[Trance] arielle (unfinished)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Division

of hoe schrijf je 't...
Hallo,

Een poosje geleden begonnen aan mijn eerste "uitwerktrack", bedoeling was om een zomers tranceplaatje te maken maar het is nog niet af, maar ik doe mijn best :)
Zou intussen alvast wel eens willen weten hoe de track in het algemeen over komt.

edit: Ik ga het opbouwstuk sowieso opnieuw onder handen nemen, maar de 2de break met daaropvolgende climax kan je hier nog downloaden. Het is inderdaad maar een stuk van wat er na deze 2de break komt, maar daar moet ik nog aan werken...

Directe mp3: http://83.149.96.219/~xlmedia/storage/arielle_brug2.mp3

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd:
Niet slecht,zoals een trance nummer moet zijn,alleen dat je in een genre komt waar menig nummer niet te onderscheiden valt van de andere,jij of een ander.Vind het eender,maar ik hou van trance,alleen dat het verdorie echt op elkaar lijkt al die nummers.Een subgenre uitvinden in trance en je maakt een nieuwe maatstaf!

heb even rap geluisterd, ik vind het idee cool maar er mist iets belangrijks: een hoofdlead
een of andere vette, catchy melodie, scheurende synth...
het komt precies over of je de track zonder de melodie hebt gerenderd

voor de afwerking zou'k letten op fill-ins, snarerolls, baserolls, crashes & reverse crashes...
ohja, rimclicks & woodblocks en van die dingen mogen best heel fel op de achtergrond vertoeven!

verder :okdan:

m.r.t.

klein vraagje: op 1:20 en 1:38 komt er zo'n vrouwenstem... hoe heb je die gefixt?

Thanks voor de reacties.

Misschien mag het wat voller klinken, maar ik denk dat dat meer aan de wat tragere opbouw ligt dan aan het aantal geluiden? Ik ga de achtergrondpercussie sowieso wat meer naar voren brengen denk ik, dat maakt het ook wat voller...

De vrouwenstem is 1/3de een *zwaar* bewerkte sample van het woordje "won't" en 2/3de low attack synth met een pitch tuner over het geheel :)

Origineel geplaatst door sinew1958
Een subgenre uitvinden in trance en je maakt een nieuwe maatstaf!

Hoe bedoel je?

Origineel geplaatst door Division
Hoe bedoel je?

Trance is eigenlijk inspiratieloze gekloonde tracks gebaseerd op een enkele synthesizer-riff of sample.DJ/producers zijn in dit genre de grootheid.Tiësto bv wat heeft ie voor vernieuwend teweeggebracht?Een productman die heeft geprofiteerd van een genre die in was/is.Die gewoon riffs steelt uit een toestel.Door kopieën stelen kan m'n zelfs miljoenen stuks van verkopen.
Ik bedoel ,wat is je eigen inbreng in dit nummer.Toch niet zelf die riff's uitgewerk,geprogrammeerd,je vindt dit soort riff's zelf in een dagbladwinkel,ik bedoel dat je totaal niets,maar dan niets hoeft te kennen van trance-muziek,zoals tiësto.

Ik ken niks van trance, maar dit is wel goed denk ik. Wat meer melodische variatie zou mss niet misstaan. Ik denk ook dat je kick wat luid staat. :confused:

Heb al enkele ideetjes om het wat meer tot een geheel te laten klinken, track even laten rusten nu maar comments zijn nog steeds welkom op dit stukje!
-- links aangepast

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door sinew1958
Trance is eigenlijk inspiratieloze gekloonde tracks gebaseerd op een enkele synthesizer-riff of sample.DJ/producers zijn in dit genre de grootheid.Tiësto bv wat heeft ie voor vernieuwend teweeggebracht?Een productman die heeft geprofiteerd van een genre die in was/is.Die gewoon riffs steelt uit een toestel.Door kopieën stelen kan m'n zelfs miljoenen stuks van verkopen.
Ik bedoel ,wat is je eigen inbreng in dit nummer.Toch niet zelf die riff's uitgewerk,geprogrammeerd,je vindt dit soort riff's zelf in een dagbladwinkel,ik bedoel dat je totaal niets,maar dan niets hoeft te kennen van trance-muziek,zoals tiësto.

100% . . . . :okdan:

Ik wil niet zeuren... maar kunnen jullie aub ergens anders een trance-bash topic maken?
BVD :)

Thx, en qua summer sound, ik denk dat dat sowieso voor iedereen anders is :W
Maar mij deed de warme sound een zomerse indruk geven :)

dit kan een festival plaatje worden :) als dit een 7 minuten versie wordt zou ik niets veranderen aan de opbouw tot nu toe...ik wacht nog even op een langer arrangement, maar probeer wel een leadsound/melodie neer te zetten. Luister nog even naar Serenity van Armin ;) ik denk dat zo'n sound erg mooi past :)

Dit stukje is inderdaad de 2de break, de eerste break bouwt een iets andere melodie op met een gelijkaardige sound (nu nog dezelfde maar die moet wegens afwisseling iets anders denk ik).

Ik heb al zo goed als alle percussie elementen, maar ik ben nog wat aan het spelen met pads en effecten om de opbouw en de volle stukken wat beter bij dit sampletje te brengen...

Even terzijde: de mp3 is lichtjes aangepast qua opbouw, heb de tandjes wat anders ingemixt en afgemixt ;) Geeft iets meer opbouw-gevoel...

Origineel geplaatst door Unic
Hij is ineens wel erg kort geworden:(

Hoe bedoel je?
Even lang als de versie die je vorige keer hebt gedownload...

Origineel geplaatst door Division
Ik wil niet zeuren... maar kunnen jullie aub ergens anders een trance-bash topic maken?
BVD :)
Muziek maken is emotie,en wekt emotie op,gedachten,eigen meningen.Daarom dat de één je muziek fantastisch vindt,en de andere maar niets.Daar zal je moeten mee leren leven.Belangrijker is dat jij achter jouw muziek staat,ongeacht de mening van een ander(alleen misschien de technische kant,opname en zo,daar sta ik heel open voor),maar niet het genre van muziek,dat moet je verdedigen,en niet plots gaan veranderen omdat de meesten het niets vinden.
Zij de groot geworden zijn,hebben altijd hun genre van muziek verdedigd,jaar na jaar.

Kan zo op XFM!

Nog een geil zangsletje erbij zou ook wel tof klinken (serieus, niet om te kutten ofzo). En een rauwe lead die er later in komt.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back