Replay free voice app

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Net tussen de aanbevelingen zag ik Replay staan, een gratis app waarin je allerlei vocalen in de stijl van iemand die jij goed vind op je track kan zetten.
Je kan zelf met een zanglijn komen en die vervangen of dat de AI een zanglijn erbij maakt.
Nou heb ik nog nooit zooiets gebruikt maar ik heb wel'ns een funky track gemaakt waar ik wel een soulful zangeres op had gewild maar omdat ik hobbyist ben ga ik geen zangeres inhuren.

Toch zit ik met een vraag hierover en dat zal voor sommigen best een lastige vraag zijn; mag je in een contesttrack een track insturen waarbij de vocals AI gerelateerd zijn of mogen als je zelf zingt de background vocals AI gemaakt zijn, tenslotte laten sommigen op hun contesttrack ook anderen een partij inspelen of inzingen, soms is dat een vriend(in) en soms een professioneel iemand in sommige gevallen omdat die track ook op een album komt wat commercieel uitgebracht wordt.

En wat is in het eindresultaat het verschil of je een zangeres inhuurt of dat je met AI een zanglijn erbij zet, uiteindelijk als je niets zegt kan dat voor de luisteraar beide even goed klinken en dan zou het puur het waardeoordeel of vooroordeel zijn wat mensen op AI projecteren.
En je eigen ingezongen zanglijn door AI overlaten doen omdat je bijv een man bent en graag een vrouwenstem wilt of andersom.
Dit kan een aardige discussie worden tussen de leden maar ik ben wel benieuwd wat mensen zonder meteen een waardeoordeel te hebben hiervan vinden.

Als je het nog niet kent, hier Replay;

Laatst gewijzigd:
Back