KORG legacy collection

microphlexx

Affected user
Hoi,

Ik wil even vragen of iemand hier op het forum de software van KORG legacy collection staan heeft op zn pc.
Het ziet er namelijk zeer leuk uit allemaal.Kzou even willen polsen wat je er van vindt.Op de site van korg word er namelijk zeer goed over gesproken door bekende artiesten die gewend waren met analoge bakken te werken en zeggen dat de klank hetzelfde is.Moest het meevallen van prijs zou ik me eventueel een cdtje aanschaffen.Sampels zijn ook altyd welkom groetjes..

tnx..:D

Het is een goed product.

Je heb 2 goeie synths (MS en polysix)
en met de Legacy kun je echt aan de slag.

Let er wel op dat als je vol gebruikt zoals mij(veel unison en voices) je een goeie PC/Mac nodig heb.
Bij mij loop hij weleens vast (P4 2.800 Mhz).

Voor de rest alleen maar lof voor deze plug-in.
Om nog maar te zwijgen over het bijgeleverde kassie.

Origineel geplaatst door alexander1982

Voor de rest alleen maar lof voor deze plug-in.
Om nog maar te zwijgen over het bijgeleverde kassie.

hoeveel heb je betaald als ik vragen mag?

ik ben er ook zeer over te spreken. Ik heb hier een eind een echt ms20 van een maat in bewaring gehad (hij zat voor 6 maand in het buitenland) en veel verschil is er niet tussen de software en de echt ms 20. Of het met de polysix en de wavestation hetzelfde is, weet ik niet, maar zelfs als er een groot verschil is, blijven het toch zeer goede softsynth's die ik regelmatig gebruik.

de bijgeleverde effecten vind ik wel wat minder

kan iemand me vertellen of die hardware controller ook gewoon MIDI CC's uitstuurt, zodat je em ook voor andere niet-legacy softsynths kunt gebruiken?

tnx! Olaf

alle knoppen van de MS20 controller sturen idd CC's uit.
Let wel, deze liggen voor elke knop vast en kunnen niet veranderd worden. Dat is natuurlijk voor de meeste softsynths geen probleem, maar het is wel iets om in het achterhoofd te houden.

groet

Tom

Origineel geplaatst door Tom 32
alle knoppen van de MS20 controller sturen idd CC's uit.
Let wel, deze liggen voor elke knop vast en kunnen niet veranderd worden. Dat is natuurlijk voor de meeste softsynths geen probleem, maar het is wel iets om in het achterhoofd te houden.

groet

Tom

ok koel, dus die hardware controller komt ook gewoon als een USB MIDI device onder windows beschikbaar?

ok koel, dus die hardware controller komt ook gewoon als een USB MIDI device onder windows beschikbaar?

Yep. Ik heb 'm zelf regelmatig bij de computer staan als generiek keyboardje, omdat mijn masterkeyboard achter me staat.

idem hier....
als ik partijen moet inspelen gebruik ik uiteraard m'n masterkeyboard, maar bij het kloten op de pc of 'ff een dingetje uitproberen' gebruik ik de MS20 controller idd ook.
Werkt prima.

groet

Tom

Het ziet er wel een leuk bakje uit.
Hopelijk kan de labtop een beetje mee.Ik heb de demo nu gedownload van de site ik moet zeggen het klinkt zeer vet maar er zit nu en dan een storing maar das denk ik omdat het een demo is wand mijn geluidskaart staat zeker goed ingesteld.
Jammer...

Back