Logic Pro 7

Dat scheelt.

Alleen jammer dat de upgrade van 5/6 naar 7 nog steeds €279,- kost. Ik wacht wel op Logic 8 - hopen dat de upgrade van 6/7 naar 8 dan ook die prijs is; sla ik twee upgrades in één klap! En hopen dat ze bij 8 'n drumsampler (zo simpel als "impulse" in Live) bijleveren...

Logic 8? Je zou kunnen vermoeden dat die er pas komt zodra de Mac op Intel draait. Hoogstwaarschijnlijk zal de volgende major Logic update cross-platform compatibel zijn, die zowel op G4/G5 PowerPC als op macIntel x86 draait.

De update cycle is dan vermoedelijk als volgt :
- juni 2006 (WWDC) : MiniMac / eMac / iBook / iMac met Intel Pentium M
- zomer / najaar 2006 : updates van alle Apple Pro applicaties naar native Intel
- oktober 2006 : OS X 10.5 Leopard
- januari 2007 (MacWorld SanFrancisco) : nieuwe PowerMacs met Dual Intel 64bit DualCore CPU's
- juni 2007 (WWDC) : migratie naar Intel platform voltooid

Nog even geduld dus :z

Origineel geplaatst door David
Logic 8? Je zou kunnen vermoeden dat die er pas komt zodra de Mac op Intel draait. Hoogstwaarschijnlijk zal de volgende major Logic update cross-platform compatibel zijn, die zowel op G4/G5 PowerPC als op macIntel x86 draait.

- zomer / najaar 2006 : updates van alle Apple Pro applicaties naar native Intel
- januari 2007 (MacWorld SanFrancisco) : nieuwe PowerMacs met Dual Intel 64bit DualCore CPU's

Ergens daartussenin: hackers kraken OS x86 zodat dat nu ook op een gewone pc draait :duivels:

Origineel geplaatst door David

Dus de eerstvolgende ECHTE upgrade (geen speedbump) van PowerBooks en PowerMacs pas in 2007? Da's inderdaad lang wachten. Des te meer aangezien de PowerBook G4 gebruikers al sinds de komst van de desktop G5 op een snellere processor zitten te wachten...

Origineel geplaatst door TrackZero
Ik verwacht inderdaad na jou verhaal ook dat het een anderhalf jaar zal duren. Toch de moeite waard (voor mij) om de Pro 7 nu aan te schaffen. Eindelijk sidechaining, sculpture, spacedesigner en Ultrabeat! :)

Vraagje: wat is nu sidechaining eigenlijk. Heb hele pagina's vol klachten gelzen dat logic express geen sidechaining heeft. Zou graag willen weten wat ik mis als ik express evt koop :)

Het meeste waarvoor het gebruikt wordt is voor het zogenaamde ducking effect bij compressie. Wanneer een bassline en een drum elkaar in de weg zitten kan je over de bassline een compressor zetten waar je aangeeft met sidechain dat hij moet luisteren naar de track waar de bassdrum staat en dan het volume daarop kort aanpassen. Maar het wordt ook veel gebruikt in combinatie met gating. Je kan op bijvoorbeeld een gater plaatsen op een strings sectie daarvan zeg je met de sidecain luister naar audio track 1 waar bijvoorbeeld een koebel tok tok toktok toook doet. Deze track zet je dan uit op de mixer met mute en dan gaat je strings de volume aannemen van de koebel track. Uhm.. mja ik hoop dat het een beetje duidelijk is ;) Deze functionliteit zit niet in Express.. helaas...

Back