FutureRetro Revolution

barn

Detroit nerd
Eindelijk is ie er dan....

En u heeft voldoende tijd gehad om te oordelen :D

Laatst gewijzigd:
Heel relaxed... reken er wel even op dat je bandbreedte misschien uitgeloederd gaat worden ;).

Klinkt erg lekker vind ik! Lekker laag, en heel leuk filtertje! en die sequencer kan vreemde dingen zo te horen... :luv:
Waar heb je de drums uit?

Leuke 'demo'.

Ziet hij er in het echt net zo leuk als op de foto uit eigenlijk?

Ik vind hem mooier dan dat ik op plaatjes heb gezien, hij is kleiner ook als verwacht...
Maar het gaat natuurlijk om het innerlijk, wat langdurige relaties betreft... :D

Drums zijn gewoon uit mijn mpc60, 909 samples uit Rebirth gesampled :D

en ik laat hem idd niet al te lang staan...

Origineel geplaatst door barn
Ik vind hem mooier dan dat ik op plaatjes heb gezien, hij is kleiner ook als verwacht...
Maar het gaat natuurlijk om het innerlijk, wat langdurige relaties betreft... :D

Je had ook gewoon direct de samples uit rebirth kunnen jatten :D
Staan allemaal in de MODpacker dir.

Origineel geplaatst door manvsmachine
Je had ook gewoon direct de samples uit rebirth kunnen jatten :D
Staan allemaal in de MODpacker dir.

dan moet ik het nog samplen in mijn mpc60 :)

dan moet ik het nog samplen in mijn mpc60 :)
Maar dan heb je wel de kale samples zonder attack en decay ;)

welkom in de 'club' ik heb er ook 1. serienummer 30 was 1 van de eerste.

Origineel geplaatst door Lacertus
waar is dit bakkie te koop inmiddels? Mag ik vragen wat hij gekost heeft? :{

Ik heb hem bij Schneidersbuero.de gekocht, er is wel een wachtlijst geloof ik...

Ik zou de mijne eind mei / begin juni eigenlijk krijgen, en ik had hem nog net voor 699,- (incl.)

Daarna is ie duurder geworden geloof ik...

Wat zijn de maten ? Ik vind hem op foto,s ook altijd groot er uit zien.

Ik zal hem eens opmeten :)

Acid vraagje:
Bestaan er sites waar bekende Acid-loopjes uitgetekend staan? Dus welke noten gebruikt worden, waar de glides zitten, de accents etc?
Wil wel even de Revolution vergelijken met het echte werk wat ik op plaat heb :)

Origineel geplaatst door Lacertus
Zoiets bedoel je: www.tb-303.org/ ?

Laat de Revolution trouwens zien welke noot op welke tel staat??

staan daar de bekende nummers, als "Acid Tracks" enzo?

en ja, per step staat gewoon welke nooit je hebt gekozen...

34cm bij 34 cm is ie.....

Maar weet niemand een site met bekende acid-patterns te vinden? Die je makkelijk kunt nabouwen zeg maar?

"Acid Tracks"
"Acid life"
etc?

Wow ik zit net die audio demo's te luisteren op de future retro site en het klinkt echt waanzinnig dat kastje.

Ik vraag me nu ook gelijk af waarom je bestaande nummers wil namaken....de rede waarom snap ik wel maar ik zou veel liever zelf gaan freaken met dat ding8o)

Origineel geplaatst door D Sinister
Wow ik zit net die audio demo's te luisteren op de future retro site en het klinkt echt waanzinnig dat kastje.

Ik vraag me nu ook gelijk af waarom je bestaande nummers wil namaken....de rede waarom snap ik wel maar ik zou veel liever zelf gaan freaken met dat ding8o)

Oh, geloof me dat ik wel zelf ga freaken...

De 'natheid' van de FutureRetro Revolution beviel me vooral erg, in verhouding tot de echte 303 en de clonen, waarbij ik die 'natheid' vaak juist vond missen...

Waarom ik de klassiekers wil namaken, is vooral om de feel van de sequencer te vergelijken... Ik wil horen hoe die funkt in verhouding tot de 303... want die staat er om bekend erg goed te zijn.

De 909 swingt immers ook best anders dan een MPC60... en dat kan best bepalend zijn.

Waarom ik de klassiekers wil namaken, is vooral om de feel van de sequencer te vergelijken... Ik wil horen hoe die funkt in verhouding tot de 303... want die staat er om bekend erg goed te zijn.

Que?
Als je zelf een 303 lijn maakt kun je toch ook al horen hoe die funkt?

Geloof me die funk leg je er zelf in, en niet andersom.

De 'natheid' van de FutureRetro Revolution beviel me vooral erg, in verhouding tot de echte 303 en de clonen, waarbij ik die 'natheid' vaak juist vond missen...

De 909 swingt immers ook best anders dan een MPC60... en dat kan best bepalend zijn.

Ik heb helaas alleen maar clonen : novation drumstation en een syntecno 303 die bestuur ik met een MAM sq 16 maar die snap ik nog totaal niet.....ben een luie cubase gebruiker maar ik probeer te stoppen.

Ik zat idd wat te lezen over de sequencer van de tb303 en zijn foutjes, ben benieuwd of ik foutjes kan invoegen in mijn mam sq 16.

Back