kicks layeren...

Origineel geplaatst door Cisco
De kick uit de 909 klinkt zo vet, dat je 'em in mijn mening uiterlijk maar 1 keer op moet nemen?!

En dat is wat DJ Fuse zei????!!!! :stupid

Maar serieus?! Een orginele 909 kick kan je toch maar beter 1 keer opnemen?

wat ik bedoelde was dat wanneer je je muziek aan iemand wil laten horen je toch een keer op zult moeten nemen, of we moeten alllemaal bij je langskomen om m rechtstreeks uit de 909 te horen :)

t vette van zo'n drumcomputer is niet 1 kick, maar ze allemaal bij elkaar..
dus je 909 mee laten lopen en over dat inkomende signaal je plugs/hw meuk(+bv een ander sampletje drbij als je wil) en 1 keer de hele track opnemen is vetter dan wanneer je 1 kick samplet en gebruikt voor de hele track

hm die collabs 301 is inderdaad niet veel speciaals, buiten de kick is er nix aan...
ws wel 1 hoop compressie zoals eerder gesuggereerd!

die 'grunge' waar hierover werd gesproken (dat subbasgerommel of whatever)
heb'k inderdaad ooit eens verkregen door gewoon de juiste (lage) 303-baslijn met juiste hoeveelheid resonantie + cutoff (je weet wel, de hoeveelheid cutoff net op het moment dat je die enorme boost krijgt door de resonantie, iemand zal d'r hier vast wel een term voor hebben)

denkelijk ligt de sleutel eerder in 'het filteren' dan 'in wat je filtert'

als't maar laag is

m.r.t.

Origineel geplaatst door Cisco

Maar ik bedoel ongeveer een kick + bassline in de track "Trezcore" op Collabs 301.

Wat een te gekke track!

:dj:

kick is zwaar ok!

Origineel geplaatst door bobaphat
Om echt mooi smerige kicks te krijgen heb je
A: een goeie tafel nodig
B: goeie fx
C: de juiste kickdrum op de juiste manier equalisen en oversturen, voor elke kickdrum is het net effe anders, hier moet je een beetje gevoel voor ontwikkelen.

Ik heb zelf sindskort een dp4 en wappaaaa daar isie die kickdrum, terwijl ik daarvoor jaren heb lopen klooien.

Ik layer mijn kickdrums trouwens ook niet altijd. Je hoeft trouwens niet altijd kickdrums te layeren, je kan ook een bd layeren met een tom of met een snare en dan omlaag gepitched. Ik doe ook weleens een sinus onder de kickdrum, of een kickdrum onder de snare.

wat heb je met die dp4 gedaan dan?
ik heb er zelf ook 1 namelijk :okdan:

Dat werkt idd niet, is ook zo met platen. Denk je goh, wat een gave snare in die plaat, gelukkig zit ie hier los. Al s je hem dan sampelt klinkt het nergens naar. Waar dat precies in zit weet ik ook niet. 909 vind ik zowiezo een moeilijke bak om lekker te laten klinken.

ik ken dat probleem...zit vaak totaal geen body meer in...wat ik dan doe is de akoestische snare layeren met een synthetische van een drumkit die een beetje dezelfde sound heeft...deze pitch in dan in dezelfde hoogte als de akoestische...daarna filter ik het hoog en midden van de synthetische en knip zn staart er af :D
beetje reverb op de akoestische en ze klinken imho als een klokje! je hebt dan de aanslag van een synthetische
snare en de sound van een akoestische...als je maar 1 losse snare kunt samplen, klinkt het echter als je de pitch
ten opzichte van de andere snare ietsje verandert...elke slag van een live drummer klinkt nl ook elke keer iets anders..liefst sample ik echter twee tot vier snares uit een nummer...

Het geheime van een vette kick zit in de aanslag en het aantal laagjes dat je op elkaar zet :D

Vind die kicks van SpeedyJ nieteens bijzonder... wil je bijzondere kicks luister dan de kicks die Ophidian,Zvago en Dione maken :D DAT zijn vette kicks.

Je kan trouwens verschillende lagen opelkaar zetten en dat weer re-samplen en herbewerken, ik doe het niet vaak ik stapel ze gewoon netjes in SX....aanslag is gewoon héél belangrijk :)

MAare topic starter ?? Jij hebt dus een QMF ?? En je gaat dan een topic openen over hoe je een SpeedyJ kick maakt ???? :stupid

(8o))(no offence btw)

Origineel geplaatst door Carnivore
Het geheime van een vette kick zit in de aanslag en het aantal laagjes dat je op elkaar zet :D

Vind die kicks van SpeedyJ nieteens bijzonder... wil je bijzondere kicks luister dan de kicks die Ophidian,Zvago en Dione maken :D DAT zijn vette kicks.

Je kan trouwens verschillende lagen opelkaar zetten en dat weer re-samplen en herbewerken, ik doe het niet vaak ik stapel ze gewoon netjes in SX....aanslag is gewoon héél belangrijk :)

MAare topic starter ?? Jij hebt dus een QMF ?? En je gaat dan een topic openen over hoe je een SpeedyJ kick maakt ???? :stupid

(8o))(no offence btw)

lees eerst eens goed baasje! wil ik helemaal niks "namaken"! :kont:
vraag alleen tips en technieken...

Dat werkt idd niet, is ook zo met platen. Denk je goh, wat een gave snare in die plaat, gelukkig zit ie hier los. Al s je hem dan sampelt klinkt het nergens naar. Waar dat precies in zit weet ik ook niet. .

Ligt aan je converters. Zowel je A/D als je D/A waardoor je het opgenomen materiaal weer afluistert.
Dat is de reden dat er converters van 1.000 euro > zijn gemaakt.

Alleen al het verschil van een delta 1010 naar een rme adi is al zo groot en dan denk je aan die Delta zo'n goed ' dure' converter te hebben... .

TvT (Tip van Tom)

Verkoop één synth en koop daar goede converters voor terug.
Het zal al je andere synths veel beter laten klinken.

gr. Tom

Back