Welk (hardware/analoog) distortion ?

Exorbis

PhonoFiel
Na wat geklooi op m'n ESX (en ik moet zeggen dat de onboard distortion effect naar mijn mening zeker wel bevredigend is), ben ik toch van overtuigd dat ik ook nog een losse distortion effect wil, voor de andere drumbakjes.
Welke zijn nou aan te raden en niet te duur ?
Ik hoor vaak de Boss DS-1 voorbij komen, maar dat zegt natuurlijk niks.
Wat ik belangrijk vind is dat ik het op z'n minst eenbeetje moet kunnen modellen, maar 2 knoppen is dus echt te weinig.
Suggesties ?

Origineel geplaatst door Ken Waldek
1 woord

SHERMAN
Origineel geplaatst door Exorbis
Welke zijn nou aan te raden en niet te duur ?
*zucht*

ff wat extra informatie :
ik ga het hoofdzakelijk gebruiken voor drums & kicks, niet percé van die gabber/hardcore kicks, maar een andere variant ervan. Het totaal verkrachten van een geluid is niet echt mijn streven, maar meer het 'opblazen' ervan...

Misschien is het handig om eens bij Feedback oid langs te gaan en er een aantal te testen. Er zijn onnoemelijk veel distortion en overdrive pedaaltjes in omloop.

Ik heb zelf een Boss OD-2 overdrive pedaal en die geven m'n drums behoorlijk wat kracht en warmte.

Origineel geplaatst door Emu
Misschien is het handig om eens bij Feedback oid langs te gaan en er een aantal te testen. Er zijn onnoemelijk veel distortion en overdrive pedaaltjes in omloop.
Ik weet ik weet, alleen woon ik in Den Haag, dus "even" naar de Feedback gaan is toch minder makkelijk gedaan dan het lijkt. Bovendien weet ik niet of ik niet voor lul ga staan als ik een berg distortions laat aansluiten voor het uitproberen ervan, en dan niks koop omdat ik het dan toch 2e hands ga kopen.
Origineel geplaatst door Emu
Ik heb zelf een Boss OD-2 overdrive pedaal en die geven m'n drums behoorlijk wat kracht en warmte.
[/B]
Kijk, hier heb ik wat aan, weet ik meteen waar ik eenbeetje naar kan mikken wat betreft het uitpluizen en checken van distortions...

messchien ook een idee om je kicks eens door je synts te jagen indien mogelijk
kijk ik heb een evolver staan en die distortion is ook bruut op da ding, en idd er zijn zodanig veel distortion pedaaltjes in omloop

ik weet het was kort door de bocht met die SHERMAN maar als ik distortion hoor dan denk ik auto aan hardcore :stupid

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=34742

lees die thread anders eens door....

de Behringer V-Amp misschien wat voor je ? niet te duur,in 19" te krijgen en ook geschikt voor line-signal...
die Boss pedaaltjes zijn ook leuk,maar erg beperkt qua instellingen...
er zijn zat goeie pedaaltjes te krijgen voor leuke prijsjes,zeker 2e hands...

Wat dacht je van de Chandler Tube overdrive? In pedaal vorm of 19" rack

hier een thread over het ding zelf

en hier de prijs waarvoor hij soms weggaat... niet verkeerd.

Dat idee van het gebruik van synths om je signaal doorheen te gooien is ook zeker een goed idee. Ik gebruik zelf tegenwoordig de Virus B en Nord Modular veel voor het bewerken van externe signalen.
Je kunt zo filters en interne effects toepassen op je geluid. Ik gebruik de Virus distortions bijvoorbeeld veel voor TB-303, drums en filterloze apparaten. Je hoeft de distortion niet eens heel overdreven te gebruiken, een klein beetje is ook heel vaak al voldoende om je geluiden wat meer klankkleur te geven.
Bij gitaarpedaaltjes heb ik het echter wel vaak meegemaakt dat je er gates en compressors naast moet gebruiken om onbedoeld bijgeluid (zoals ruis) weg te werken. Deze pedalen zijn natuurlijk ook in eerste instantie bedoeld om gebruikt te worden voor bas en gitaar. Bij de fx van synths en effectprocessors wordt rekening gehouden met inputs die een andere hardheid in signaal hebben en deze zijn voor mij sneller bruikbaar.

Gitaar pedalen zijn erg mooi en fijn om mee te werken als je het mij vraagt. Maar het is inderdaad zo dat je een beetje moet pielen met input signalen e.d..
Topic starten schreef ook dat hij een beetje wil "modellen". Dat kan natuurlijk niet met analoge oude pedalen. Als er 4 knoppen op een distortion zitten uit de oude tijd, dan is het veel. Meestal moet je tevreden zijn met 2 of 3 knoppen. De enige oplossing in mijn ogen is dan ook: Veel pedalen kopen. Hoe meer hoe beter :):)

Line6 Pod. Ik heb de XT versie en dat is zeker een blijvertje ................., je kunt allerlei zaken via MIDI aanprutsen maar dat heb ik nog niet gebprobeerd, kijk maar es op de line6 site en download de manual voor mogelijkheden.

Ik wil altijd nog een RAT pedaaltje kopen voor mijn gitaar, hebben goede reputatie.

Misschien is een Rat ook interessant voor je synths.

http://www.procosound.com/ratindex.htm

Zelf heb ik het niet zo op al die digitale distortions en modelling zooi :r

En als je extreem wilt, Electro Harmonix Big Muff, is niet echt een distortion naar mijn idee, meer een soort sustainer, die het geluid heel grofkorrelig maakt. Ik heb de russische kloon, zelfs in bypass mode kleurt deze het geluid (sound wordt warmer), dat is dus een slecht pedaal, maar het werkt wel.....

http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp?q=f&f=/Catalog/04_Distortion/04_Big_Muff_Pi

Laatst gewijzigd:
Ik heb hier nog een oude (wel 1e eigenaar) Boss DF-2 liggen of tewel een heuse "Super Feedbacker & Distortion"
Die heb ik ergens in '89 of '90 gekocht voor m'n gitaar.
Ik heb 'm nu al zeker zo'n 10 jaar ongebruikt in de kast liggen. Ik ben nog nooit op het idee gekomen om m'n huidige synths door dit pedaaltje te sturen.

volgens harmony central http://www.harmony-central.com/Effects/Data/Boss/DF_2-01.html
is de distortion sound ongeveer identiek aan de Boss DS-1 maar heeft een extra feedback functie om de laatst aangeslagen noot te laten feedbacken in die toonhoogte...

Misschien leuk om het te proberen, maar ik denk dat er teveel ruis en gezoem aan het signaal wordt toegevoegd dat het niet mooi klinkt, maar zal het nog eens een keer proberen.

Back