Breedbeeld monitoren >20 "

De Voorman

Ouwe rot
Hallo ik wilde even weten of het handig is om op breedbeeld monitoren te werken als je sequencet, daar een sequence programma nogal tweedimensionaal en horizontaal ingericht. Gaarne jullie reacties.

Ik zit meestal in Live en heb idd vaak het gevoel dat ik in de breedte meer pixels zou willen...

Twee kleinere monitoren naast elkaar zie je ook wel vaak, is misschien een goedkopere oplossing?

Ja, ik vind dat erg handig.
Heb zelf een 23" widescreen TFT (HP-2335) waar ik bijzonder over te spreken ben. Life's grand @ 1920x1200! :D

Inderdaad, vooral voor sequencing is het juist erg handig, omdat het pakket wat ik gebruik (Tracktion, maar hetzelfde geldt voor Logic en Cubase) erg 'horizontaal' gebaseerd is, maar dan wel met een stevige toolbar links en rechts.
Zelfde eigenlijk ook voor Photoshop, maar da's OT. ;)
Resultaat: heb je teveel dingen in je toolbars hangen, blijft er maar armzalig weinig ruimte over voor de echte 'content'; je audiotracks. Net of je door een verticale brievenbus zit te gluren.
Met een widescreen is dat meteen opgelost.
Natuurlijk zal het wel voordeliger zijn om met 2 losse monitors te werken, maar ik heb echt geen zin in een grote balk (monitorscheiding) voor m'n hoofd precies where it counts (in het midden). Dan maar liever 3 monitors, dan zitten de balken tenminste op een aanvaardbare plek. Maar ja, da's volgens mij allang niet meer voordelig... (maar wel gaaf! :D)

Ik heb ook een 23" widescreen van sony (1920*1200) en ik ben echt supertevreden! Eerst had ik 2 17" tft's, maar wat ik nu heb werkt echt veel leuker! Je krijgt echt heel veel op je scherm bij zo een resolutie.

Ik heb een lovende recensie gelezen over het Dell 24" breedbekbeeldscherm in de laatste computertotaal. Om de prijs hoef je het ook niet echt te laten (890 euro), hoewel...... twee aparte beeldschermen is nog steeds een goedkopere oplossing maar vereist weer het nodige van je videokaart. Nadeel van twee aparte schermen is wel dat je workspace fysiek onderbroken wordt en dat is niet altijd handig. Ik spaar in ieder geval voor de Dell voor thuis. In de studio werken we met 2 eizo 17" CRT monitoren: kost geen drol en cubase is heel goed in twee aparte stukken te delen.

Ik heb twee 17" TFT's op 1280 x 1024, da's 2560 x 1024, en daar valt best mee te werken, én het is een pak goedkoper dan een 23".

Wel ff nakijken of je videokaart dual VGA of zelfs dual DVI ondersteunt.

Cubase gaat inderdaad heel goed op twee beeldschermen. Op 't linker scherm heb ik 't sequence gedeelte, en rechts de mixer en de softsynths en effecten.

Op die manier is 't geen enkel punt dat er een dikke scheidslijn door 't midden loopt.

Ik weet alleen niet of elk programma zo makkelijk is in te delen.

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Cubase gaat inderdaad heel goed op twee beeldschermen. Op 't linker scherm heb ik 't sequence gedeelte, en rechts de mixer en de softsynths en effecten.

Op die manier is 't geen enkel punt dat er een dikke scheidslijn door 't midden loopt.

Ik werk met 2x TFT's 19" , heb ze helaas nog vrij duur gekocht. prijzen zijn het laatste jaar flink verlaagd.
Ik werk zelf met Logic, en daar kan je ook alles in splitsen hoor. Geen enkel probleem

Origineel geplaatst door Solid_Snake

Zo heb ik het ook, werkt perfect.

Back