De SY99 thread

Origineel geplaatst door Arv
Jou muziekhok is erg tof. Misschien wat warm :D, maar wel tof.

Hoe zo ... warm ???? Is tijdens de zomer gemiddeld 29°C warm ???? :dubbel:

Gelukkig heb ik een goeie ventilator staan 8)

Deze foto dateert trouwens ook alweer van bijna 3 jaar geleden. Ik moet nog es wat foto's trekken van de huidige situatie, want die is ondertussen toch al wel weer wat veranderd ;) .

:doei:

Ik wou net ook even een foto maken van mijn setupje, hebben mijn ouders het fototoestel meegenomen op vakantie :( :P

To be continued dus ;)

@Danny: Je hok is inderdaad erg mooi, ik ben benieuwd hoe het er nu uitziet :okdan:

Sapperdosio!

Sapperdosio!

Ik heb gisteravond even wat van die patches van de SY77 yahoo group in de SY gedouwd en maaaaaaan wat zitten er vette bij! Vooral de atmosferische/ambient patches zijn super. Maar zelfs de patches met bassen, strings or whatever klinken als een klok.
Ik heb de SY herontdekt!

R

Hehe, leuke site is dat hè!
Maar idd, toen ik het met mijn TG wel even had gezien, wist ik ook niet wat ik hoorde toen ik die patches gedownload had.

Leuke is dat je met sounddiver ook nog DX7 patches in je SY/TG kan laden ook.
Dus zijn er nog veel meer patches die je kan scoren. ;)

Trouwens met de SY99 kun je ook via wavelab/soundforge/awave via midi samples laden en zo als je je rom sounds zat bent extra geluiden daarmee bouwen.

Origineel geplaatst door fuse
Leuke is dat je met sounddiver ook nog DX7 patches in je SY/TG kan laden ook.
Dus zijn er nog veel meer patches die je kan scoren. ;)

Inderdaad, maar dat lukt met MIDI-ox ook. Bij de patches van de SY staan een hele rits naar sysex geconverteerde DX7 patches, dus ik ben wel ff zoet ja.. :D

R

De handleiding van de sy99 programming manual van Transluscent bevatten enorm veel en krachtige tips :okdan: . Ik denk dat ik kan zeggen dat ik m'n SY al aardig ken, maar op gebied van RCM valt in die handleiding heel veel te leren en ik had er geen idee van dat je met de SY ook nog eens aan 'waveshaping' kon doen (wist nog niet eens wat dat was :D ).

Top /!\

:doei:

Origineel geplaatst door koediman
weet iemand of je de sy77/99 patches ook in een sy85 kwijtkan?... of is die net iets te anders?

Die heeft geen FM. Je kan met de 85 wel (min of meer) patches uitwisselen met de TG500. (Er zitten wat kleine verschillen tussen die twee)

bedankt voor de info... ik wist dat van die FM al wel, dus eigenlijk een beetje domme vraag van me... had de hoop dat dat misschien een heel aparte afdeling was op de SY77/99 en er ook patches zouden zijn die geen FM zouden gebruiken.

de SY85 kan ook fantastische ambientgeluiden produceren maar programmeren ben ik nooit zo ingedoken dus moet het doen met voorgekauwde geluiden en daar kun je er natuurlijk nooit genoeg van hebben. ;)

Origineel geplaatst door Arv
Kheb een SY77, mag ik ook bij de club? :D

Alleen, dat ding programmeren is aan mij niet besteed hoor..
kheb pricies het zelfde te melden, alleen dan met een sy99:biertje:, toch zou ik er graag(behalve geluidjes selecteren en gewoon spelen) meer dingen mee willen doen kunnen, vooral op het gebied van sequencers. :doei:

Laatst gewijzigd:
Woohoo! Nog een paar weekjes en dan ben ik ook de trotse bezitter van een sy99! jippie! Ben erg benieuwd, zijn nieuwe nestje is in ieder geval al gepoetst en vrijgemaakt :)

net ontdekt deze thread

net ontdekt deze thread

Ik heb 8 jaar een DX7II gehad, die ingewisseld voor een SY77. Het eerste exemplaar moest ik noodgedwongen verkopen maar sinds de jaarwisseling heb ik er weer 1. Overigens in perfecte staat.

Het programmeren is een stuk makkelijker dan op de DX7. Het AWM gedeelte gebruik ik niet. Vind de samples niet echt geweldig. Het uitgebreide FM-gedeelte spreekt me wel aan.

Tussen de SY77 en het mengpaneel staat een externe analoge filter van Electrix, de Filter Queen.

waarom post niemand eens geluidjes ?

ben ook wel benieuwd...=)

..

..

ook sinds een tijdje een sy77 en ik vindt het een lekker spelende synth..kan ook bespeeld met de breathcontroller..
Het geluid is prima ,digitaal maar het heeft zeker zijn charmes,ik gebruik hem meestal als masterkeyboard..en layer de pads een beetje..
:okdan:

Back