Binnekort Logic op de pc?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
je bent zelf een noob fuse .. met je dongle driver
wie heeft het over een dongle driver ? serial wel eens van gehoord ?

met je fat ! in dat smalle kontje van je !
Straks ga je me nog vertellen dat ik geen farm kan bouwen met meerdere logic op pc's !

noob !!!!!

:D

Ik stel een slotje voor......

Niet omdat het geen interessant onderwerp is (of kan zijn). Maar omdat de topicstarter zijn verhaal totaal de verkeerde kant op wordt getrokken.

Maakt overigens niet uit wat ik heb mijn laatste post in dit topic geplaatst (om maar de verstandigste te zijn).

slotje ? vieze stangert ! er is hier niks raars aan de hand .. fuse en ik discussieren wel vaker zo !
'ik weet het beter!' replies zijn cool en soms best leerzaam !

En godver het gaat over logic op pc .. daarnaast ken ik de topicstarter .. das ook een relnicht ..
kan ook niet anders met de naam muff natuurlijk !

one love !

Origineel geplaatst door MadR
slotje ? vieze stangert ! er is hier niks raars aan de hand .. fuse en ik discussieren wel vaker zo !
'ik weet het beter!' replies zijn cool en soms best leerzaam !

En godver het gaat over logic op pc .. daarnaast ken ik de topicstarter .. das ook een relnicht ..
kan ook niet anders met de naam muff natuurlijk !

one love !

I understand! Veel plezier met rellen dan verder! :D

Ik ben het met AcidFever eens dat het niet erg sympathiek, en sterk, is om anderen voor 'nobodies' uit te maken.

Vaak zie je dat mensen die iets betekenen, die werkelijk een verschil maken in de (muziek) wereld, doorgaans meer respect hebben voor anderen, dan mensen die 'denken of hopen dat ze een verschil uitmaken of dromen dat ooit nog te zullen doen'.

Just my two cents...

IK BEN DE GROOTSTE N00B!!!

Dus iedereen moet zijn mond houden.

hahahahahaha. Lachen man dat ik dadelijk osx op mijn pctje kan draaien.

Ow wacht het kan al :D

First of all, you can’t install OS X on a new partition, it needs it’s own drive. For this guide Im installing it on my Sony Vaio TR2A. Since I only have one harddrive, it means I’m wiping windows and all my files in the process. You can easily follow the same steps but instead install it on a second harddrive in your PC. Here is how I have succesfully install OS X x86 NATIVELY on my laptop!
First of all, I think your CPU needs at LEAST sse2. For rosetta and to get itunes and other ppc apps working, you need sse3. My vaio has a Pentuim M, so no rosetta for me. Everything else works. Im posting this from the OS X x86 port of Firefox Wink
1. Download “VMWare files for patched Mac OS X Tiger Intel” from your favorite torrent site. (Hint: Use the search function).
2. Copy tiger-x86-flat.img from the archive to an external USB drive (it’s 6gb)
3. Download Ubuntu Live CD (link) … be sure you get the “Live CD”!!
4. Burn the ubuntu iso, stick it in your pc, and boot it! (make sure you have your bios set to boot to CD)
5. Once ubuntu boots and the gui finally comes up, hook up the USB drive you copied the 6gb image to. A window should pop up showing the contents of the drive. Take note of where its mounted. It should be /Devices/Yourdrivesvolumename
6. Open a terminal window and cd to that directory (/Devices/Yourdrivesvolumename). Do an “ls” to make sure you are in the right place (you should see the 6gb img file.
7. In the terminal window type:
dd bs=1048576 if=./tiger-x86-flat.img of=/dev/hda
Replace hda with the correct drive! If you only have one drive, its probably hda. Thats what mine was. You are about to erase this entire drive so make sure youve got it right and make sure you want to do this! Hit enter. It takes a while… took my vaio about 9 minutes.
8. When it’s done, remove the ubuntu disc and shut down the pc. Disconnect your usb drive. Thats it! When you power it back on, OS X should boot!
For whatever reason, mine hangs when its loading. If this happens to you, boot with the -x option (hit a button at the darwin screen when you boot your pc. enter “-x” and hit enter). Should work without any problems, and I dont see any restrictions being in safe mode.
You’ll notice there is a login screen, and you dont know the password! This image was created by “deadmoo” and we can easily change his password. Reboot the machine again. Again, hit a button at the darwin screen. This time type “-v” and hit enter. At the command prompt screen type:
sh /bin/sh
passwd curtis
(change the password to what you like)
passwd deadmoo
(change the passwrod to what you like)
Done! Now reboot once more, and again use the “-x” option. Everything should boot, and at the login screen enter your new password.
WELCOME TO THE OS X x86 CLUB! Look ma, no vmware!
Note: If you are installing this in a PC and have multiple drives, you dont need to use an external drive or linux distro. Simply dd the image in the same manner to any physical drive in your pc, and when its done boot to that drive and it should work. For windows users, there is a port of dd for windows you can use here.
I messed around with this in vmware before installing natively, and I can tell you running it native is a million times faster! Its full speed. USB works, ethernet works, all the x86 software works. Enjoy!

Het is gewoon simpel je kunt OSX gewoon draaien op een pc stabiel of niet, het zal iig niet lang meer duren voordat de boel ook stabiel loopt op een pc.

Wat dit voor mij persoonlijk inhoudt is dat ik me aan de ene kant er niet veel van aantrek aangezien ik gewoon netjes mijn Logic zonder al teveel gedoe kan draaien maar tegelijkertijd ik hetzelfde gevoel krijg als het vallen voor een mooie vrouw. In eerste instantie ben je er dolgelukkig mee en loop je er mee te pronken maar al gauw blijkt dat het allemaal minder rooskleurig is en dat je portemonnaie inmiddels wel leeg is. Begrijp me niet verkeerd het feit dat ik bijna 3,5 duizend euro heb betaald voor een G5 met Logic is niet mijn voornaamste irritatie. Het gaat meer om de betrouwbaarheid of op zijn minst het gevoel van veiligheid die ik gewoonweg zie wegebben naarmate het platform groter wordt waardoor ik me toch enigzins gepeopled voel. Misschien is dit onterecht maar het voelt gewoon niet prettig. Een ding weet ik wel. Voorlopig zal ik geen stuiver in het merk investeren voordat ze weer wat duidelijkheid verschaffen over hun plannen en of scenario's.

:(

Origineel geplaatst door Ensemble
Het is gewoon simpel je kunt OSX gewoon draaien op een pc stabiel of niet, het zal iig niet lang meer duren voordat de boel ook stabiel loopt op een pc.

Wat dit voor mij persoonlijk inhoudt is dat ik me aan de ene kant er niet veel van aantrek aangezien ik gewoon netjes mijn Logic zonder al teveel gedoe kan draaien maar tegelijkertijd ik hetzelfde gevoel krijg als het vallen voor een mooie vrouw. In eerste instantie ben je er dolgelukkig mee en loop je er mee te pronken maar al gauw blijkt dat het allemaal minder rooskleurig is en dat je portemonnaie inmiddels wel leeg is. Begrijp me niet verkeerd het feit dat ik bijna 3,5 duizend euro heb betaald voor een G5 met Logic is niet mijn voornaamste irritatie. Het gaat meer om de betrouwbaarheid of op zijn minst het gevoel van veiligheid die ik gewoonweg zie wegebben naarmate het platform groter wordt waardoor ik me toch enigzins gepeopled voel. Misschien is dit onterecht maar het voelt gewoon niet prettig. Een ding weet ik wel. Voorlopig zal ik geen stuiver in het merk investeren voordat ze weer wat duidelijkheid verschaffen over hun plannen en of scenario's.

:(

Waar slaat dit nu op? Je hebt toch een retemooie bak? Daar heb je toch voor betaald?

Ja, Apple stapt in de toekomst over naar een nieuwe processor en ja er zijn hackers bezig om 'jouw' systeem te laten draaien op niet Apple hardware (buiten Apple om dus), maar daar verandert toch helemaal niks mee voor jou?

Als jij wil beweren dat er door de huidige ontwikkelingen niks veranderd aan de voor de Apple kopers bestaande voordelen dan slaat dit misschien nergens op. Ik begin me alleen wel in toenemende mate af te vragen of dit ook zo is.

Ik betaal als Apple koper niet voor niets een rib uit mijn lijf en wil daar gewoon bepaalde voordelen door blijven behouden, als ik zie dat deze voordelen langzamerhand verdwijnen dan koop ik dus gewoon lekker geen Apple maar een goed samengestelde pc. Dat de bak er strak uitziet is leuk meegenomen maar is voor mij absoluut geen levensbelang. Zoals ik al aangaf gaat het mij wel om zaken als veiligheid en betrouwbaarheid en natuurlijk ook een stukje exclusiviteit. Als deze voordelen verdwijnen haak ik af en koop ik dus geen Apple meer. Of jij dat ergens op vind slaan of niet kan ik eerlijk gezegd niet wakker van liggen.

Had je eigen moeten verdiepen in dit soort zaken. Heb geen medelijden.

Jezus wat vind ik dat nou jammer, dat jij geen medelijden met mij hebt.

Bovendien vraag ik me echt af waarom jij deze post plaatst? Heb je Logic? Heb je een Apple of ben je gewoon aan het narren?!

En bye the way, wie zegt dat ik niet van mijn apparaat geniet, dat doe ik wel degelijk alleen staat de wereld van Apple momenteel wel op zijn kop.
Op Mac fora is het het gesprek van de dag.

:confused:

ANYWAY, OSX dus op de X86. Zover ik weet kan je binnen logic ook firewire geluidskaarten gebruiken? dus dat zal het probleem met de gluidskaart kunnen afvangen.

Heb meteen een search gedaan en binnen 26 uur had ik de OSX voor X86 iso binnen (kleine 1 Gb), vavavond maar eens installen en kijken hoever we komen met applicaties draaien. Aangezien itunes normaal te draaien was op de OSX voor X86 zal het audio probleem misschien wel meevallen.

Owja, wat heeft het filesystem File Allocation Table (windows) met het draaien van logic op een OSX te maken? Met je vakgebied 8> :doei:

laat toch maar zien dat het een fabeltje is dat een mac stabieler of sneller is
t is allemaal dezelfde shit , kost allemaal geld

apple outside

Toevallig ben ik serieus aan het nadenken om over te stappen op een G5 met logic
Begin nu toch een beetje te twijfelen.

Logic op PC draait hier prima, maar Cubase geeft tekens weer midi timing problemen.
Dat ligt niet aan cubase maar aan mijn PC natuurlijk.
Alleen geen idee welke component in mijn PC Cubase dwars zit.
En mijn PC / XP is echt helemaal uitgekleed en getuned voor Cubase / Logic.

Nu zijn beide nog geen legale versie want ik wil eerst aboluut zeker zijn voor ik een hoop geld uitgeef voor de sotware.
Als Logic voor de PC nog ondersteund zou worden had ik het al aangeschaft en zou ik die sequencer door en door willen leren. Soms denk ik dat het misschien beter zou zijn om met een MPC te gaan werken voor goede timing.
Maar daar leest ik ook weer gemende verhalen over.

Het zal wel een MAC G5 worden met Logic Express, Motu Firewire.
Dat zou toch super moeten werken qua audio / midi.
Echt, als ik een setup zou hebben die gewoon betrouwbaar werkt, waar je zonder timing ellende audio en midi mee kunt opnemen, dan zou ik allang blij zijn. Dan kan ik eindelijk een keer 'serieus beginnen'.
Zit nog steeds in de fase van zoeken, uitproberen...erg vermoeiden.

Dus...als ik die MAC zou hebben..en het zou prima werken..dan zou ik mij niet druk maken over een paar honderd euro en gewoon lekker aan het werk gaan! En volgens mij is een G5 redelijke waarde vast, stiller dan de gemiddelde PC en het ziet er ook nog eens goed uit.

Keep it up!

Een goede sequencer onder Linux zou natuurlijk ook geweldig zijn.
OSX = FreeBSD kernel.

Origineel geplaatst door turtel
laat toch maar zien dat het een fabeltje is dat een mac stabieler of sneller is
t is allemaal dezelfde shit , kost allemaal geld

apple outside

Heb ervaring met allebij, pc en apple, en je hebt gelijk, en niet alleen geld maar ook STRESS!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back