Atmosphere RTAS onder ProTools LE

earpluggy

Ingeburgerd
Hey, ik heb sinds kort Atmosphere aangeschaft...helemaal te gekke softsynth!, daar nie van, maar ik gebruik 'm onder ProTools LE (6.2.9) en i.c.m. Altiverb5 plugin in 1 sessie krijg ik niets dan -6086 errors. Bufferunderrun dus, bij spetrasonics zijden ze natuurlijk direct dat dat aan Altiverb lag om dat dat zo'n cpu-vreter is, maar het frappante is dat ik wel gerust een paar Altiverbs kan runnen en niet 1 Altiverbje en een Atmosphere softsynth. Ook als ik in Atmosphere veel voices reserveer voor bijv. een brede strijkerpartij dan krijg ik die error wel eens. En dat terwijl ik dan bijv. alleen een aux met Atmos en een miditrackje heb...

ter info, ik heb een Mac G5 2x2GHz met 1GB ram... iemand anders die toevallig met Protools werk en deze 2 plugs heeft hetzelfde probleem tegengekomen?? ... ligt het waarschijnlijk aan een te kort aan geheugen? of is het protools?...

Dual G5 / 1GB should do better IMHO :confused:
Altiverb is idd wel CPU hungry in RTAS format.

Hoeveel voices reserveer je in Atmosphere voor bv die brede strijkers? 128?
Staat je Atmosphere in 32bit mode ON?

Welke sample rate gebruik je in Protools LE?
Wat zijn de instellingen van je Playback Engine (in PT)?

voor die brede strijkerpartij kon ik volstaan met 64 stemmen, maakt niet uit of ik 32-bit mode aanheb of niet, bij een bufferrate van 256 samples stopt playback regelmatig, maar bij 1024 samples net zo veel...

ik werk altijd op 48kHz

...heel appart dus

ik ben bang dat de enige oplossing om Amosphere zonder problemen te kunnen gebruiken, switchen van host is ...:S...

ben ik dan de enige die het onder pro tools gebruikt? haha...

Back