Ervaringen met powerconditioners?

AxiMaxi

Het is tijd voor muziek!
Zijn er forumleden die ervaringen hebben met powerconditioners, zoals de Samson Powerbrite?

Uiteraard hebben ze als voordeel dat ze piekspanningen wegfilteren, een lichtje hebben en de mogelijkheid bieden om al je apparatuur in 1x aan danwel uit te zetten.

Maar mij is het op de eerste plaats te doen om de geluidskwaliteit.
Heeft het echt zo'n positieve invloed op het geluid als sommige reviews doen geloven?

Furman heeft er trouwens ook een paar, evenals Phonic (om even twee uitersten te noemen 8~ )

Ik heb al jaren een Samson PB-11, werkt prima, ik gebruik vooral als een power distributor. De geluidskwaliteit...ik weet wel dat factoren zoals goede bekabeling en het voorkomen van aardlussen meer invloed hebben op het totaal dan een Samson. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit zonder speel, dus in hoeverre de Samson goed filters...geen idee eigenlijk.

Wat je er niet mee voorkomt: te lage spanning..heb ik eens op het podium mee gemaakt, staan er gewoon synths te rebooten ;) Daar heb je dan weer een voltage regulator of UPS voor nodig.

Nee, dat van die lage spanning weet ik. Heb de threads hier op Synthforum ook gelezen (rebootende Nordlead, meen ik). Maar dat is mijn probleem ook niet, gelukkig.

Het is met name (de trafo van ?) de Alesis Quadraverb die storing introduceert. Als ik die eruit trek, is het ineens een stuk stiller in audioland. En dat ding is ongeaard, dus het zal wel een crappy voeding zijn.

Anyway, ik kon een PB11 redelijk betaalbaar op de kop tikken en ik ben bovendien nogal 'pro-actief' (lees: ongeduldig), dus hij hangt al in m'n rack. Moet ik alleen nog wat verloopjes maken, want niet al m'n gear is voorzien van euro-stekkers... :frons:

Hoe heb jij dat opgelost? Of heb je dat probleem niet?

Volgens mij is het nederlandse lichtnet van dusdanig kwaliteit dat je die dingen niet echt nodig hebt. In andere landen wellicht wel, omdat die vanwege grotere afstanden minder stabiele lichtnetten hebben. Trouwens, meeste van je gear zit een trafo voor en die vangt al redelijk wat klappen op qua pieken. Te lage spanning is uiteraard niet handig.

Wat geluidskwaliteit betreft heb ik alleen ervaring met een UPS. En ik kan me niet voor de geest halen of daarom de geluidskwaliteit ook beter is geworden.
Het lijkt mij ook een esoterisch onzinverhaal van audiofielen die menen al te kunnen horen of er stof op een kabel ligt of niet. Alhoewel ik me kan voorstellen dat als je in de US woont je daar aan zo'n ding wel wat kan hebben omdat daar het lichtnet niet altijd even stabiel is. In Nederland (en Belgie)? No way!

Origineel geplaatst door fuse
(...)
Het lijkt mij ook een esoterisch onzinverhaal van audiofielen die menen al te kunnen horen of er stof op een kabel ligt of niet. Alhoewel ik me kan voorstellen dat als je in de US woont je daar aan zo'n ding wel wat kan hebben omdat daar het lichtnet niet altijd even stabiel is. In Nederland (en Belgie)? No way!
Dacht ik al... bedankt voor de 'bevestiging'.

Al kan het natuurlijk de lokale problemen wel oplossen.
De persoon van wie ik hem kocht, loste er een aardlusprobleem mee op.

Origineel geplaatst door AxiMaxi
Nee, dat van die lage spanning weet ik. Heb de threads hier op Synthforum ook gelezen (rebootende Nordlead, meen ik). Maar dat is mijn probleem ook niet, gelukkig.

That was me :) Is gelukkig ook de enige keer geweest.

Het is met name (de trafo van ?) de Alesis Quadraverb die storing introduceert. Als ik die eruit trek, is het ineens een stuk stiller in audioland. En dat ding is ongeaard, dus het zal wel een crappy voeding zijn.

De afgelopen jaren heb hetzelfde gedaan met synths en modules met losse adapters waaronder een Alesis Midiverb IV (brom en ruis) en een Waldorf MicroQ (brom). Losse adapters zijn over het algemeen niet de beste voedingen.

Anyway, ik kon een PB11 redelijk betaalbaar op de kop tikken en ik ben bovendien nogal 'pro-actief' (lees: ongeduldig), dus hij hangt al in m'n rack. Moet ik alleen nog wat verloopjes maken, want niet al m'n gear is voorzien van euro-stekkers... :frons: Hoe heb jij dat opgelost? Of heb je dat probleem niet?

Ik heb achter op mijn rack een geaarde 19" stekker doos gemonteerd en die aan de PB-11 gehangen. Zo heb je extra aansluitingen voor bv adapters of synths die geen euro stekker hebben.

Back