er werd onlags een link gepost op het dsf van een nieuwe e-mu esi4000 bij een duitse handelaar voor een zeer aantrekkelijke prijs.
Kan iemand die link nogmaals passen?
ik kan hem nergens meer vinden.
Voor 444 europa's kun je trouwens bij Musicstore koln een NIEUWE esi2000 (opvolger van esi 4000) kopen, das nauwelijks duurder dan een softwaresampler.
Dit is de letterlijke omschrijving van de turbo kit (van de emu site):
6215 - ESI Turbo Kit
$495.00
The ESI Turbo option kit adds new features and functionality to your ESI4000 sampler. Easily installed, this upgrade kit contains new software and hardware enhancements, including six additional outputs, 18 new filters, new DSP functions, 24-bit stereo effects processors and much more! Requires low profile simms.
Dus: Meer outputs, betere dsp functies, 2 x 24 bit stereo effect pr.
Ik zou in ieder geval wel kijken of je er egens 1 kan vinden met turbo board want een nieuw turbo board is expensive zoals je ziet.........
De esi 2000 is in ieder geval de uitgeklede versie van de 4000.
idd, koop zo'n apparaat gewoon 2e hands en helemaal geupgrade dus met wat extra geheugen en met turbo kaart. Die extra uitputs zijn wel erg handig als je effecten wil gebruiken via je mengtafel. Bedenk trouwens ff, 8 outputs betekent 4x stereo signaal.
Verder geloof ik dat t enige verschil tussen esi 2000 en 4000 is dat ie iets ander type ram geheugen vreet (toch?) en is uit andere onderdelen (lees goedkopere) gebouwd (zodat aankoopprijs ook omlaag kon)
Klopt, alleen de geheugen simms zijn anders verder zijn ze identiek, ik zou ook voor een 2de handese gaan koop er een met minimaal 64 MB aan geheugen
vaak zit er maar 32 MB in verdeelt over 2 simms dus ff open schroeven en checken kan geen kwaad,
je kan wel alle formaten MB's door elkaar gebruiken geloof ik.
ik heb iemand gesproken die zegt dat er 64 Mb in zit allen heb je toegang tot 32Mb... je kan pas toegang krijgen tot de volledige 64 Mb als de turbo optie er in zit.
verder is de onderste rij pixels van het schermpje uitgevallen maar valt er nog wel mee te werken (volgens de verkoper).
is zo'n LCD schermpje nog aan te komen?
wanneer je panning gebruikt? ja? en hoe wil je dan 2 verschillende gepande samples triggeren op 1 midi kanaal...t zal allemaal best gaan, maar wat te omslachtig
antwoord maar niet ik kan zelf ook wel een manier bedenken, maar dat is toch een beetje gekunstelt?
Vizion: mijn ESi-32 herkent géén 64 mb, ook niet met turbo-board
overigens is de (inmiddels 7 of 8 jaar oude???) ESi-32 met Turbo technisch weer precies hetzelfde als de nieuwe ESi-modellen, afgezien van het 30-pins geheugen. Goed design dus, gaat al erg lang mee
ik kon hem uiteindelijk voor 275 meenemen en misschien is er nog wel meer van af te dingen maar ik heb het toch maar niet gedaan.
ik vertrouwde het niet helemaal. er was ook iet met de SCSI gebeurd (kabel losgetrokken trewijl alles aan stond) waardoor hij z'n SCSIkaart van z'n PC opblies... tja... dan maar iets meer neerleggen voor een goeie.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.