Origineel geplaatst door Sarrova-Q
Ik heb zelf ook het voorrecht om geregeld op een echte Rhodes mkI te spelen en die verschilt helemaal niet zooo sterk van de imitaties van clavia.
Dat is sneu voor jou.............................................

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb zelf ook het voorrecht om geregeld op een echte Rhodes mkI te spelen en die verschilt helemaal niet zooo sterk van de imitaties van clavia.

Inderdaad, veel imitaties klinken heel clean en braafjes maar met een goeie amp simulator lukt het wel om een wat meer smerige rhodes te krijgen. [/B]
Origineel geplaatst door jostiii
Sooodeju!
Het enige positieve wat ze hebben te melden is dat, vanwege de gereduceerde mogelijkheden, het wel een makkelijk te behappen instrument is voor met name performers. Dus echte synth en sounddesign mensen kunnen denk ik voor 2200 britse ponden veel beter alternatieve synths kopen. Dan hebben ze EN meer mogelijkheden, EN meer geluidskarakter EN niet de compromissen die de stage 88 met zich mee brengt.
Pfjoewie. Ik schrok eigenlijk wel van die eindconclusie ;-)
J.
Origineel geplaatst door jostiii
Sooodeju!
De Stage88 krijgt er van langs in Soundonsound.com. De synth heeft veel te veel either/or situaties en compromise situaties waarbij je moet kiezen. Bijvoorbeeld: welk geluid krijgt het rotor effect? Geluidje A of geluidje B, beiden kan niet. Reverb op alleen geluidje A -- nee, je krijgt reverb over alles heen gepleurt. Filter envelope inleveren om pulse width modulation te doen... enzovoort.
Voor een synths van 2200 britse ponden (tis per slot van rekening een UK magazine niewaar) hadden ze juist minder van dat soort compromissen verwacht.
Het enige positieve wat ze hebben te melden is dat, vanwege de gereduceerde mogelijkheden, het wel een makkelijk te behappen instrument is voor met name performers. Dus echte synth en sounddesign mensen kunnen denk ik voor 2200 britse ponden veel beter alternatieve synths kopen. Dan hebben ze EN meer mogelijkheden, EN meer geluidskarakter EN niet de compromissen die de stage 88 met zich mee brengt.
Pfjoewie. Ik schrok eigenlijk wel van die eindconclusie ;-)
J.
Origineel geplaatst door Kassen
Daar heeft Clavia een handje van, andere synth fabriekanten ook. Ik begrijp niks van dat verlangen naar goedkoop voelende plastic keyboardjes.