[track] vrolijkheid

Missing Links

Ouwe rot
voor depressieve forumleden:

hier een stukje ubervrolijke discofunk waar ik mee bezig ben.

Sorry, weer geen hele track, die maak ik nu niet. mijn studio is nog steeds in de (ver)bouw en ik wordt moe van reason nootjes inklikken met de touchpad van mijn laptop (muis = kapot).

ejoy!

Attachments

• discofunk.mp3
    422,8 KB · Bekeken: 87
thanx!

de baslijn is gewoon de lately-bass preset uit de yamaha ... nee zelfs dat niet. het is de lately-bass preset uit reason.

alles is reason trouwens. heb geen studio tot mijn beschikking nu.

het eindresultaat zal dus ook nog even op zich laten wachten.

Hey,
Ik vind het muzikaal wel ok klinken, maar het klinkt wel iets gedateerd. maar ben benieuwd wat het gaat worden, zou vooral veel aan de drums doen. succes!

Erug lekker! Die baslijn is erg vet, funkt behoorlijk. Ik heb em nu al 4 keer achter elkaar geluisterd, effe afmaken dus! :)

[track] Nog Meer Vrolijkheid

[track] Nog Meer Vrolijkheid

Thanx voor al jullie postieve commentaar. Daarom heb ik maar besloten op deze regenachtige morgen met deze track verder te gaan.

nieuw:

- opbouw
- couplet (wat jullie in de eerste 'snippet' hoorde was wat straks het refrein moet worden)
- lead synth (veeeeeeels te vrolijk ;))

verder dan dit ga ik echter niet... de rest van de track wordt opgevuld met een zangeres, een blazerssectie en een lead-solo door een veel betere toetsenist dan ikzelf. En die drie heeft reason alledrie niet aan boord.

check hier:

http://www.missinglinks.nl/discofunk_long.mp3

Hey Missing Links,

als basistrack klinkt dit gewoon helemaal geweldig!
wat je op 1:20 (einde de refreinen) doet vind ik echt goed.
ik vind de reason phaser ook erg goed klinken later.

Heb je al iemand voor die lead solo?

Thanx!!

ik heb inderdaad al mensen voor de ontbrekende partijen die ik net opnoemde.

Ik ben onderdeel van een collectief van dj's en live muzikanten (www.wickedjazzsounds.com). We doen nu al een aantal jaar clubavonden waarbij een live-band mee speelt over de beats van een dj, maar werken nu toe naar een liveshow waarbij we echt een band vormen. Ik had de muzikanten dus in feite al voordat ik aan de track begon.

Tja misschien ligt het aan mijn smaak hoor, maar ik vind het vrij kazig klinken . Ik vind het muzikaal echt goed in elkaar zitten, maar de sounds zijn niet echt lekker. Hij kan nu zo achter een nintendo spelletje. Misschien wil ik een andere kant op met dit nummer dan jij, dat zou kunnen. ben benieuwd hoe het zou klinken als je een blazersectie erin krijgt Het enige echt lekkere geluid vind ik die phaser na 3.20min
maar het mag allemaal wel wat pittiger.. Maar muzikaal, zit het wel snor, en hij heeft zeker potentie als je het anders gaat arangeren. succes ermee! ben benieuwd!

hihi..

Voorlopig is de werktitel niet voor niets 'vrolijkheid' en ik kan je niets anders dan gelijk geven. Het is kaas tot en met. Luister alleen al naar die syncussion trommeltjes, pieuw pieuw, die kunnen echt niet meer. Verder zit het 'm vooral in de lead. Want het basje en die rhodes daar is niets mis mee vind ik (nou ja, moet je wel van blubber basjes houden en de reason rhodes klinkt sowieso slecht). Bedenk je ook dat dit alleen reason is. Haal die lead uit een juno of een nord en het klinkt al een stuk toffer.

Ooit ga ik deze track helemaal opnieuw opbouwen en dan wordt het misschien een echte discofunk klapper, maar zo lang het buiten of regent of te benauwd voor woorden is en de zomer dus officieel 'kut' genoemd mag worden hou ik 'm lekker kazig.

verder staat dit mijlen ver af van wat ik normaal maak (op het blubberbasje en de percussie na), dus don't worry.

STOP!

ik vind het helemaal niet kazig klinken.
In deze tijd van mainstream is dit echt een verademing!

ik zou willen dat ik zoiets op de radio hoorde.

Damn. Goed spul man. Ik hou wel van die neo-discofunk (of hoe je het ook maar mag noemen)
Vind het vooral cool dat je het slechts in Reason hebt klaargemaakt. Petje af. :mexico:

Een hete chick (a 'la Alcazar babe) mag het wel aan elkaar zingen met simpele zomer tekstjes als
"Dancing on the beach" en chillin' at the ocean with you. (en meer van dat gezever)

t blijft reason, maar ik vijnd t wel goeie reclame dr voor..
een mooie galm mis ik nog.. muzikaal erg ok, alleen vind ik die percussiesound t altijd zo in een hokje drukken, zo van 'oh ja, dat soort percussie, zo'n track.. ' terwijl ik de track veel bijzonderderder vind dan dat.. t bijzondere eruit trekken wat er in zit ligt alleen nog aan de sound..
ben benieuwd wat je hier van zou maken met een stel analoge bakkken of iig hw
en die hete chick moet hier met dr vieze poten vanaf blijven!

oh ja die lead minder hard zetten vond ik persoonlijk juist geen goed idee, of hij zou wat meer galm moeten hebben

Hey! thanx voor jullie commentaar/medeleven :)

Fuse: ik ben daar natuurlijk ook benieuwd naar. Heb zelf een nordlead 2 en triton tot mijn beschikking, daar zal het al snel een stuk beter van gaan klinken. maar nooit echt analoog. 'k zou die bas natuurlijk het liefste uit een minimoog halen. Oh ja en over die reverb: de reason reverb is echt de lelijkste die ik ken. iedere keer als ik die knop open draai denk ik: bah!

Maar als ik echt die track af ga maken, denk ik eerder aan uitbreiden met live instrumenten. Die jupiter patch + chorus en phaser klinkt natuurlijk wel leuk, maar het is toch meer mijn ding om daar een volwaardige 4 mans blazerssectie op te zetten en die lead sound speelt nu wat eigenlijk de zangmelodie moet zijn. en dan denk ik niet aan plat commercieel, maar aan vette jocelyn brown disco-diva style. die lead zou dan alleen nog een solo spelen, met een rick-james lead achtige sound (denk aan de instrumentale versie van superfreak). en natuurlijk mag een funky gitaar ook niet ontbreken.

over de percussie: dat valt wel mee. ten eerste is het een 'Songo', wat al een stuk origineler is dan de mambo of samba die meestal gebruikt wordt. Ten tweede ben ik percussie freak... dus ja, voor mij hoort het erbij, zolang er maar geen kazige latinhouse loops gebruikt worden.

ik ga een nieuwe thread openen met het betreffende rick james sample, dan horen jullie meteen waar ik mijn inspiratie vandaan heb.

Back