kicks layeren...

Origineel geplaatst door Lacertus
HALLO ZEG! De eerste site die ik meemaak met een *gebruiksaanwijzing*...

Die kick is heel VET!

Ja! Die kick is echt bruuuuuut!!! :duivels:

Maar is ie gelayerd of niet? Ik zou het niet weten? :confused:

Is dat niet een dikke vette 909 kick met bakken compressie en EQ?

Origineel geplaatst door trash
Wat is hier nou zo speciaal aan?
Beetje vreemde track ook, 1 beat en die gelooped,vond zijn vroegere matariaal veel gaver.
De muziek zelf is foetsie?

Moet eerlijk zeggen dat dit niet echt het voorbeeld is wat ik bedoel, maar heb in deze track het gevoel dat die kick in midi-clock mee loopt. Waar ik persoonlijk moeite mee heb is om m'n 909 in midi of opnemen in audio te gebruiken?! Voor mij is het duidelijk dat de kick over midi (uit de 909 zelf) 10x vetter en krachtiger klinkt dan opnemen in audio?! Maar met midi kan je er niet veel effect plug-ins op los laten?! Dus je wordt meestal getracht het op te nemen in audio?! Volgens mij? :)

pardon?

je zou m toch een keer op moeten nemen?
als t om 1 enkele kick gaat maakt t geen moer uit

Origineel geplaatst door Cisco
Moet eerlijk zeggen dat dit niet echt het voorbeeld is wat ik bedoel, maar heb in deze track het gevoel dat die kick in midi-clock mee loopt. Waar ik persoonlijk moeite mee heb is om m'n 909 in midi of opnemen in audio te gebruiken?! Voor mij is het duidelijk dat de kick over midi (uit de 909 zelf) 10x vetter en krachtiger klinkt dan opnemen in audio?! Maar met midi kan je er niet veel effect plug-ins op los laten?! Dus je wordt meestal getracht het op te nemen in audio?! Volgens mij? :)

Je bedoeld omdat de 909 steeds anders klinkt?
JE kunt gewoon de 909 op een spoor apart opnemen, en dan er later nog kicks op plaatsen.

Ik wil geen discussie opwaaien?! :) Maar ooit naar een kick geluisterd uit een 909 zelf, en daarna 1 in audio opgenomen?

De kick uit de 909 klinkt zo vet, dat je 'em in mijn mening uiterlijk maar 1 keer op moet nemen?!

En dat is wat DJ Fuse zei????!!!! :stupid

Maar serieus?! Een orginele 909 kick kan je toch maar beter 1 keer opnemen?

Ik denk dat we langs elkaar heen lullen, ik bedoel, de 909 kick opnemen en er een andere kick(niet van de 909 zelf:D)op layeren.

Dat begrijp ik vriend! Maar vind jij zelf de 909 van zichzelf niet 10x krachtiger klinken? :)

Origineel geplaatst door Cisco
De kick uit de 909 klinkt zo vet, dat je 'em in mijn mening uiterlijk maar 1 keer op moet nemen?!

En dat is wat DJ Fuse zei????!!!! :stupid

Maar serieus?! Een orginele 909 kick kan je toch maar beter 1 keer opnemen?

Dat werkt idd niet, is ook zo met platen. Denk je goh, wat een gave snare in die plaat, gelukkig zit ie hier los. Al s je hem dan sampelt klinkt het nergens naar. Waar dat precies in zit weet ik ook niet. 909 vind ik zowiezo een moeilijke bak om lekker te laten klinken.

Er zit wat verschil in laag, maar daar heb je een eq voor toch.
En die kick van speedy j is volgens mij gewoon standaard 909, maar dan een goede comp, goede eq.
Meer is het niet denk ik.

Er zit wat verschil in laag, maar daar heb je een eq voor toch.
En die kick van speedy j is volgens mij gewoon standaard 909, maar dan een goede comp, goede eq.
Meer is het niet denk ik.

En daarom ben jij "trash" ook de meest ervarende! ;) Kreeg een sms-je van Jochem met de tekst;

Single kick. 909 met een reeks outboard.

Big-up voor forcesupreme as well! :D

Ik moet schijnbaar toch heel wat meer de tijd nemen voor sounddesign m.b.t m'n kicks!

Heel wat meer tijd!!! ;)

En beter je FX leren te gebruiken toch?

Gewoon 1 hele dag met kicks lopen bezighouden.
Soort method-acting, maar dan voor kicks. :D

Origineel geplaatst door fuse
En beter je FX leren te gebruiken toch?

Gewoon 1 hele dag met kicks lopen bezighouden.
Soort method-acting, maar dan voor kicks. :D

Yep! ik denk dat idd de key is! Gewoon m'n tijd nemen, niks overhaasten! En als het niet gaat, dan ga ik gewoon een rondje fietsen ofzo... Denk uiteindelijk dat dat het ook is... gewoon wat meer geduld hebben?! ;)

Ik wil in ieder geval iedereen bedanken voor hun reactie en tijd! :okdan:
En vooral "Forcesupreme"! ;) Thanx voor het meedenken! ;)

peace...

Origineel geplaatst door forcesupreme
Heb je er iets aangehad dan ?:)

Eerlijk gezegd niet echt?! ;) Maar het feit dat je bijna een complete uitleg + voorbeeld hebt gegeven?! Vindt ik zwaar tof!
En ben behoorlijk fan van je muziek! :D

Back