ESI ESP-1010, al slechte ervaringen?

sander

_
Bevalt deze kaart een ieder nog steeds goed?

Heeft iemand al de SOS van augustus kunnen bemachtigen, daar staat een review in.

Ik ga em kopen als iedereen postief blijft. Er is volgens mij weinig andere keuze in die prijsklasse.

Ik ben nog steeds positief over de ESP. Er wordt ook nog gewerkt aan de drivers, er komen alleen maar verbeteringen bij. Erg stabiel, nooit problemen met Windows XP gehad. Veel spul voor je geld blijf ik zeggen. In de thomann folder die ik vorige week kreeg was ie alweer afgeprijsd naar 250 euro ofzo.

heb deze nu ook al een maand en half en moet zeggen zwaar onder de indruk, nog geen problemen mee gehad... veel kwaliteit voor die prijs.

het routen op zich is visueel goed vast te leggen via je software. overzichtelijk patchen dus

in het begin men latency wat moeten bijstellen enzo, maar das bij ieder kaartje toch wel ff zoeken naar de beste prestaties...
het instaleren zelf was in een mum van tijd gebeurd trouwens, geen problemen gehad onder wind xp met drivers en co. in het begin twijfelde ik wat aan de connector die van de breakout box naar pci kaartje loopt omdat deze nogal lomp en zwaar aanvoelde, maar eens deze aangesloten was no problemo.
nu al bij al één van men beste aankopen dit jaar... der stond een review in interface paar maanden terug die mij althans over de streep trok om dit kaartje eens te proberen.

mic preamps en fantoom heb ik nog niet getest, kan nie zo goe zingen haha...

zo men input, hoppelijk blijft deze stabiel in de toekomst.

Dank u!. Ik zag dat de nieuwe SOS inmiddels in de schappen ligt, maar helaas zit er plastic omheen vanwege een cdeetje.
Zo dan ga ik langzamerhand maar een een beetje naar de beste prijs opzoek.

Hier ook alleen maar een positief bericht, zeer fijne kaart !!

In het begin had ik aleen wat problemen, toen kwam er alleen geluid met gekraak en gepiep uit. ben toen een tijd bezig geweest. maar bleek dus dat hij in de knop lag met m'n on-board geluidskaart. deze heb ik uitgeschakeld en het werk nu echt als een trein.

voor dat geld heb je echt waar voor je geld.

Alles OK hier, fijn spul. Ik had wel problemen met m'n Powercore maar nu weet ik niet of het aan de combinatie moederbord-Powercore of ESI1010-Powercore heeft gelegen. Anyway, zonder Powercore draait íe super :halleluja En dat voor 222 euro.

Weet iemand eigenlijk of je meerdere van dit soort kaarten in kunt bouwen om meer I/O's te krijgen, net als met de M-Audio Delta 1010?

Hoe bedoel je toevallig. Hier op werk ligt gewoon het nummer van maart met de review.
Ja ik wil em nu wel. Iemand toevallig al de SOS?

Heb hier de augustus SOS liggen, ze zijn er erg positief over. Ze zeggen dat je erg veel kwaliteit en functionaliteit voor het geld krijgt. Ook de geluidskwaliteit zou zeer degelijk zijn. Getest tegen een Echo Mia en een EMU 1820M komt ie qua geluidskwaliteit iets boven de Mia uit. Volgens hun komt het erop neer dat er in deze prijsklasse geen een ander merk zoveel bied. Als ik het zo zie en allemaal gelezen heb, dus een mooie keuze als je niet meer dan 300 euri wilt uitgeven.

Origineel geplaatst door sander
Mooi :)

Waar heb je em voor 222 euro gekocht?

Thomann (www.thomann.de). Hij is daar 249,= maar er was (is?) een upgrade-offer voor mensen die een oude ESI of Audiotrak geluidskaart hebben. Ik had een E-band Anda wat weer een kloon was van de Audiotrak Maya en kwam zonder problemen in aanmerkingen voor de upgrade, zonder de oude kaart in te leveren ook nog eens :)

Met andere woorden, ik had die ESI 1010 voor een prikkie en een mede-forumlid voor heel weinig die E-band Anda. Kijk, dat zijn nou nog eens leuke dingen :W

Hoi RO9.

Ik heb de kart nu zo'n 2 jaar maar heb besloten om toch een motu te kopen en waarom:

1. de esi heeft geen +4db inputs dit zorgt ervoor dat je synths niet op een hoog volume binnenkomen waardoor je alsnog met gainers/ eq plugs de boel op moet boosten

2. Het zijn 10 ins en outs en that's it geen uitbreiding mogelijk dmv bv adat

3. Hij heeft minder headroom dan de wat duurdere kaarten en dat kun je toh wel redelijk goed horen.

Verder wel een hele leuke kaart voor weinig. Maar die van mij staat hier zeer binnenkort te koop dat is een feit.

Gr

Tijs

Punt 1 snap ik niet helemaal. Dat probleem zou toch alleen optreden als je de output van een synth rechstreeks inplugt. en dan moet de synth wel een zwakke output hebben.
Maar de meeste mensen hebben er toch een mengpaneel tussen en dan heb je zowiezo geen probleem.

Punt 3 weet ik niet, want ik snap zowiezo weinig van headroom.

Idd ik heb de synths rechtstreeks in de kaart geplugged. Juist dit is zo fijn aangezien je je input volumes dus in je track mee opslaat en zo dus een recall hebt als je je tracks weer opent.

Back