MPC4000 knopjes vervangen

INLAND EMPIRE

Ouwe rot
Heeft er iemand een idee hoe ik de transport knopjes van mn mpc4000 kan vervangen? Ze reageren niet goed meer.. Ik kan ze misschien wat uitkuisen of vervangen? Heeft er iemand hier ervaring mee?
Of is er een adres waar ik mn mpc kan binnen doen in belgie of holland?
All help appreciated :)

wow! dat is snel zeg.
die mpc4000 is nog maar een paar jaar op de markt, uitgaande van het feit dat je hem vanaf het begin had heb je hem wat? 4-5 jaar? (geen id eigenlijk maar niet heel veel langer toch) en nu al aan vervaning van knopjes toe?
of slecht gebouwd of je gaat niet goed met je gear om jongeman :)

btw sorry voor het feit dat ik je niet kan helpen

hij is net 2 jaar oud :( dat ding is maar plastic prul hoor. niet zo stevig als een mpc 3000 of 60..
Ik dek hem ALTIJD af als ik hem ni gebruik en neem het stof regelmatig af
Hij werkt nog zeer goed hoor enkel twee transport knoppen moet ik soms twee keer meer indrukken omda ze ni reageren =(
de usb poort was ook al na enkele maanden kapoet, alez ze werkt nog wel maar alles zit loose
het omhulsel van deze machine is tering zooi... de sound daarentegen 8~

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
hij is net 2 jaar oud :( dat ding is maar plastic prul hoor. niet zo stevig als een mpc 3000 of 60..
Ik dek hem ALTIJD af als ik hem ni gebruik en neem het stof regelmatig af
Hij werkt nog zeer goed hoor enkel twee transport knoppen moet ik soms twee keer meer indrukken omda ze ni reageren =(
de usb poort was ook al na enkele maanden kapoet, alez ze werkt nog wel maar alles zit loose
het omhulsel van deze machine is tering zooi... de sound daarentegen 8~

Das belachelijk snel, echt.
Wie/wat heb je al geprobeerd voor dit probleem?

Oftopic:
muziek op je site is met alleen de 4000 gemaakt?
Zitten lekkere nummers bij hoor.

... Ik volg niet ... :confused:
Wat bedoel je?

X-cuus, ik bedoel dat is het tweede geval met brakke knopjes...

ah k :)
Ik vrees dat ze dat allemaal wel hebben.. Een fabrieksfout lijkt me hier uitgesloten. De 4000 is met prul in elkaar gestoken. Zelfs de pads voelen cheap aan, tov een MPC2000, MPC60,... Een MPC1000 heb ik nog niet geprobeerd, is deze ook zo cheap?

ah k :)
Ik vrees dat ze dat allemaal wel hebben.. Een fabrieksfout lijkt me hier uitgesloten. De 4000 is met prul in elkaar gestoken. Zelfs de pads voelen cheap aan, tov een MPC2000, MPC60,... Een MPC1000 heb ik nog niet geprobeerd, is deze ook zo cheap?

De Pads van een MPC-4000 zijn identiek aan de pads van een MPC-60 en een MPC-2000.
De Pads van een MPC-1000 zijn kleiner en behoorlijk sneller stuk.

Greetz,

Mike

Origineel geplaatst door Mike Philco
De Pads van een MPC-4000 zijn identiek aan de pads van een MPC-60 en een MPC-2000.
De Pads van een MPC-1000 zijn kleiner en behoorlijk sneller stuk.

Greetz,

Mike

hahaa... grapjas! :)

de 60 heeft meer boterachtige pads.. de 4000 heeft meer plastieke
Het was het eerste dat me opviel toen ik van de 60 naar de 4000 overstapte! Ik zou zonder nonsens een 60 terug kopen zuiver en alleen voor die boterachtige rubbere pads om de 4000 mee te triggeren :)
De pads vd 4000 hebben ook wat tijd nodig, die moet je eerst goed "inspelen"

Precies. De pads van een 60 voelen wat boterachtig aan omdat destijds het materiaal waarvan het gemaakt was iets anders dan was dan wat er nu wordt gebruikt.
Maar als zo'n mat stuk zou gaan komt er gewoon een mat van bijv. een 4000 in. Of van een 2000,...is hetzelfde.

Ik heb als het goed is binnenkort nog een MPC-60 voor de verkoop.
Staat inmiddels ook ergens op mijn site.
Ik moet nog even nadenken over de software-versie maar dat komt tzt wel.
Volgens mij heb ik al die versies ergens op voorraad.

Greetz,

Mike

www.dlse.nl/occasions/occasions002.html

Ik heb de cover eraf gevezen en eigenlijk is hij wel ok qua materiaal enzo. De pads hangen aanéén, het is een plastiek matje dat je eraf kan nemen en kan reinigen. Alle knopjes hangen met twee plastiek brugjes met een klein plastiek constructie aan het elektrisch paneel. Van de play start & de stop knop zijn 1 van die twee plastiek brugjes gebroken, hij hangt er dus nog maar half aan. Daarmee dat hij soms wat stroef ging omdat ie vast zat. Ik heb het andere bruggetje ook afgebroken, nu zitten ze beiden wat los maar werken terug zoals het moet.
Ik krijg de knopjes echter niet verwijderd van het elektrisch paneel.. Weet er iemand of dit wel kan en of ik ergens zo´n bende knoppen kan kopen? Een paar verschillende zodat ik een tijdje verder kan.
Voor de rest ziet hij er dus dik in orde uit. De contactjes zelf vd knoppen zijn stevig, de midi en audio draaiknoppen ook. Je kan hem helemaal cleanen. Uiteen en in elkaar steken is iets van niets. Wel veel vijsjes/schroefjes

Back