ik ga vanaf nu alleen nog maar online shoppen.. danku feedback!

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Was altijd wel tevreden over Feedback Rotterdam. Maar.............een week geleden per email offerte gevraagd voor wat dingen waar "bel" prijs vermeldt stond, en nog niets gehoord. Terwijl er juist in de folder staat: omdat de telefoon soms bezet is kun je best via email contact zoeken.

Bellen werkt toch altijd nog het beste.

Ik denk dat je nog wel even kunt wachten Yawgmoth. Ik heb in augustus een offerte per email aangevraagd bij Feedback om een Mackie mengtafel om te ruilen voor een 01v 96. Op aandringen van 2 anderen heb ik in september maar een mailtje gestuurt naar Verspuy en na wat over en weer gemail stond nog geen week later m'n nieuwe tafel hier te blinken. Een antwoord van Feedback Rotterdam heb ik overigens nogsteeds niet gehad.

Dat wil overigens niet zeggen dat ik nooit meer bij Feedback zal kopen. Er zijn er genoeg die me wel goed hebben geholpen. Communicatie is alleen wel een erg zwak punt daar, wellicht zijn ze wat te snel gegroeid.

Origineel geplaatst door fuse
Niet lullig bedoeld, maar een cursus communicatieleer zou erg verhelderend kunnen werken. Zeker als je verlegen bent.

Mensen weten pas wat je bedoeld als je het duidelijk zegt, en dan nog is het twijfelachtig of ze wel begrijpen wat je nou echt bedoeld. ;)

En je hoeft niet meteen mensen daar op hun bakkes te gaan meppen want da's weer een tikkie overdreven. ;)

fuse... bedankt voor de tip, maar ik ben eerlijk gezegd redelijk happy met hoe ik mezelf gedraag... ik heb gewoon een enorme hekel aan mensen die anderen op hun vingers staan te tikken, en als ik zelf dat soort gedrag moet gaan vertonen in een winkel is voor mij het koopplezier wel verdwenen...
mijn pa deed dat trouwens altijd wel, dus daar zal het ook wel door komen dat ik er niet meer aan begin... heb hem vaak genoeg bezig gezien en een echt gezelligere koopervaring wordt het er niet op als je in discussie moet gaan met lui die daar niet van gediend zijn. ik heb trouwens duidelijk gevraagd of ze het mengpaneel voor me wilden aansluiten... als dat geweigerd wordt, moet ik dan naar de bedrijfschef gaan vragen ofzo?... nahhh... ze zoeken het maar lekker uit daaro...

Origineel geplaatst door matt second
Ik heb nooit problemen bij Feedback. Ik kan altijd alles rustig uitproberen en ik word altijd prima geholpen.

Yep, bij mij 't zelfde verhaal.
Alleen vraag ik niet vaak iets, dat scheelt misschien.. Als ik iets wil testen (meestal synths, etc.) doe ik dat gewoon, en als ie niet aanstaat wordt ie altijd netjes aangesloten voor me..

Sja, wel vervelend voor je. Kan me je reactie wel voorstellen.

Ik vind de service in alle muziekapparatuurwinkels eigenlijks slecht, ook Feedback. Nooit kunnen ze vriendelijk antwoord geven. Een echt antwoord geven ze eigenlijk ook nooit; ze weten dikwijls de prijs van hun produkten niet eens. Moeten ze eerst een oude map vinden en die doorspitten. Ik sta af en toe echt versteld... Volgens mij willen ze vaak niet toegeven dat ze het gewoon niet weten, dan gaan ze zo'n kontverhaal ophangen over iets anders. Vooral als je vragen stelt over midi-implementatie, etc.

Bij Feedback had ik telefonisch iets besteld, kreeg ik eerst 2 keer het verkeerde opgestuurd (triple-c stereo is niet hetzelfde als de mono-versie. Ook de Major G is wat anders. Tuurlijk).

Goed, dit zijn mijn ervaringen.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Was altijd wel tevreden over Feedback Rotterdam. Maar.............een week geleden per email offerte gevraagd voor wat dingen waar "bel" prijs vermeldt stond, en nog niets gehoord. Terwijl er juist in de folder staat: omdat de telefoon soms bezet is kun je best via email contact zoeken.

Bellen werkt toch altijd nog het beste.

Klopt, dat is mijn ervaring met Feedback ook wel. Een keer een mail gestuurd om te vragen wat een PCMCIA card voor de Nordlead kost en kreeg, jawel, 3 maanden later een antwoord van ze op deze vraag. Even bellen gaat beter inderdaad.

En over Thomann, daar heb ik ook wat meegemaakt met dat creditcard fax gebeuren. Ik bestel wel vaker bij ze, dus misschien dat het daar aan ligt, maar ik heb laatst wat besteld daar, wat helemaal niet overdreven duur was en ze vroegen in hun bevestigingsmail om even een kopie van mijn creditcard te faxen, wat normaal gesproken alleen bij hoge bedragen het geval is, maargoed... het moest maar. Omdat ik thuis geen fax heb, moet ik dat op mijn werk doen en omdat ik het daar te druk heb met andere dingen, vergat ik het continu, dus tot op de dag vandaag nog geen fax verstuurd, maar tot mijn grote verbazing stond vandaag de postbode voor de deur met een pakket van Thomann! En bedankt maar weer Thomann!! Zo doen we zaken!!! :biertje:

Hmm, ik heb net als Matt en Zoid ook geen problemen met de afdeling gear van Feedback eigenlijk.. Ik heb juist bij de gitaarafdeling beetje slechte ervaring, mijn vooroordeel van gitaristen is daarmee bevestigd (mannetjes die denken dat ze ontzettend goed kunnen spelen, maar het enige dat je hoort is feedback.. bwahaa)

Nee, bij de synth afdeling kan je juist lekker klooien zonder dat er meteen overijverige verkopers in je nek aan het hijgen zijn.. Want dát is juist waar ik een hekel aan heb.
En als je echt iets wilt weten onthou je het type en ga je op internet graven. Een dag later weer terug naar Feedback en je haalt em op. simpel toch?

Ik weet niet hoor, ik ben bij feedback meerder malen afgezeken, terwijl ik iets WILDE kopen.

dit voorbeeldje spant de kroon, let wel, ik had al een setje monitorspeakers op mijn karretje liggen en een effectprocessor. krijg je het volgende.

Ik zie rookmachines, goedkoop, iets minder goedkoop, en nog iets minder goedkoop.
Staan 2 jongens om de hoek achter een balie.
Ik heb geen verstand van rook machines, wel van heel veel andere dingen, maar niet van rookmachines, gelukkig heb je daar verkopers voor.

Ik loop naar de 2 jongens en ik vraag : Zo'n rook machine, is dat wat ?

Antwoord : nee hoor, dat is niks.

Vraag : Maar als ik op een feestje zo'n ding wil inzetten, werkt dat een beetje ?

Antwoord : Ja hoor dat gaat prima.

Vraag : Die vloeistof die er in moet, heb je daar veel van nodig.

Antwoord : Eh ja, hoeveel benzine heb jij nodig om in je auto te rijden ?

Mijn vraag : Het gaat niet over auto's het gaat over een rookmachine, hoe lang doe je met die vloeistof daarvoor?

Antwoord : Hoe lang doe je met een tank benzine ?!

Ik raak geirriteerd en zeg nogmaals dat het niet om een auto gaat en dat ie ff normaal moet doen omdat ik wat wil kopen misschien.

Springt nummer 2 bij : Dat hangt er helemaal van af, als jij dat ding helemaal voluit open zet continue, is ie sneller leeg dan als je dat niet doet.

Weet ik dus nog steeds niks.

Mijn vraag : Als ik nou op een feestje een beetje rook er aan toe wil voegen is dat ding dan na een avond gelijk leeg of niet ?

Antwoord : Neeeeeh joh... nee, dan doe je er wel een jaar mee..

Mijn antwoord : Dat wilde ik weten.

Mijn vraag : Is er nog verschil tussen de goedkope rookmachine en de dure ?

Antwoord : Ja, de duurdere zijn beter hé !

Mijn antwoord : Goedemiddag heren, laat maar zitten.

Wat een eikels. En dit heb ik wel vaker bij Feedback. Bij Peter Verspuy zijn ze niet zo vreselijk bijdehand.
Toch wel net iets prettiger. Ik ga nu ook vaker naar de laatste.
Maar het is op wel meer plekken bar gesteld met het anticipatie vermogen van verkopend personeel.
Ik vraag me af of zo'n eigenaar ook functioneringsgesprekken houd met zijn personeel, ik zou zeker mijn personeel aanspreken op een grote mond naar klanten toe igg. maar goed.

Waar ik totnutoe het best behandeld werd was in the SoundFactory in Gent. Ik kreeg op alles antwoord en mocht daar zolang pingelen als ik wilde.
Met Piens had ik mindere ervaringen, er staat daar zelf geen enkele synth meer tentoongesteld (ze zitten allemaal netjes in dozen). Ik vroeg waarom en men zei me 'op Internet vind je genoeg demo mp3s'.

Origineel geplaatst door demian
Mijn vraag : Is er nog verschil tussen de goedkope rookmachine en de dure ?
Antwoord : Ja, de duurdere zijn beter hé !

Een duidelijk voorbeeld van twee heren die het gewoon niet weten! En dat kan je ze gewoon zeggen: "Oh, U weet het ook niet? Sorry, ik dacht dat U hier werkte..."

De kroon werd gespannen door de heer Nico Servaas uit Den Haag. Ouderen onder ons kennen hem misschien nog wel, de oudere verkopers bij Feedback op zeker. Leids accent mode aan: "Komen de heren alleen even kijken of hebben ze ook geld bij d'r?" Hierbij de handen goed wrijven. Zo werd je standaard aangesproken door de baas zelf :)

Gewoonlijk word ik bij Feedback uitstekend geholpen. Maar dan vraag ik bij binnenkomst eerst of Thijs er is, wacht het antwoord niet af, maar zeg dat ik zelf wel even kijk, loop naar boven, groet de heren aldaar en maak als het uitkomt een praatje, loop weer naar beneden en koop twee gitaarpluggen, graag rode... En dan nog om korting vragen :)

Nee, zover ga ik niet hoor... stel je voor... rode...
Maar de behandeling is over het algemeen goed. Echter, als ik vermoed dat de verkoper het niet weet, dan zeg ik dat ook. Ik verwacht van hem geen voorlichting, die krijg ik elders wel. Mijn koop staat gewoon al vast. Bij twijfels stap ik heus niet over naar iets anders, maar ga ik weer overwegen, thuis, in alle rust, vriendjes en internet aan. Een verkoper moet de indruk krijgen dat ik mijn huiswerk wel degelijk gedaan heb. Dan geeft hij heus niet van die stomme antwoorden.

En dan is er in de muziekinstrumentenverkoop een zeer belangrijke regel:
MUSICI ZIJN AARDIGE LUI, MAAR ZE HEBBEN NOOIT GELD :)
Dat bepaalt voor een belangrijk deel het gedrag van een verkoper. Echt, bij de Rolls Royce dealer is de behandeling beslist anders... Daar kan je uren over auto's praten!

Wout

Back