intern re-samplen...

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Ik wil graag iets intern re-samplen.... op de FANTOM XR

Het gaat om een patch of 3-4...

Ik wil deze uiteindelijk gewoon kunnen bespelen op mijn clavier....

Wat moet ik kiezen in de sample-mode ???

- creating a patch ?
- creating multi-sample ?

Ik neem aan dat ik eerst moet re-samplen, om deze vervolgens in de sample-list te zetten.
Daarna moet ik hem uit de sample list pakken en multisamplen ??

De handleiding geeft zoveel opties....

Tips, iets waar ik rekening mee moet houden ?

Re: intern re-samplen...

Origineel geplaatst door jaccis
Ik wil graag iets intern re-samplen.... op de FANTOM XR

Het gaat om een patch of 3-4...

Ik wil deze uiteindelijk gewoon kunnen bespelen op mijn clavier....

Wat moet ik kiezen in de sample-mode ???

- creating a patch ?
- creating multi-sample ?
Als je een beetje bekend bent met Roland-terminologie weet je dat een patch maximaal 4 multisamples is. Nou weet ik niet wat jij wil opnemen, maar het lijkt me zinnig om daar eerst een multisample van te maken, en die dan te gebruiken om verder het geluid uit te bouwen.
Ik neem aan dat ik eerst moet re-samplen, om deze vervolgens in de sample-list te zetten.Daarna moet ik hem uit de sample list pakken en multisamplen ??
Re-samplen doe je elke keer als het nodig is. Bij een piano is dat bijvoorbeeld om de 6 semitones, zodat je de geluiden niet teveel omhoog transponeert en te snel afspeelt zodat ze al te veel van karakter veranderen. Het ligt er een beetje aan wat je wil samplen (bij geluiden die er al een filter over hebben en uit meerdere bronnen (oscillators) zijn opgebouwd wil dat nog wel eens nuttig zijn. Het kan zijn (geen idee, geen Fantom hier) dat een multisample zelf al uit meerdere samples bestaat.
De handleiding geeft zoveel opties....
Van experimenteren is nog nooit iemand doodgegaan. Gewoon zorgen dat je je materiaal opgeslagen hebt, niet per ongeluk op delete drukken, en gewoon proberen. Als je geen fouten maakt leer je nooit wat.
Er zal vast wel een tutorial voor zijn, en anders kijk je even op http://www.fantomized.info. Kan niet anders dan dat een gebruiker ooit met hetzelfde zat en er wat op heeft gevonden.

zal het iets specifieker zeggen;

Wil een paar sound/patches re-samplen .... dus kopieren zoals ie eigelijk is.
deze sample wil ik gewoon kunnen bespelen en dus naar mijn klavier toezetten.

het gaat om een x aantal patches op een expasionboard-kaart deze kan daarna uit.
maar dan heb ik een aantal soundjes ge-resampled .

Moet ik dan het volgende doen; ' creating a patch from a sample ' ? ( deze sample staat dan in de sample list) moet ik de sample een keer of 6 samplen ; C1 C2 C3 C4 C5 C6 ?????

Is dit voldoende ....

welke mogelijkheid moet ik kiezen;

- creating a patch from a sample OF

- creating a patch from multiple samples ?????

Back