arpergiator via sequencer

bobaphat

Ouwe rot
Zijn er handige manieren om met een soort van software plugin in cubase of logic een arpergiator uit te sturen?

Er zit een arp in logic maar die werkt voor geen meter. Ik kan ook de arp van mn virus gebruiken maar dat werkt niet helemaal met thru en midi signalen. Wie weet hier iets op? Ik ben verslaafd aan arpergiators :)

Beetje lastig verhaal maar mijn midisetup is niet zo ingericht (heb ook geen patchbay) dat ik makkelijk de arp van de virus (virus A overigens) uit kan sturen naar andere synths ivbm met meerdere sequencers in een setup. Ik heb al diverse mensen hun hoofd hierover laten breken

Er is geen sequencer die standaard uitgerust met een arpergiator?

die van de virus krijg ik ook nooit lekker werkend....

behalve als ik hardwarematig de midi outs van mijn masterkeys aansluit op de midi in van de virus en dan kan ik de midi out
van de virus opnemen.....

Wie lukt het wel om de arps op tenemen van de desktop virus C :confused:

wat maken veel mensen zich druk om arps? gewoon maken in je sequencer.. ik doe t met de rm1x.. dan maak je dingen die je nooit uit een arpeggiator kan halen

dit voorbeelje heeft alleen maar verschillende nootjes, maar wat je dan nog met nootlengte panning en weet ik veel wat kan doen is veeel maar dan ook veeeeel meer

Attachments

• arp.mp3
    254,6 KB · Bekeken: 121
De sensatie van de arp is juist dat er iets gegenereerd wordt dat je niet zelf maakt, volgens mij hebben we een gat in de markt gevonden jongens.

Een arpergiator vst plug in met de meest complexe veelzijdige arp ooit.

Origineel geplaatst door bobaphat

Een arpergiator vst plug in met de meest complexe veelzijdige arp ooit.

Dat is dus die Energy XT.... tenminste als ik het goed berepen heb....

die van je C is opneembaar, je moet alleen even wat instellingen wijzigigen, zodat je niet 1 lange noot opneemt maar, alle kleintjes zeg maar.

ik heb ook die arp presets vd JP8000 nog ergens in midi, zal ze vanavond wel ff uploaden voor de liefhebber.

@bouncemasters

Jij maakt gewoon midi-filetjes van je arps uit je bakken en daarna zelf knippen plakken schuiven?

Das ook een manier natuurlijk.....

ja zo doe ik het nu ook, maar het nadeel daarvan is dat je niet het geluid realtime biij de sequence kan horen.

Tja dat vind ik dus ook ruk.....maar ja midi kabels verwisselen is ook kut!

Ik wil ook gewoon inspelen en horen, kan je veel gavere sequence jes maken met die arps en dan opnemen en dan andere bakkies aansturen...

Misschien dat ik hem wel hallicuneer, maar anders zit er al een tijdje een MIDI insert genaamd Arpache in Cubase SX, die precies doet wat jullie willen. Ik gebruik hem wel vaker, hij is niet super, maar zeker bruikbaar.

Dus gewoon een insert op een MIDI kanaal, net als je een effect bij een audio kanaal doet.

Origineel geplaatst door bobaphat
ja zo doe ik het nu ook, maar het nadeel daarvan is dat je niet het geluid realtime biij de sequence kan horen.

ik heb het over MIDI he, niet over audio opname...

dus je kan die zelfde midi arp, naar al je synths uitsturen. dus real time in mijn beleving.

Greetz

Origineel geplaatst door bikkel
Misschien dat ik hem wel hallicuneer, maar anders zit er al een tijdje een MIDI insert genaamd Arpache in Cubase SX, die precies doet wat jullie willen. Ik gebruik hem wel vaker, hij is niet super, maar zeker bruikbaar.

Dus gewoon een insert op een MIDI kanaal, net als je een effect bij een audio kanaal doet.

laat me raden hoe die gaat"bom tik bombom tik" :D :D

Origineel geplaatst door bouncemasters
ik heb het over MIDI he, niet over audio opname...

dus je kan die zelfde midi arp, naar al je synths uitsturen. dus real time in mijn beleving.

Greetz

jA ik weet het.

Maar dat direct midi naar andere synths dat werkt helaas niet in mijn setup. Daarom is het veel lekkerder om gewoon zoiets vanuit je main sequencer op je pc te kunnen doen.

Hey Boba... als je de MIDI OUT van je Virus arpeggiator nou eens prikt in de MIDI IN 1 (remote) van je A90? ;)
Je sequencer dus aan MIDI IN 2.
En dan bijv. via MIDI OUT 1 naar je sequencer, en/of via MIDI OUT 2, 3, 4 naar andere synths?

Trouwens: jammer dat je gaat voor dat sneue Logic, Cubase SX3 heeft echt een geweldige arpeggiator on-board.
</quifster mode off> ;)

Laatst gewijzigd:
inderdaad, ik zou gewoon de arpeggiator van sx3 gebruiken, die kan praktisch alles.

Je kunt je eigen patterns erin zetten en deze als pattern speler gebruiken (dus pattern speelt in de noot die je aanslaat). Wat ook kan is je pattern realtime laten evalueren door de arpeggiator en er wordt dan aan de hand van de noten die je aanslaat een arpeggiator patroon gegenereerd. Deze kun je weer met allerlei instellingen beinvloeden wat je patroon direct veranderd.

Ik heb zelf een hele hoop patterns gemaakt en ik vind het echt geweldig. Om een indruk te geven wat de SX3 arpeggiator kan heb ik even een korte mp3 gemaakt met wat patterns die ik gemaakt heb.
Deze zijn live gespeeld met behulp van de arpeggiator.

de volgende patterns kun je horen:

- Guitar pattern
- Trance Arpeggiator pattern
- Trance chords
- Ambient pattern
- 303 pattern

en je vind ze in deze mp3 file:
Cubase arpeggiator

Back