Zeer basic digitale mixer met computer connectie?

MikeJarod

ziet ze vliegen
Ik weet niet of het volgende uberhaupt wel bestaat, dus vandaar mijn vraag.

Ik ben op zoek naar een mixer met de volgende specs:
- ~8 stereo ingangen
- faders (voorkeur niet-geautomatiseerd)
- connectie met computer via fw/usb
- analoge uitgangen
- cheap ;)

En dan op zo'n manier dat elk kanaal afzonderlijk te gebruiken is in een sequencer zoals SX. Op die manier kan ik mijn PC gebruiken als 'echte' mixer, en er fx etc op los laten onafhankelijk per kanaal. Zie het als een veredelde A/D converter met meerdere kanalen waarbij de echte controle (en ook processing power) in de PC zit. En stel je zou zoiets niet op je pc aansluiten, dan heb je alsnog een standaard mixer door de faders en analoge uitgangen.

Zegmaar het Access Virus TI concept, maar dan de mixer variant.

Bestaat zoiets? Of zit ik dan meteen vast aan de (voor mij) dure 'echte' digitale mixers? Die bieden mij veel te veel opties, het belangrijkste vind ik de A/D conversie per kanaal richting de computer. Alternatief zou natuurlijk een soundcard met meerdere ingangen zijn, maar dan mis je weer het tastbare mixer/fader deel zodat deze niet standalone te gebruiken is.

Stel het zou niet bestaan, dan zou hier toch best wel een markt voor zijn?

Bedankt :)

Ben wat verder gaan zoeken en kwam ook nog dit tegen:
Alesis MultiMix Mixers with FireWire (max 48Khz)
Mackie Onyx 1220 (96Khz fw optioneel)

Ik vind ze eigenlijk te uitgebreid (interne fx enzo, zelfs eq en pan heb ik niet echt nodig, kan op de pc), maar geeft wel aan dat er een markt voor is. Misschien moet ik maar even een paar maanden wachten op alternatieven van andere fabrikanten.

@ lafurieetlafoi

Heb je enig idee wat zo'n tafeltje van Phonic moet gaan kosten?

Dan is er ook nog de Roland SI-24. Werkt volgens mij niet met USB of Firewire, maar de digitale connecties naar je PC toe gaat via een speciale geluidskaart (de RPC-1, gemaakt door M-Audio) met R-Bus poort.

Op ebay zag ik ze regelmatig langskomen toen ik zelf een RPC-1 kaart zocht.

http://www.rolandus.com/products/details.asp?CatID=12&SubCatID=51&ProdID=SI-24

p21288H-9d19848cad92160c57cb390c187c197b.jpg

Origineel geplaatst door Frer!k
@ lafurieetlafoi

Heb je enig idee wat zo'n tafeltje van Phonic moet gaan kosten?

volgens de importeur is de helix 12 €229,-, de helix 17 €329,- en de helix 18 heb ik niet kunnen vinden.

edit: de helix 18 fw komt kennelijk pas in september uit...

Roland VM3100 serie mixers bedoel je zeker.

Leuk tweedehands.

Alleen dat R-BUS wat erop is kut want dat wordt (bijna) niet meer ondersteund door Roland.

Fostex heeft ook iets wat er op lijkt maar dan met Adat. VM-200

En d'r was ook nog eentje van Akai. Maar die kan ik niet zo ff vinden.

VM-3100 heeft geen directe computer verbinding, hoogstens SPDIF.
VM-3100 PRO heeft dat wel, via R-BUS inderdaad, en wordt vaak in combi met de RPC-1 aangetroffen.
De RPC-1 is trouwens gewoon een Audiophile 2496 met Roland stickertje erop.

Origineel geplaatst door Hanz
De RPC-1 is trouwens gewoon een Audiophile 2496 met Roland stickertje erop.

Meer een Delta R-Bus volgens mij.

Origineel geplaatst door fuse
Alleen dat R-BUS wat erop is kut want dat wordt (bijna) niet meer ondersteund door Roland.

Mja.. ben ik wel met je eens ja. Ik ben blij dat ik een R-Bus naar ADAT converter (DIF-AT) goedkoop heb kunnen scoren, want dat maakt je Roland digimixer 100 keer flexibeler.

Ik zag net dat er een firewire mixer van Phonic nu te koop is bij feedback.nl
Het is de Phonic - Helix Board FireWire 18, prijs ligt nu op 500 euro. Een goede prijs lijkt me voor een oplossing in die richting.
Wanneer ik m'n computer weer aan de gang heb wil ik me zo eentje kopen.

Phonik is bijna hetzelfde als de Onyx van mackie.

16 kanalen opnemen naar je computer en 2 stereo terug naar je mixer.
Super onpraktisch want je moet dan niet droog je signaal opnemen en dan nog eens digitaal afmixen.
Pak dan een losse analoge mixer, patchbay en een losse kaart meer meerdere inputs zodat je in sporen op kan nemen en nog steeds analoog kan afmixen.

Origineel geplaatst door Frankie_pankie
Ik zag net dat er een firewire mixer van Phonic nu te koop is bij feedback.nl
Het is de Phonic - Helix Board FireWire 18, prijs ligt nu op 500 euro. Een goede prijs lijkt me voor een oplossing in die richting.
Wanneer ik m'n computer weer aan de gang heb wil ik me zo eentje kopen.

Fuctioneert deze ook als geluids kaart dan ?

Origineel geplaatst door Havelock
Fuctioneert deze ook als geluids kaart dan ?
Ja, ik heb hem nu 2 weken. Ideaal om een liveoptreden af te mixen en gelijk meersporig op te nemen!

Origineel geplaatst door fuse
Super onpraktisch want je moet dan niet droog je signaal opnemen en dan nog eens digitaal afmixen.

fuse, kun je uitleggen wat je hiermee bedoelt?

Nou ja, alles wat je opneemt gaat uiteindelijk de computer in en mix je nog digitaal.
Al dan niet met nog extra EQ erbij. Daar koop je geen analoge mixer voor.
Tenminste zo denk ik dan.

Je wilt alles droog opnemen en dan alle sporen uitmixen op je analoge mixer.
Er zijn mensen die er heilig van overtuigd zijn dat dit het beste resultaat geeft. ;)

Back