waarom Karma goedkoper dan triton rack?

bobaphat

Ouwe rot
Ik zit al een tijdje te dubben over een goeie synth met bread n butter sounds. Nu is mijn oog op de Karma gevallen vanwege die generated riffs en uitgebreide appergio die niet op de korg triton zitten.

Toch is de Triton rack een stuk duurder dan de Karma, terwijl de Karma meer features heeft.
Het valt me ook op dat de Karma over het algemeen maar matige reviews krijgt.

Wie kan me hier wat meer over vertellen?

(ik heb natuurlijk al de search functie gebruikt :))

De karma heeft nooit echt goed verkocht........veel mensen moeten hem niet of snappen het niet...............

Of nog erger

Hebben bad karma

Ik vind het echt een van de leukste synths allertijden.

Het is een Triton......alleen zit er een hele band bij die gezellig met je mee kan jammen.

Het is een synth die ik zelf al 2 jaar heb........en in mijn geval zegt dat heel veel.

geen dual arpeggiator functie (ookal schijnt dat met de MW software te emuleren zijn), geen SCSI, geen sampler en beperkte expansie (2 ipv 8? moss niet meegerekend want dat kunnen ze allebei).

Ik zou voor de Karma gaan. MW software erbij kopen (ben je nog altijd goedkoper uit), alle legacy/rose e.d. patches (gratis) te downloaden op TritonHaven.com en je hebt veel PCM expansieboards niet eens meer nodig. Kan je waarempel namelijk opeens ook een bruikbare piano uit de Triton soundengine laten weerklinken (een veelgehoorde klacht).

:okdan:

Laatst gewijzigd:
Ah ok

Dus verder heeft de Karma dezelfde onboard sounds als de triton?

Nou maar hopen dat ie een beetje lekker klinkt :)

jup .. het klinkt alleen anders omdat karma standaard die dual arpeg mist ... maarja who cares .. Generated Effects klinken toch veel voller ... en zijn fijn realtime te tweaken.

De 32MB ROM is dezelfde alsmede de 5 IFX en 2 master effects. Jeetje ... hoeste ik dat nu net zo op? Alweer 2 jaar geleden dat ik een Karma had en nog veel verder daarvoor een Korg Triton. 8o)
Anyway in ieder geval hetzeflde als de Triton. Reken me even niet af op de getalletjes :)

Reden van verkoop was trouwens tijdgebrek ;)

Voor pads en typische synthy soundjes voor mij de rest van m'n leven Korg. Voor de acoustische dingetjes .. tja met die Legacy en Rose patches haal je er meer uit dan de standaard presets, maar wat dat betreft voor mij nogsteeds een Roland JV + session expansie. Ach smaak verschilt. :koffie:

(Eigen interesse)
Is die Karma eenvoudig te programmeren v.w.b. de automatische begeleiding?

... maar is het hogere wiskunde en kwantumfysica of kan een simpele boerenlul het ook? :mexico:
Ik wil nl. tzt eentje kopen en die begeleidingsfuncties spreken me erg aan.

het is inderdaad wel wat lastig. maar als je de interface snapt dan gaat het vanzelf.
Verder kun je altijd je midi files op computer maken. Door de op floppy te zetten heb je een volledig GM2 midi keyboard waarin songs realtime vanaf floppy afgespeeld kunnen worden. Uiteraard kun je dan al je solo instrumenten zelf spelen met behoud van karma functionaliteit.

Ikzelf vind dat de karma echt ongelooflijk goed is. Ik denk dat die wat minder populair is omdat die toch wel complex is. De dual arps zijn niet aanwezig inderdaad, maar daarvoor krijg je wel 1000+ GE's terug die elke arpeggiator aan flarden schieten. Bij mij gaat die karma niet meer weg. Dat is een blijvertje. Het grootste nadeel van de karma vind ik echter het toetsenbord. Die is zo belachelijk slecht dat iemand bij korg zich dood moet schamen dat ze in zo'n dure synth (oorspronkelijk dan) , zo'n toetsenbord zetten.

Kun je er ook een soort groovetemplates in maken voor de arps?? Shuffles en swing enzo.

Origineel geplaatst door bobaphat
Kun je er ook een soort groovetemplates in maken voor de arps?? Shuffles en swing enzo.
uiteraard,

sterker nog, dat kun je allemaal aan je draaiknoppen toewijzen, en daar realtime 100-en variaties mee maken. Dat is nu net waar KARMA om draait.

Back