Output kapot??

Frenkel

paars paard
Ik heb hier een probleempje... ik heb een focusrite compounder aangesloten op een sub-insert van mn mengtafel.. en nu krijg ik op het linkerkanaal ervan geen geluid terug..., heel af en toe laat ie eens een keer ff wat door, maar dat duurt meestal niet lang... :kont: ik heb het al met een andere kabel geprobeerd maar dit wil ook niet baten.. de compounder krijgt overigens wel gewoon het signaal binnen, alleen stuurt ie via de linkerkant niets terug, het 2e gedeelte werkt wel gewoon, daarom denk ik persoonlijk dat het aan de linkeroutput van het bakje zal liggen, niet goed genoeg contact ofzo??.. weet iemand of dit kan kloppen en of ik dit makkelijk kan nakijken/vervangen desnoods...?

Wat bedoel je precies met linkerkant? Als je twee kanalen (links en rechts) van de compounder gebruikt neem ik aan dat je ook twee inserts gebruikt. Hoe zit de sub-insert precies aangesloten? Is het een Mono-sub bus of een stereo? Wanneer het een stereo sub betreft moet je twee inserts aansluiten (één voor links en één voor rechts).

Vertel effe iets meer....

Origineel geplaatst door meesha74
Wat bedoel je precies met linkerkant? Als je twee kanalen (links en rechts) van de compounder gebruikt neem ik aan dat je ook twee inserts gebruikt. Hoe zit de sub-insert precies aangesloten? Is het een Mono-sub bus of een stereo? Wanneer het een stereo sub betreft moet je twee inserts aansluiten (één voor links en één voor rechts).

Vertel effe iets meer....

okee ff wat duidelijker..

ik gebruik de compounder dus als stereobak ... ik heb hem over 2 kanalen gezet inderdaad, en ik gebruik inderdaad ook 2 inserts... dus 1 insert kabel voor kanaal 1 (welke naar het linkerdeel van de compounder gaat), en 1 kabel voor kanaal 2 (welke naar het rechterdeel van de compounder gaat).. nu krijg ik dus bij kanaal 2 wel gewoon signaal terug, maar bij kanaal 1 niet.. alle kabels zitten sowieso goed aangesloten, want het is pas sinds vandaag dat ie ineens raar doet..., voorheen werkte het wel gewoon goed.. hopelijk is dit iets duidelijker

Ja, dit is wat duidelijker.

tja, als je alles al geprobeerd hebt, kabels omwisselen, andere kabel, andere insert van je mixer (Had je dat al geprobeerd, misschien zit het in je mixer...), heb je best kans dat de uitgang van je compounder kaduuk is. Lijkt me dat je het beste dan naar een service punt kunt gaan.....

Ja, dit is wat duidelijker.

tja, als je alles al geprobeerd hebt, kabels omwisselen, andere kabel, andere insert van je mixer (Had je dat al geprobeerd, misschien zit het in je mixer...), heb je best kans dat de uitgang van je compounder kaduuk is. Lijkt me dat je het beste dan naar een service punt kunt gaan.....

jep, heb inderdaad ook al gekeken of het aan mn mixer lag, maar daar lag het niet aan... als ik ze namelijk omwisselt krijgt ie op het eerste kanaal wel gewoon signaal binnen maar op kanaal 2 niet..

hmmzzz, misschien dan toch maar eens zelf open draaien om te kijken of het makkelijk te vervangen is, en anders word het inderdaad ff naar een service punt gaan..

okeej, heel vaag weer hehe..

ik draai die bak open om eens te kijken.. ik kon niets bekennen waar het aan zou liggen... mn pa ook laten kijken, kon ook niets vinden.. hij zei later; draai hem maar weer in elkaar, electronica kan soms gewoon raar zijn, misschien doet ie het zo weer... ik die bak dus weer in elkaar draaien, aansluiten.. en ja hoor 8o) het ding werkt gewoon ook weer goed ook :confused: :dubbel: ... nouja, hopen dat het gewoon goed blijft dan maar, anders word het toch ff opsturen ofzo

Kutzooi, hij heeft momenteel weer het zelfde probleem... Ik ben overigens wel ergens achter gekomen... Het probleem doet zich alleen voor als ik het geluid wat ik er doorheen haal door het noise/gate gedeelte stuur... stuur ik hem alleen door de compressor dan heeft hij nergens last van en werkt hij gewoon normaal... :frons: zure tijden
ik zat dus verkeerd om bij de outputs te kijken, daar is niks mis mee, het zit hem waarschijnlijk gewoon ergens in dat noise/gate gedeelte...

Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
ik zat dus verkeerd om bij de outputs te kijken, daar is niks mis mee, het zit hem waarschijnlijk gewoon ergens in dat noise/gate gedeelte...

Da's wel erg verdacht aangezien de gate juist de functie heeft om het signaal af te kappen.
Branden de groene attenuation lampjes ? Is het signaal wat je er instuurt hard genoeg om over de threshold heen te komen ? Staat de threshold links en rechts hetzelfde ?

Ik vraag maar hoor :).

Op zich ook eigenaardig dat topicstarter de term noise/gate gebruikt ipv. noisegate. (ik bedoel dan het gebruik van het / teken)

Dus....(inderdaad, ik vraag maar) : Staat je Noisegate niet gewoon het signaal te kappen? Check ook even wat er gebeurt als je beide focusrite kanalen linkt. (wat mij ook logisch lijkt bij stereo gebruik). Wanneer het probleem zich dan ook voordoet bij het rechter kanaal (oftewel hij "kijkt" naar de instellingen van het linkerkanaal) dan staat gewoon je noisegate aan....

oke, ben ik weer... de lampjes doen het gewoon , ik heb het apparaat op link gezet, dus links en rechts zijn in principe hetzelfde... het vage van alles is juist; het ziet eruit alsof het gewoon werkt, de lichtjes werken gewoon normaal... inderdaad de noise gate staat mijn signaal te kappen, als er een geluid doorheen is gegaan kapt hij de ruis eraf... ik heb hem hetzelfde ingesteld als de rechter noisegate... het is gewoon heel raar, aangezien het apparaat op links en rechts exact hetzelfde ingesteld is.., en rechts geeft hij het signaal gewoon door zoals ik wil, maar links doet hij het heel af en toe, maar grotendeels niet... dit probleem doet zich gewoon echt alleen voor als ik het knopje 'in' van de noisegate induw van het linkerdeel...

als ik wat vaag uitleg... excuses het is zaterdagavond :peukie: :okdan: :mega:

Het is dus niet zo dat je noisegate het signaal te vroeg afkapt? Is er ook een probleem als je de noisegate wel inschakelt maar de treshold heel laag zet? (oftewel hij laat altijd signaal door ook al staat hij ingeschakelt.) De lampjes die de gain reduction aangeven zijn allemaal uit...

Het lijkt er inderdaad op dat er een probleempje is met de linker noisegate...Effe naar de terug naar de winkel...

Het is dus niet zo dat je noisegate het signaal te vroeg afkapt? Is er ook een probleem als je de noisegate wel inschakelt maar de treshold heel laag zet? (oftewel hij laat altijd signaal door ook al staat hij ingeschakelt.) De lampjes die de gain reduction aangeven zijn allemaal uit...

Het lijkt er inderdaad op dat er een probleempje is met de linker noisegate...Effe naar de terug naar de winkel...

jep, ook als ik de threshold heel laag zet heeft hij het probleem.. maarja, ik draai hem vanmiddag maar weer eens open en dan ga ik es ff kijken, ik denk dat het gewoon een contactje is wat een beetje los zit ergens, aangezien hij af en toe wel gewoon werkt, als dat niets oplevert word het helaas toch ff wegbrengen ;{ anyway, bedankt voor de hulp, ik laat nog weten hoe het afloopt :)

Back