Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door TheVorTeX
Ik heb zelf de Sy77, Speel er erg graag op. Met het combineren van AWM/FM heb je veel mogelijkheden.
De Sy77 is uitgerust met AWM, en de Sy99 met AWM2, Daar zal ook wel het verschil wel inzitten.
) wordt/werd gebruikt op de orgels van Yamaha. AWM2 is een doorontwikkeling ervan en wordt zowel in de SY55, SY77, SY85 als SY99 gebruikt. De ruwe AWM2 golfvormen klinken naar mijn bescheiden mening allemaal hetzelfde op alle SY's (als dezelfde galfvormen vergeleken worden tenminste
).
Origineel geplaatst door Danny
Aangaande je probleem met de aansturing: onder SYSTEM | MIDI moet je inderdaad je X-mit channel overeen laten komen met het receive channel van de AN1. Het enige wat ik me kan bedenken waarom het misloopt, is dat je per ongeluk een master setup hebt geactiveerd. Dit kan je nagaan door in de onderste lijn van je menu te kijken of er ergens MASTER vermeld staat. Activeer je dit item, dan kan je op 'stop' drukken, dacht ik ... en dan is ie terug een 'normale' SY99.
. Misschien toch eens uit elkaar halen en die belt schoonmaken met alcohol (ruwer maken).Origineel geplaatst door Danny
Daar moet ik je even corrigeren. AWM (Advanced Wave Memory - wat eigenlijk niets meer is dan PCM) wordt/werd gebruikt op de orgels van Yamaha. AWM2 is een doorontwikkeling ervan en wordt zowel in de SY55, SY77, SY85 als SY99 gebruikt. De ruwe AWM2 golfvormen klinken naar mijn bescheiden mening allemaal hetzelfde op alle SY's (als dezelfde galfvormen vergeleken worden tenminste
).
![]()
.
).
Origineel geplaatst door [ZerO.hOur]
De SY99, wat een vette synth![]()
1. Hoe kan ik het zo krijgen dat hij op het kanaal zendt dat ik wil? (Niet in Song mode)
2. Kan ik, als ik in de Song mode zit, iets zodanig instellen dat het MIDI kanaal waarop de SY zendt afhangt van de geselecteerde track?

Trouwens ... dat met dat floppy riempje ... wat is dat nu eigenlijk voor een probleem. Mijn destijd nieuwgekochte SY (ondertussen dus zo'n 12 jaar oud) heeft nog steeds nergens last van
Origineel geplaatst door [ZerO.hOur]
Vind je hem sowieso moeilijk te 'besturen', of is het slechts het FM gedeelte?
Ik vind het FM deel ook moeilijk, alles is eenvoudig aan te passen, maar zie er dan maar eens een goed geluid uit te krijgen
Ach ja, ik heb hem ook nog maar 6 dagen.
Origineel geplaatst door etaoin
Ik denk dat het afhangt van de ruimte(s) waarin de synth verblijft. Het riempje schijnt nogal snel te breken, maar misschien doet hij dat sneller in een warme en/of droge omgeving? Het is theoretisch ook niet onmogelijk natuurlijk dat er SY99's zijn met andere diskdrives.
. Let's keep it that way 

Origineel geplaatst door Arv
Waarom zou je floppy drive nog gebruiken? Je neemt toch je master synth niet mee op het podium neem ik aan en alles kan met MIDI heen en weer naar de pc?
R
.
Origineel geplaatst door Danny
Kijk es an hoe mooi zo'n 2 SY's boven mekaar zijn![]()
, maar wel tof.