Stylus RMX is superlatief goed!

synthmann

Ouwe rot
gisteren even bij I4-muzique langsgeweest voor een soundcraft mixertje maar tevens Stylus RMX aangeschaft nadat ik hiervan een demonstratie had gekregen. Damn wat is dat een lekker pakket zeg, nog meer gebruikers hier op het forum? Ik zit vanmorgen wat te fiedelen met stylus, paar elements combineren tot een user multi, losse 909 kick sample eronder en een moog modular sequence erbij en tjesis, het VLAMT werkelijk mijn speakers uit zoals nog nooit tevoren een track dat deed (mede doordat ik sinds mijn bezoekje gisteren ook weet dat je best laag eraf mag filteren uit een kick bijvoorbeeld ;))

stylus rmx en laag filteren doet echt wonderen voor mijn tracks!

ik zal vanavond misschien ff mp3 van die korte groove posten als ik tijd heb en mezelf van stylus los kan maken :D

He synthman,

ff voor de duidelijkheid : Het Laag wat je van kick afhaald is minimaal ( vanaf +/- 45) maar het gaat juist om het laag uit zaken weg tehalen die geen laag nodig hebben bijv clap's snare's stings etc

In jou geval ruimte voor de kick creerenn!!

afijn su6

oeps ik sta onder Ron ingelogd

groet :

De lange ( met bril)

He synthman,

ff voor de duidelijkheid : Het Laag wat je van kick afhaald is minimaal ( vanaf +/- 45) maar het gaat juist om het laag uit zaken weg tehalen die geen laag nodig hebben bijv clap's snare's stings etc

In jou geval ruimte voor de kick creerenn!!

afijn su6

oeps ik sta onder Ron ingelogd

groet :

De lange ( met bril)

thanx voor de mixing tips, ik heb in de overige drumloops ruimte in het laag gemaakt zoals aanbevolen voor de kick, en bij de kick zelf (met freeware "drumsynth" gemaakt en tot wav geexporteerd http://www.sonicspot.com/drumsynth/drumsynth.html)
ook wat eraf gehaald wat de 909 kicks zijn echt bruut uit dat progje.

hier is dan de soundbite. het ruwe begin van een track zeg maar, de "lead" is ff vlug ingeklopt en staat wat hard hoor ik nu. deze ga ik zeker tot een track afmaken, hehe.

http://www.gerards-productions.nl/musicfiles/techtrance.mp3

Ja nu ben ik zelf :-)

Ja nu ben ik zelf :-)

klinkt lekker.

:D Moet zeggen dat ik dit toch zeer digitaal vind klinken.

Origineel geplaatst door dextah
Hmm .
Dus voor zo`n simpel stamp beatje heb je een plug nodig die voorgeprakte drumloopjes voor je afspeelt ?

ik ben helaas niet met het componistisch talent van een Mozart geboren. Ik ben hobbyist. Dus als ik muziek wil maken die ik zelf mooi vind en daarbij niet alles vanaf een zaagtand af zelf wil synthetiseren so be it, ik pretendeer ook niet meer te zijn. Drums programmeren is niet mijn sterkste kant en door als basis de samples en loops in stylus te verkennen, gebruiken, aanpassen, bestuderen leer ik meer en meer over hoe goede drums in elkaar steken en ga ik vanzelf steeds meer mijn eigen ontwikkeling in de drums leggen. dat heet autodidact en in mijn geval werkt dat uitstekend. En ondertussen maak ik lekker tracks die ik leuk vind en vind ik StylusRMX daarbij een welkome aanvulling op de rest van mijn arsenaal.

wat is er mis met samples en drumloops gebruiken, iedereen die met sample cd's werkt doet dat toch? als het in een plug-in verpakt zit is het niet anders want de spectrasonics samples en loops zijn ook te koop op losse sample cd's. en als je die gebruikt zeurt niemand over voorgeprakte drumloopjes. Ik vind Stylus gewoon een erg mooi product en ben blij dat ik erop werd geattendeerd want het doet gewoon een heleboel voor de kwaliteit van mijn tracks en mijn kennisontwikkeling tav drum-programmering.

En trouwens de eerste drums van Jarre kwamen ook zo uit de minipops gevlogen :D

en vergeet niet dat je ook je eigen wav files omgezet in rex bestanden ook in rmx kan laten afspelen en een deel effecten enzo erop los kan laten...

Origineel geplaatst door Ken Waldek
en vergeet niet dat je ook je eigen wav files omgezet in rex bestanden ook in rmx kan laten afspelen en een deel effecten enzo erop los kan laten...
Voor de meesten is dit gewoon chinees(alhoewel tegenwoordig iedereen chinees begint te leren,om later nog werk te hebben),maar ik begrijp de boodschap van jouw,maar de meeste lezers?

Origineel geplaatst door synthmann
wat is er mis met samples en drumloops gebruiken,

Helemaal mee eens, niets. Als ik achter een piano ga zitten klooi ik ook niet eerst een half uur met de snaren, ik wil gewoon muziek maken :D Het gaat erom met welke insteek je muziek maakt, hobby of serieuzer, hoewel zelf drums programmeren wel veel leuker is.

ps,

Heb ik meteen een leuke drum-tutorial: http://www.tweakheadz.com/how_to_make_original_drum_tracks.htm

Ik denk dat er helemaal niks mis is met het gebruiken van loops. Vaak kan het wel een extratje geven aan je reeds gebouwde beat om daar een hihat of shaker loop aan toe te voegen. Maar om eerlijk te zijn vind ik de beat die je gepost hebt alles behalve uit mn speaker vlammen. Ik denk dat je de euforie heel even moet laten zakken en je beat nog eens moet vergelijken met wat beats uit bestaande platen.

Origineel geplaatst door Nolet
Wat komt er nu uit die Spectrasonics RMX uit die track die je gepost hebt?? Ik hoor niet helemaal wat daar nu zo bijzonder aan is...

als je de draad van bovenaf leest wordt het allemaal genoemd. alles behalve kick, lead en bassline sequence die in het midden start is Stylus, dus ook de sequence in het begin en de noises en drums die iedere 4 maten erbij komen.

misschien vindt niet iedereen het bijzonder maar ik vind dat in ieder geval wel en ik denk dat het een inspirerende tool kan zijn voor anderen die net als ik geen zin en geen ervaring hebben om urenlang naar een drum-grid te staren en iedere 32ste tel hi-hat, bongo, snare, conga, cymbal en noise van een juiste swing, velocity en pan waarde te voorzien zodat het op het eind een beetje lekker grooved.

Dan luister ik liever door 50 stylus grooves, pak hier een hi hat, pak daar een noise, pak nog een conga erbij, doe mijn eigen EQ settings, voeg noten toe of verwijder er een paar (allemaal mogelijk) en pas het met een filter, adsr of effect binnen of buiten Stylus aan naar mijn wensen en creeer zo mijn drum tracks.

Origineel geplaatst door Special K
Ik denk dat er helemaal niks mis is met het gebruiken van loops. Vaak kan het wel een extratje geven aan je reeds gebouwde beat om daar een hihat of shaker loop aan toe te voegen. Maar om eerlijk te zijn vind ik de beat die je gepost hebt alles behalve uit mn speaker vlammen. Ik denk dat je de euforie heel even moet laten zakken en je beat nog eens moet vergelijken met wat beats uit bestaande platen.

dank, ik vind het ook een fijne toevoeging, echter daarna sla je de plank een beetje mis.

kom jongens, begrijpend lezen nooit gehad op lagere school? ik citeer mezelf: "het VLAMT werkelijk mijn speakers uit zoals nog nooit tevoren een track dat deed" ik heb het dus over vlammen op Mijn speakers ten opzichte van hoe mijn oude tracks klonken over Mijn speakers. En mijn speakers zijn gare absolute zero's van over tien jaar oud. en een vergelijk met bestaande platen maken is vervolgens wel erg naief, hallo....ik heb niet een mastering studio hier, niks compressie, mastering, limiting ssl tafels. koekoek, koekoek het is 7.30, wakker worden.

mensen, leer eens lezen en beoordeel de zaken in het juiste perspectief.

Back