Forum ivm een gitaar

divinio

Starting Up...
Dag Forummers!

Weet er iemand misschien een site waar ik ongeveer dezelfde info kan hebben dan hier maar dan niet over synths?

Een vriend van mij wil namelijk een electrische gitaar kopen van Yamaha en tweedehands.

Voor de kenners het is de PAC112J Double Cutaway Electric.

En ook nog een Marshall versterker, maar hiervan ken ik de details niet.

Maar ik heb geen gedacht voor hoeveel zo een ding dan wel over de tweedehands-toog gaat.

Dus als iemand me hier mee kan helpen... :biertje:

Attachments

• pac112j.gif
    pac112j.gif
    20,8 KB · Bekeken: 110
Origineel geplaatst door Hover
www.gitaarnet.nl lijkt me wel een leuk en informatief forum ... en ook in het Nederlands.

Wilde ik ook aanraden. Dit is ongeveer het equivalent van synthforum maar dan over gitaren. Ik denk niet dat er een groter Nederlandstalig gitaarforum is.

De PA112J heb je nieuw al voor ongeveer 200 euro. Waarom wil hij per se dit type? Ik denk dat je beter naar een gitaarshop kan gaan (zoals Kees Dee in Amersfoort) en daar occasions (of gitaren voor beginners) te bekijken. Vergeet niet een beetje af te dingen, want ze overpricen wel altijd bij Kees ;) Om er nou meteen een Marshall versterker bij te doen, vind ik een beetje vreemd gezien de gitaar. Ik neem dus aan dat die vriend van je een beginner is. Er zijn genoeg versterkertjes die zeer degelijk geluid hebben, maar niet meteen in de prijscategorie van Marshall vallen. Hoeveel wil je vriend totaal eigenlijk uitgeven?

Thx Fey voor je reactie

Het is eigenlijk zo dat een kennis van hem die specifieke gitaar wil verkopen met de Marshall versterker van 5 Watt of zo (kan dat?) erbij.

Hij wil dit wel eens proberen en hij dacht dat dit misschien wel eens een goede kans was om er mee te beginnen.

Hij zou gitaar + versterker kunnen kopen voor € 150

Zou dit dan een goede prijs zijn? Lijkt mij wel, ook al kennen we natuurlijk niet de staat van het instrument.

TIP VOOR EEN GOEDE GITAAR IS : kijk over de hals van achter naar voren ,dan zie je de fretjes op een lijn liggen als deze recht liggen is het een goede gitaar als er een uitsteekt moet je hem niet nemen , het beste is als hij een klijn beetje hol loopt naar de kop maar zekker niet te veel.... en hij moet een goed sustain hebben, speel er op als hij niet is aan gesloten en luister of hij mooi door klinkt. Weet hoe je en open A akkoord speeld als je nog niets kan bij deze noot hoor je het meest.neem een stem apparaat mee is erg handig sluit hem aan en luister of hij niet rammelt aan loopt. iets mee rammelt zoemt op een bepaald akkoord --> sla elke fret apart aan ( hoop werk )?loopt er niets aan? het bespaard later een heleboel ellende kijk of de potmeters niet kraken, of de elementen het allemaal doen bv met een horloge kijk of de kop niet gelijmd is (tweedehands) kijk of hij snel ontstemd is door de tremlo te gebruiken. geeft het element genoeg power voor jou doeleinde. ruist hij niet teveel.
:engel: :geslaagd:
gr dre

Back