resonance Project 9090 (DIY TR-909 clone)

Tony Allgood van Oakley synths verkoopt geschikte voedingen geloof ik. Ik heb een tijdje geleden zelf een 3u rack gemaakt, misschien ga ik die gebruiken als case, of misschien een 2u of 3u rack kopen.

Klinkt als muziek in mijn oren dit alles. hihi (was deze woordspeling al eens gedaan?
vast wel)

Hoe dan ook, ik wacht even de 'vreemde componenten' af en als dat goed
gaat, gaat moi toch maar eens een drumcompie bouwen.

Ik zit er ook erg aan te denken om te gaan bouwen, heb de komende 2 maanden 'vakantie', dus lijkt me wel een goede tijdsbesteding.

Een zelfbouw 909.... De 9090.. Oakley?

Een zelfbouw 909.... De 9090.. Oakley?

Toch erg leuk.... En niet al te duur, geloof ik.

Project 9090

http://introspectiv.org/

Een zelfbouw 909. Ik vermoed dat mijnheer Oakley hier iets mee te maken heeft.

9090_topview1b.jpg

Klinkt in ieder geval lekker.

Waarom vergeten ze elke keer dat zo'n 909 een desktable (heet dat zo?)model is met een stepsequencer!:stupid

jaja, i know, i know..:bekdicht:

Re: Een zelfbouw 909.... De 9090.. Oakley?

Re: Een zelfbouw 909.... De 9090.. Oakley?

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Toch erg leuk.... En niet al te duur, geloof ik.

Project 9090

http://introspectiv.org/

Een zelfbouw 909. Ik vermoed dat mijnheer Oakley hier iets mee te maken heeft.

9090_topview1b.jpg

Klinkt in ieder geval lekker.

Dat had ik nou niet van je gedacht! Johnny! klonen!;) ;) ;)

Je bent/blijft toch "Hardcore" nine o nine? ;) ;) ;)

Peace...:okdan:

Jip, ik zal mijn 909 ook nooit wegdoen. Maar ik heb liever 1 echte 909 en een clone voor de minder belangrijkere zaken. (Nu hebben we twee 909s en een drumstation btw)

Ik wil eigenlijk wel eens een keer iets gaan solderen en dit lijkt een mooie kans. Ik twijfel tussen MOTMs of dit.
Maar goed..

Wat die sequencer betreft kan ik heel simpel zijn... Die zijn er voldoende in DIY te vinden, dus dan bouw je die toch erbij in een mooie desktop kast.... Deze kast is toevallig door de maker gebruikt, je zou hem ook in een oude TV kunnen bouwen of in een LEGO (tm) kast! :) Of in een kratje bier..... Of in combinatie met een Theremin.

Ik vind desktops ook veel mooier, maar heb jij onze setup ooit gezien... Das veeeeeel vierkante meter. :)

[Of Topic]

Ben je van plan zelf iets te fabricren?:confused:

Ken een aantal gasten die daardoor hun eigen sound gecreerd hebben!

Knap als je dat kan!:halleluja :halleluja :halleluja

Peace...

jeetje... nu ik er zo over nadenk... ik wil (smaen met een maat van me) een modulaire synth gaan bouwen... en zoiets zou een leuke module worden :D

hhhhhhhmmmm :)

Origineel geplaatst door STicKX
jeetje... nu ik er zo over nadenk... ik wil (smaen met een maat van me) een modulaire synth gaan bouwen... en zoiets zou een leuke module worden :D

hhhhhhhmmmm :)

You go! STicKX!!!:dj:

Hee.. interessant..

Hee.. interessant..

Leuk zo'n bak!

Ik heb ook jeuk in mijn soldeerbout (aye.. betere opmerking!) gekregen van dat 303 gedoe.. zelf iets ontwerpen.. of toch maar gewoon een na-bouw project als dit.

Nadeel bij 'from scratch' projecten is altijd de printplaat..

Ik ga eens in beraad met mezelf.. :)

Re: Hee.. interessant..

Re: Hee.. interessant..

Origineel geplaatst door CraZ
Leuk zo'n bak!

Ik heb ook jeuk in mijn soldeerbout (aye.. betere opmerking!) gekregen van dat 303 gedoe..

:D

whahahaah jah zeker!

Lijkt me super strak!
Maar de onderdelen die in dit bakkie zitten moet je zelf kopen he?

Deze mensen leveren toch alleen de PCB's en Eproms?

{off topic}

wieeeeeeeeeee 1000ste post :)

ter ere van deze gelegenheid, een nieuwe avatar :D

{/offtopic}

Deze clone is zeker goed gemaakt en klinkt erg lekker.
Voordat ik mijn 909 had heb ik ook sterk overwogen deze te
gaan maken.

Hij is trouwens niet van Tony Allgood, maar van Trevor Page. Ik
heb een tijdje met hem gemaild, aardige gozer. Even druk geweest
met zoeken naar een andere baan, maar is nu weer druk bezig met
dit project.

Ik zit eigenlijk nog wel steeds op een drumloop te wachten (1 min.)
zodat je goed kan horen hoe deze klinkt. Die zou nog komen (!)

Over de stepsequencer, da's een moeilijk verhaal. ik weet dat er
een 808/909 clone is waar een 606 sequencer inzit om de feel wat
te benaderen. Dus mocht je dat willen zul je het zelf moeten doen
denk ik.

808/909 clone Colin Fraser

Als alles goed is is de 9090 zo herschreven dat praktisch alle onderdelen
te krijgen zijn.

Ik ben zeer benieuwd mocht je hem gaan bouwen.

drumloop

drumloop

Er staat een mp3 drumloop op die site.. en behalve de kick (klinkt nergens naar.. is absoluut geen 909 klank.. maar goed.. zal wel iets met die distortion te maken hebben.. ik moet 'm nog eens kaal horen), klinkt het allemaal heel erg overtuigend. Alleen de clap kan ik niet heel goed horen.

Ik heb een vaag vermoeden dat ik dit project (al dan niet samen met JohnnyBusca) zal gaan oppakken. Wellicht in combinatie met de stepsequencer van Colin Fraser..

Re: drumloop

Re: drumloop

Origineel geplaatst door CraZ
...
Ik heb een vaag vermoeden dat ik dit project (al dan niet samen met JohnnyBusca) zal gaan oppakken. Wellicht in combinatie met de stepsequencer van Colin Fraser..

als je die stepsequencer van Colin wil gaan bouwen dan moet je voor je d'r aan begint dit 's checken ..
die Man, Thorsten Klose, heeft een soort uitbreidbaar-midicontroller/sequencer-bouwpakket gemaakt waarbij je zelf de grootte en uitgebreidheid van het te bouwen apparaat bepaald. ik ga d'r over niet al te lange tijd ook 's aan beginnen..de "oozisys MB64s" stepsequencer. :D
en heleaal mooi is dat iemand anders de PCB's + opgesoldeerde onderdelen verkoopt. ik had berekend dat ik in totaal, dus inc. pots, leds enzo, zo'n €200-250,- kwijt zou zijn...

:okdan:

9090/for jhonny no fake

9090/for jhonny no fake

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
hmmmm..

Zo ken ik ook echt 303 clone met wat extra's... Bijvoorbeeld een ringmodulator, of een extra VCO of een 24db filter ipv 18db... Heel leuk, maar ze klinken niet als een 303...

Hopelijk niet hetzelfde met deze 909 clone.. Hele goede basis, maar door de extra features totaal verrot...

jhonny wil sequencers ,
jhonny vindt de de features verrot

-tja jhonny ,dat kun je zeggen als je een tb303/tr909 hebt
@ ; ik had een tb met kenton [5 socket mod ]
en ben blij dat ik hem heb weggedaan ooit ,[bezit nog steeds wel mn syntecno ,ben tevreden ,...!]
het is eg teveel analog-charme ,1100eu voor een simple /maar power 1osc kissie
en dat geldt ook voor de tr909 [soms vragen ze 1800eu ,!@WD#$R]

ik hoop dat jij nooit zoooveel er voor heb moeten betalen
some people like diy ,....
cause theres music init

Back