Waar vind ik goede 9 volt adapters voor effect pedaaltjes?

FLechdrop

Stamgast
...want al die 9 volt batterijen die op lijken te gaan zelfs als je ze niet gebruikt beginnen nu ook een beetje mijn neus uit te komen 8o)

Iets waar ik meerdere pedaaltjes mee zou kunnen voeden zou helemaal mooi zijn.

re

re

8D moet je effe bij feedback of guitarman checke mn bassist had een soort dc9v converter om all zn pedaaltjes mee,
te voeden weet alleen niet hoe dat ding heet zit wel een blauw ledje op klein wit kastje met geloof,
vijf outputs voor naar je pedaaltjes ?
hoop dat je er wat aan hebt sorry dat ik de naam van t apparaatje niet weet succes! 8D
of check effe op: www.gitaar.net daar is een gitaar forum en zag daar de voeding discussie check maar !

Trek je wel je gitaar snoertjes uit de input als je de pedaaltjes niet gebruikt? Anders lopen ze inderdaad snel leeg....

Mijn broer heeft ergens bij een electroshop op internet een serieuze adapter gekocht, genoeg mAh voor een hele collectie pedalen, ik zal eens vragen wat voor merk het is.

Origineel geplaatst door raabje
Trek je wel je gitaar snoertjes uit de input als je de pedaaltjes niet gebruikt? Anders lopen ze inderdaad snel leeg....

Doe ik altijd. De laatste tijd heb ik zelfs de batterijen er uit gehaald. Lopen nog leeg! Misschien ligt het aan de goedkope batterijen van de zeeman :D

Oh en Matthijs, of ieder ander die dit weet, aangezien op de Smallstone AC boven de voedings input staat neem ik aan dat deze 9 volt AC nodig heeft ipv het meer gebruikelijke 9 volt DC. Klopt dit?

Wat voor adapter gebruik jij hiervoor?

Ik heb bij een DOD flanger (die ook geen adapter input heeft) een input in het batterij klepje gemaakt, en de input aangesloten op de batterij aansluiting.

Er zijn ook multi-adapters met een speciaal stekkertje voor 9 volts batterijen, maar die gaan (is mijn ervaring) redelijk snel kapot omdat je ze lastig los krijgt. Ik kocht de mijne bij de Kijkshop, maar dat is alweer een paar jaar geleden.

Voor de DOD gebruik ik trouwens gewoon een DC adapter, ik neem aan dat dat bij de Smallstone ook kan. Anders even naar een electro-speciaalzaak lopen, die kunnen je dat ook vast vertellen.

Back