Hoe 'dwarrelende parels' maken.

Hallo nen belg,

Als Ik dit fragment hoor denk ik aan de sample WIND CHIMES
Als je die ook nog laat sturen door de LFO die de pitch beinvloed
dan kun je misschien die dwarrelende parels imiteren .

succes

Groetjes Gerrit :doei:

Re: Hoe 'dwarrelende parels' maken.

Origineel geplaatst door nen belg
Kan mij soms iemand vertellen hoe ik zo'n geluid kan namaken?

Met wat voor een instrument?

Een LFO, die een random signaal kan afgeven op de pitch, dat je ook nog een keertje naar de cut-off van het filter stuurt, dan ben je al een heel eind op weg.

Wout

Veeeeeeel reverb. In de XP/JV Vintage kaart zitten ook zo'n soundjes, je komt al best wel een eind met wat choir-achtige soundjes gestapeld met ander (basic waveform) spul. Layeren is de sleutel.

Anouk vragen?

Anouk vragen?

Misschien moet je Anouk vragen. Begin van Michelle heeft regenachtig effect die je wel kunt verbouwen tot dit geluid lijkt me. Geluid heeft ook veel van die gedroogde cactus met naar binnen gedrukte naalden en steentjes. Veelal te koop bij de Wereldwinkels. Draai je ze om dan geven ze al naar gelang hun lengte (tot meer dan een meter) soms een minuut lang dit soortig geluid.

Succes ermee!

Rainmaker, regenstok
De regenstok is gemaakt van de uitgebloeide delen van een cactus. Wanneer de delen nog groen zijn, worden de naalden naar binnen gedrukt. Hierdoor ontstaat binnen de cactus een net van naalden. Hierna word de cactus gedroogd en gevuld met kleine zaden of kiezelsteentjes en dan weer gesloten. Door beweging van de pijp wordt het geluid van vallende regen nagebootst.

Attachments

• percussion_rainmaker[1].jpg
    percussion_rainmaker[1].jpg
    7,8 KB · Bekeken: 82
De windchime waveform of sample die in pitch langszaam daalt en tegelijkertijd HPF gefilterd wordt. Doe daar nog flink wat reverb bij en eventueel nog wat chorus en je krijgt dit soort geluiden. Zoals al eerder gezegd bezitten de Rolands veel van deze typische geluiden, maar je kan net zo goed bij andere romplers terecht.

Succes :okdan:

:doei:

Back