Key Music St Niklaas heeft em al staan.
De klanken zijn echt heel heel erg goed en ook de effect sectie zorgt voor een zeer professionele sound. Reverb, amp modelling, phasers, ring modulator, chorus, delay... allemaal heel lekker. De rhodes klinkt beter dan op de electro, en ook de toevoeging van bv de vox continental is heel erg leuk. Eigenlijk al de rest ook trouwens (heerlijke wurli, mooie clav en CP80 en zelfs naar mijn mening goede en bruikbare piano's)
De synth-functie brengt ook een grote meerwaarde en professioneel geluid al moet je niet overdrijven met layeren en sustain tegelijk want de synth sectie is maar 16 poly (bv piano met een pad gelayered en veel noten spelen met sustain kan wel wat pad sounds laten wegvallen --> maar dat is redelijk normaal natuurlijk)
Heel plezant was ook het display van de stage, het is leuk om op je scherm echte namen te zien ipv enkele digits die een cijfer aangeven. Ook de toetsen voelden heel erg goed aan voor el. piano's, ac. piano's, synth en zelfs voor orgel speelden ze fantastisch. In key staat de stage vlak onder de electro dus een 1 op 1 vergelijking lukt perfect. Het is even wennen, maar ik vind de toetsen zeker niet slechter (ook niet voor hammond) dan die van de electro. Ze zijn gewoon anders maar nog steeds zeer goed te gebruiken. Slides en Falls lukten nog perfect zonder problemen. De nord stage was ook enorm gebruiksvriendelijk, alles wees zichzelf uit en ik betwijfel of je de handleiding veel zou gebruiken.
Ik ben er vanaf de eerste aanraking (zoals je misschien wel merkt in deze post) meteen verliefd op geworden en ik móet hem gewoon ooit hier bij mij hebben staan.
btw ook de polar is binnen bij key en die ziet er in het echt wel 10.000 keer mooier uit dan een afbeelding op het web! Wat een lekker ding zeg.