BLUE. VST van Rob papen.

Origineel geplaatst door fuse
Hij moet wel op vakantie zijn, anders had ik vast al wel wat gepost hierzo. ;)

Ja in de Blue Lagoon met die Utsie Gutsie Chick. Oh ja, Brook Shields.

Attachments

• brookie.jpg
    brookie.jpg
    75,2 KB · Bekeken: 127
Ziet er heftig uit, en de featurelijst is ook prima.

Mijn indruk is dat dit Albino versie 3 is, waarbij ook nog eens een beetje gekeken is naar de z3ta+ synth.

Hmmz, met een synth die 'Blue' heet, verwacht ik wel dattie uitermate geschikt is voor jazz!

Ben benieuwd!

Dit is echt geen Albino 3 hoor.
De opzet is totaal anders.
Eerder een modulaire synth waarbij je de oscillatoren als aparte FM modules zou kunnen zien.
Een soort FM7 maar dan nog een stapje verder. Beetje in de trend van een Xpander zeg maar.
Alhoewel het onbreken van de filters als modulators en een audio ingang bij FM7 wel kan. (Blue 2?)

Wat me onpraktisch lijkt is dat die stepsequencer niet een toetsenbord laat zien zodat je makkelijker nootjes aan kan klikken.

Maar qua programmeren gaat deze gewoon heel diep. Voor de beginners waarschijnlijk te diep.

Dit is echt geen Albino 3 hoor.
Maar qua programmeren gaat deze gewoon heel diep. Voor de beginners waarschijnlijk te diep.

Ach, Albino 2 was al te moeilijk voor sommigen.

Ben blij dat Rob gewoon doorgaat met leuke dingen verzinnen, en niet een 'instap' synth heeft gemaakt.

Blijkbaar was het een dure vakantie. Prijs is opgeschroefd van 160 euro naar 199 euro.

Demo's even beluisterd, kan aan mij liggen maar ik vind het niks bijzonders. Zijn er ook echt mensen op dit forum die deze synth willen gaan kopen :confused:

Je bent wel een echte hollander he, met je altijd te dure prijzen. ;)

Maar als ze er meer werk aan hebben gehad dan lijkt het me logisch dat het duurder wordt.
Die dingen gebeuren niet vanzelf, d'r moet altijd nog voor worden geprogrammeerd.
Iets waar ik behoorlijk veel respect voor heb.

Enne, schijnt dat je hier ook een demo van hebben die je kan uitprobier. :)

Je bent wel een echte hollander he, met je altijd te dure prijzen. ;)

Maar als ze er meer werk aan hebben gehad dan lijkt het me logisch dat het duurder wordt.
Die dingen gebeuren niet vanzelf, d'r moet altijd nog voor worden geprogrammeerd.
Iets waar ik behoorlijk veel respect voor heb.

Enne, schijnt dat je hier ook een demo van hebben die je kan uitprobier. :)

:D Ons ben zunig hé!

Deze synth is gewoon niet echt mijn smaak, vind hem niet bijzonder. Een van mijn favorieten is superwave p8. Ding kost niks ( http://home.btconnect.com/christopherg/main.htm ). Daar heb ik echt respect voor, mensen die in hun vrije tijd bezig zijn om zo'n ding (meestal in hun eentje.) in elkaar te zetten, en het dan ook nog gratis gaan weggeven :halleluja

Vind deze trouwens ook veel vetter klinken dan heel veel dure vst synths. Maar goed misschien heb ik er wel geen bal verstand van!

Appelen vs Peren... De P8 is een subtractieve synth terwijl de Blue
zo'n beetje "alles" wel in huis heeft. Maargoed. Samaken verschillen.
Hetgeen wat ik gehoord heb van de Blue is imo een lekkere duidelijke
en heldere klank die ik bij de P8 niet terug vind.

Ik ga de demo maar eens flink onder de fruity loop nemen.

En wat zie ik NU! (terwijl ik dit typ...)
Hij is al te downloaden!

.. inmiddels na het heel even getest te hebben..
De demo is redelijk onbruikbaaar gezien het geluid
elke 10 seconden! er 3 seconden mee
ophoudt. Nie echt slim van Robje al zeg ik het zelf.
Het uitproberen is alleen maar erg frustrerend, en
dat lijkt me niet de bedoeling van een demo.

uninstalletje...

Laatst gewijzigd:
Cool! De preset die naar mij genoemd is zit er ook in! (Thor). Best wel gaaf eigenlijk.

Ik vind de overall indruk van deze synth zeer positief.

En de demo beperking vind ik terecht, je hebt telkens genoeg tijd om even met een soundje te spelen en een goede indruk te krijgen, en voor de rest kan je er niets mee.

Laatst gewijzigd:
Hi,

It should do it each minute. We will upload a new demo ASAP.
Sorry for the unpleasant situation.

Rob
-----------
Hi, the PC version will be uploaded very soon. 45seconds and than the silence kicks in. Will let you know guess.
Mac version (demo) will be updated ASAP as well

Laters,
Rob

Kijk eens aan.. het was een foutje :) Deze info komt dus van www.RobPapen.com
Goed dat die man dag in dag uit bezig is om ons tevreden te stellen. Complimentje.

Eerder vanavond de demo eens geprobeerd en ik kom tot de conclusie dat m'n Athlon 1900+ te traag is (30% CPU voor 1 noot?!).

*uninstall...

Misschien maar eens opnieuw proberen als ik een snellere machine heb.

Nou inderdaad. Kep zelf een XP 3200+ met 1.5 gieg ram, maar het
tikt me daadwerkelijk om de oren. zonde... zonde... Gelukkig hebben
we de trouwe lerlijke Albino nog van Papen. Ik kan er vrijwel dezelfde
geluiden uit halen.

Ik ga ém dus niet aanschaffen. Helaas is een engine veranderen niet
zo eenvoudig, dus een betere versie verwacht ik ook niet snel.
Misschien de Blue Two...

Keb 'm even snel uitgeprobeerd op mijn simpele uitprobeer-laptop zonder fancy geluidskaart enzo.

Hij is echt heel erg gaaf.

Door de nieuwe klankopwekking is het scala aan geluiden ontzettend toegenomen. Het ziet er allemaal erg overzichtelijk uit. Werkt makkelijk en bovenal klinkt 'ie gewoon erg goed. Ik vergelijk 'm nog maar even met de zt3a+ en dan vind ik de Blue iets intuïtiever werken.

De Albino was al mijn favo synth, maar deze gaat dat misschien wel worden.

Back