OB12 voor weinig

fuse

Gepokt en gemazeld
Was vandaag in de Musicstore Koeln en daar stond een stapel Oberheim 12's voor 'maar' 777€ en voor dat geld zou ik er bijna een meegenomen hebben. Oftewel hij is zo slecht dattie gedumpt word.

Trouwens is die zaak wel lache want het is een supermarkt waar je geen tassen mee mag nemen. (teveel gejoept zeker) En shoppen maar. Maar d'r staat best wel veel en ook het dure spul (DM2000 bijv.) en als orientatie is het wel interessant om d'r rond te kijken.
Maar die synths/keyboards staan dan weer in een andere afdeling en dat is een grote duffe ellende vol met evenzo duffe verkopers. (oftewel verliezers)

Re: OB12 voor weinig

Origineel geplaatst door fuse
een stapel Oberheim 12's voor 'maar' 777€ en voor dat geld zou ik er bijna een meegenomen hebben. Oftewel hij is zo slecht dattie gedumpt word.

Die OB12 is al een hele tijd in de dump. Voor het geld is het zeker geen slechte synth. Maar verwacht geen Virus, SuperNova, of Q.... Hij is immers ook echt veeeeel geodkoper :)

Hmm had hem op de music expo in Rotterdam getest toen hij net uitkwam. Die faders daarop leken wel bij het eerste zuchtje "adem" heen en weer te kunnen gaan...

Weinig geld voor een grote naam.Heb dat ding ongeveer 2 maand bij mij thuis gehad en voor de pad's klonk hij lekker.Voor de rest is het gewoon een simple synth.Je kan beter op de tweedehands markt zoeken naar een An1x of een ms2000 , die klinken veel meer overtuigend dan de Ob.
Ander pluspunt aan de Ob is dat zijn opbouw van knoppen en slyders heel overzichtelijk is.Dus voor beginners die willen kennismaken met virtueel analoog en nog niets kennen synth's is hij dan wel goed.Hij is heel gemakkelijk te bedienen.

Groetjes,

marcE

Hoi Marce

ben ik het niet mee eens, ik heb een OB12 en vind hem een perfecte synth, alleen moet je behoorlijk veel tijd in de synth steken om er alles uittehalen, maar ik heb een AN1x gehad en die ging de deur uit omdat ik hem te beperkt vond, de OB zal ik niet snel weg doen. Zo zie je maar dar smaken wat synth betreft verschillen.

Zelf gebruik ik veel USA synth's (Prophets, Minimoog, Kurzweil)
en daar past de OB heel goed bij.

Ze gebruiken alleen de naam Oberheim omdat dat een goede naam in de jaren 70/80 was. Maar deze bak heeft totaal helemaal niks te maken met de echte Oberheim. Het zijn de mensen van Viscount die middels de naam Oberheim hopen op een commercieel succes.

Heb je ooit de OB8 gehoord van Oberheim??,
Ik heb hem samen met een OB 12 en ze klinken zeer identiek.
Beide zijn zeer softe synth's die niets temaken hebben met alle daarna gemaakte oberheims.\

ik heb het dus niet over de Matrixen en OBXen en dergelijken,

Maar als je een OB 8 kent, zo klinkt de OB 12.

waarschijnlijk de reden waarom hij geen OBX12 heet!!

Het is een zeer ondergewaardeerde Synth, die zeker veelzijdiger is als een MS2000, AN1x of een JP8000.

Nou, ik heb er vandaag eentje opgepikt. Tweedehands voor 600 Euro, hij staat nu te glimmen op mijn inmiddels weer afgekoelde zolder....
Wat de meningen ook mogen zijn, ik heb er vandaag weer een paar uur op gespeeld en hij klinkt als een dijk ! En daar gaat het me uiteindelijk om.....

I rest my case, tis een schitterende synth, zwaar ondergewardeerd,
veel plezier met je aan koop, zal je geen spijt van hebben

Gefeliciflapstaart!

Hoe klinkt een dijk eigelijk?

(onk onk)

Maar toen ik er op speelde vond ik hem ook wel OK. Mja eigenlijk heeft elke synth wel wat maar klinken stuk voor stuk minder dan een EX5. ;)

Back