mpc 60II roger linn

Farm9230

Nieuwkomer
allo iedereen, kheb me ingelogged op dit forum omdat er hier blijkbaar toch wel een pak analoogkenners zijn, vandaar mijn vraag: ik sta op het punt een MPC 60 II te kopen voor een schappelijke prijs, kan iemand me voor en nadelen geven, is de 60 ook sequencer ineen zoals alle andere mpc's ?
bedankt
Gurbahzoid

Attachments

• akampc6001.jpg
    akampc6001.jpg
    15,7 KB · Bekeken: 117
Nadeel, het is de lelijkste MPC die er is :D

Net zoals de Andere MPC's is dit een (drum)sampler met sequencer simpelgezegd.

het is net zon ding dat aan de kassa staat, nl een kassa :D ..... Aan een grote calculator doet ie me ook wel eens denken

Re: mpc 60II roger linn

Origineel geplaatst door Farm9230
allo iedereen, kheb me ingelogged op dit forum omdat er hier blijkbaar toch wel een pak analoogkenners zijn, vandaar mijn vraag:
Gurbahzoid

Wat heeft analoog er mee te maken?

700 euro, verkoper zegt dat de hoofdtelefoon aansluiting wat hapert, dat ie een 'klikje' geeft...
ik las eerder hier dat de meeste mpc's een klikgeluid geven bij bijvoordbeeld inspelen van samples enz...
is dit zakzetting of kan dat inderdaad dat 'de hoofdtelefoon output' een klik geeft??

Effe zoeken op google wat "zakzetting" is...

Resultaat:

Bedoelde u: zaadzetting

----

Aangezien dit de lelijkste MPC is lijkt het me niet handig om zaadjes te implementeren, aangezien voortplanting van dit gedrocht niet wenselijk is, dus ga ik er vanuit dat dit niet je bedoeling is, dus met andere woorden.... wat bedoel je?

700 euro, verkoper zegt dat de hoofdtelefoon aansluiting wat hapert, dat ie een 'klikje' geeft...
ik las eerder hier dat de meeste mpc's een klikgeluid geven bij bijvoordbeeld inspelen van samples enz...
is dit zakzetting of kan dat inderdaad dat 'de hoofdtelefoon output' een klik geeft??

Qua prijs vind ik dit niet schappelijk.
Ik heb 3 MPC2000XL's gehad en geen van allen "klikte".

Re: mpc 60II roger linn

allo iedereen, kheb me ingelogged op dit forum omdat er hier blijkbaar toch wel een pak analoogkenners zijn, vandaar mijn vraag: ik sta op het punt een MPC 60 II te kopen voor een schappelijke prijs, kan iemand me voor en nadelen geven, is de 60 ook sequencer ineen zoals alle andere mpc's ?
bedankt
Gurbahzoid

Weet je zeker dat je 'n 60 wil? Aangezien je blijkens je vraag een absolute nieuwkomer bent op MPC-gebied, zou ik toch ook even kijken naar 'n 1000 of 2000xl. Natuurlijk missen die het 12-bit geluid van de 60, maar ze hebben wel _veel_ meer geheugen, filters, handige opslagmogelijkheden (CompactFlash!), ze zijn veel compacter, en hebben in mijn ervaring zelden of nooit van die onderhoudsdingetjes zoals haperende koptelefoonuitgangen.

Een 60 blijft een extreem coole bak, maar zonder uitbreidingen heeft ie maar 768kb geheugen en geen SCSI dus opslag op floppies; toch iets om rekening mee te houden.

Re: Re: mpc 60II roger linn

Origineel geplaatst door lo-fi

Een 60 blijft een extreem coole bak, maar zonder uitbreidingen heeft ie maar 768kb geheugen en geen SCSI dus opslag op floppies; toch iets om rekening mee te houden.

Dat is ook waar ik op doel.....

begin met een 2000(XL) of 1000 zou ik ook zeggen.

Origineel geplaatst door lo-fi
Weet je zeker dat je 'n 60 wil? Aangezien je blijkens je vraag een absolute nieuwkomer bent op MPC-gebied, zou ik toch ook even kijken naar 'n 1000 of 2000xl. Natuurlijk missen die het 12-bit geluid van de 60, maar ze hebben wel _veel_ meer geheugen, filters, handige opslagmogelijkheden (CompactFlash!), ze zijn veel compacter, en hebben in mijn ervaring zelden of nooit van die onderhoudsdingetjes zoals haperende koptelefoonuitgangen.

Inderdaad veel handiger. Kan je altijd nog een S900 of S950 erbij kopen voor weinig en dan heb je toch het befaamde 12-bit geluid.

aha, dat helpt mij al veel meer vooruit.daarom was ik op de 60 aan afgaan omdat de klank naar verluidt nog voller is.
ik begin nog maar, maar de absolute vereiste is de sound diek moe voelen in mijn ballen: zakzetting is vlaams, beste hollandse medemens voor bedrogen te worden 'in de zak gezet worden'
interpreteren staat vrij natuurlijk

mijn eerste mpc was ook een ouwe. gewoon doen!
700 is anders wel duur.. ik zou toch wat afpingelen, deze meneer biedt deze mpc al meer dan een jaar aan. 550 is een nette prijs
Die kerel van Den Haag Bunkers Electro gedoe hier op het forum verkocht onlangs een MPC60 Mk1.. Contacteer die misschien eens? (Als iemand zn naam ff wil zeggen)

de absolute vereiste is de sound diek moe voelen in mijn ballen: zakzetting is vlaams, beste hollandse medemens voor bedrogen te worden 'in de zak gezet worden'
interpreteren staat vrij natuurlijk

Dat kan alleen met de MPC 60

de mpc60 klinkt wel anders dan een 950
de 950 klinkt ranziger vind ik
950 in combi met mpc2000 is zeer dope
ben je niet gelimiteerd aan lo fi sounds
maar moet ook zeggen dan die mpc60 wel appart is om erbij te hebben
ik zou eerst mpc2000(xl) met s950 doen
best of both worlds

Origineel geplaatst door Grouphome
de mpc60 klinkt wel anders dan een 950

Dat vind ik interessant, ik heb dat nooit kunnen vergelijken, jij wel zo te zien.
Kan je er wat meer over vertellen, technisch gezien hebben ze dezelfde soundengine...

Back