Ik ben opzoek naar sampel cds met alleen kicks !

steve r

Stamgast
Hoi

Ik ben sinds 2 maande begonnen met produceren.
Het programma reason gebruik ik hiervoor. Ik ben opzoek naar de juiste kicks voor trance/progresif.
Ik heb gehoort dat er sampel cds zijn met alleen kicks. Weet iemand een aderes hiervoor ?
GReetz
steve

Het lijkt mij juist niet nutteloos.
Stel je hebt 650 goede kicks bijv de kick die dj tiesto gebruikt bij adiago for strings ..... dat soort kicks kan ik niet zelf maken met reason.

het ziet ernaar uit dat jij te weinig ervaring hebt... dj tiestos drums zijn echt niet heel moeilijk ;)
Heb jij al van een sinus gehoord?

Origineel geplaatst door steve r
Stel je hebt 650 goede kicks bijv de kick die dj tiesto gebruikt bij adiago for strings ..... dat soort kicks kan ik niet zelf maken met reason.

nee, maar met die sample cd's alleen gaat dat ook ni zomaar lukken.
Daarmee zal je ook zeer hard moeten werken om een goede kick te maken. Layeren....wederom samplen.....

Ja ik zeg je ook heel eerlijk.
Ik heb er nog niet veel ervaring mee .....
maar daarom wil ik juist via de form meer ervaring opdoen.
Ik heb iig ook geen verstand om een kick zelf te sampelen ik weet wel dat je vst kan gebruiken om een kick te vervormen.

Wees creatief en maak je eigen sound zou ik zeggen, waarom weer volgen?
Als die kick van de heer Tiesto zo heilig is sample je em toch gewoon?
Lijkt me geen uitdaging, maar das persoonlijk.

Ja ik zeg je ook heel eerlijk.
Ik heb er nog niet veel ervaring mee .....
maar daarom wil ik juist via de form meer ervaring opdoen.
Ik heb iig ook geen verstand om een kick zelf te sampelen ik weet wel dat je vst kan gebruiken om een kick te vervormen.

En je noemt je eigen producer...................................Ik zou eens naar school gaan.

Volgens mij noemt hij zich nergens producer, waarom toch weer zo zuur :D

Maarreuh, ik zou hier eens kijken:

http://www.tranceaddict.com/forum/showthread.php?s=&forumid=48&threadid=205705

Zijn trance percussie sample-pack is ook helemaal niet slecht. Als je slim bent spit je trouwens meteen dat hele forum door, er staat vreselijk veel nuttige informatie over de muziek die jij wilt maken. De directe link:

http://www2.tranceaddict.com/forums/archive/forum/48-9.html

Tiesto heeft toch geen ''Adagio for strings'' gedaan ? Bij mijn weten was dat (de muzikalere) William Orbit maar goed....

Zij ik dat dan ?
En ik vroeg iets had daar geen antwoord op nodig ...

Origineel geplaatst door Kevin
Tiesto heeft toch geen ''Adagio for strings'' gedaan ? Bij mijn weten was dat (de muzikalere) William Orbit maar goed....
Het synthetische origineel is van William Orbit, maar er is een remix van gemaakt. Dat zal door Tiesto geweest kunnen zijn...

Maar ontopic: een kick bestaat vaak uit meer dan een sample.
Zo heb je reverb, compressie, EQ...

Layeren!

Je moet gewoon een aantal kicks gebruiken en uit iedere kick de bruikbare elementen halen. Heeft de ene kick lekkere punch maar weinig laag? Combineer'm dan met een diepe kick. Beetje EQ-en en dan het geheel door een compressortje. Dan moet je echt een eind kunnen komen.

Ferry Corsten heeft trouwens als eerste een trance remix gemaakt van adagio for strings.

Back