Akai AX-80

De AX80 lijkt voor geen meter op de Prophet's. Ik heb ze in 1999/2000 naast elkaar gehad, de AX80 en de P600 en er zat een wereld van verschil tussen.

:) Mij lijkt de VX-90 ooit wel wat om erbij te hebben..

vx90.jpg

:erm: Maarre.. da's niet echt de "rack versie van de AX-80", he? Meer van de AX-73 dacht ik.. (en wat de 73 en de 80 verschillen weet ik niet qua geluid..)

Die vx-90 is de rack versie van de AX-73.
Persoonlijk vind ik de 73 dunner klinken dan de 80, de 80 is ook een paar jaar ouder.

Begin je al te twijfelen ron? ;)

Zelf heb ik er een pro one plus syrinx bij en zo'n ax80 komt in de chord-stand (C2 plus C3) geluidsmatig erg dicht in de buurt van die Syrinx. Ook het sterke punt van een syrinx (filter op bend-pad) heeft ie en ik heb hem vooral gebruikt als monofone lead-synth!
Zo moet je hem vooral gebruiken en voor pads kun je beter een Yamaha of PPG nemen.

Origineel geplaatst door Zoidsity
:) Mij lijkt de VX-90 ooit wel wat om erbij te hebben..

vx90.jpg

:erm: Maarre.. da's niet echt de "rack versie van de AX-80", he? Meer van de AX-73 dacht ik.. (en wat de 73 en de 80 verschillen weet ik niet qua geluid..)

Volgens mij is een 73 het zelfde als een Six~Trak onder de motorkap, dezelfde synth-on-a-chip wordtgebrukt.

Origineel geplaatst door EVO
Die vx-90 is de rack versie van de AX-73.
Persoonlijk vind ik de 73 dunner klinken dan de 80

Idd. De VX90 is zowat de 'platst' klinkende analoog die ik ooit had.
Die aankoop was een misser van formaat.
Slechts 1 OSC. :stupid

ik hoor ook alleen maar goede dingen over de vx90
rack van ax73
gewoon 1 osc bak waar je dan ook geen mini sound van moet verwachten maar t wordtwel intressantie idd asje ,..kan de tune van de osc in unison mode,...? kan dat ?
ax 80 kan dat ook niet toch vd week effe een ax60 onder de loep nemen hiero ,..en ja evo ik twijfel soms wilje wat anders ,..[en kunje beter door sparen hahazekers]
ik ben byna rond met een dsi deal die wilde ik graag terug

hybride is by my thuis the key word ,...div osc vormen en goede filter ,...voor een wat breder klank pallet

snel mn siel laten rep.
:halleluja
van ax80/60 zijn geen racks ...of andere 2osc akais in a rack zijn der niet
jammer

Laatst gewijzigd:
ach, niks mis met die vx90. unison te detunen, chorus aanwezig en aanslaggevoelig. niks verkeerd voor een analoogje. blijft natuurlijk niet echt de meest "analoog" klinkende synth allertijden. toch best wel een lekker ranzig bakkie.en goedkoop!

Origineel geplaatst door ch9527
ach, niks mis met die vx90. unison te detunen, chorus aanwezig en aanslaggevoelig. niks verkeerd voor een analoogje. blijft natuurlijk niet echt de meest "analoog" klinkende synth allertijden. toch best wel een lekker ranzig bakkie.en goedkoop!

Serieus?

Hij gebruikt zelfs nog VCO's ipv DCO's.

ik hoorde laatst ook iemand zeggen dat de ax80 dco,s heeft lijkt me sterk staat vco op en zijn t ook ,....
asiemand t tegen deel kan onderbouwen ?
:engel:

niet verkopen en zelf uitzoeken? wie weet wat voor verrassende ontdekkingen je nog kunt opdoen? }:|

Back