Hoe toonhoogte achterhalen van vocal?

glennplumber

Kneed je synth
Omdat ik vaak aardig wat bij elkaar neurrie (of hoe schrijf je dat) en vaak als ik wat heb staan in m'n sequencer er erg makkelijk wat bij 'zing' om ideeen te krijgen voor bijvoorbeeld 'synth-lijntjes' vroeg ik mij af:

Is er een mogelijkheid om dat na opname in toonhoogte om te zetten ! Zodat ik zegmaar weet welke noten ik heb gezongen.

Je zou zou je neuriƫn op kunnen nemen als WAV file en dan met de onderstaande link (bijvoorbeeld) dit om kunnen zetten naar MIDI. In Cubase importeren en vervolgens onder "score" zou je kunnen zien wat je verzonnen hebt.

http://www.intelliscore.net/index.html?src=gwavmidi

Overigens heb ik hier geen ervaring mee maar wanneer jij dit gaat proberen, kun je me dan op de hoogte houden ?
't Lijkt me toe dat intelliscore wel veel belooft en ik weet niet of ze dat waar kunnen maken :confused:

bedankt voor de tip !!

Als ik het programma zou kopen hou ik je zeker op de hoogt ..... maar waarschijnlijk wil ik voor deze mogelijkheid geen 79dollar uitgeven.

Thx Glenn

oefenen met de piano schijnt te helpen.... ik ben er geen kei in, maar met wat oefening is het heel goed mogelijk melodietjes in 1 keer na te spelen...

Celemony Melodyne :D. Maar waarom een programma kopen als je ook de .wav in stukjes kan knippen en dan apart kan loopen om de dichtsbijzijnde toon te vinden? De goede toon vinden is simpelweg een kwestie van herhalen en proberen totdat je doorkrijgt welke je moet hebben.

Of nouja.. eigenlijk al helemaal godslastering, de microfoon in een gitaartuner pluggen en zien hoever je komt ;).

Ik vind net in wavelab 5 de mogelijkheid onder de toets p waar je de pitch kan aanpassen maar ook de orginele pitch kan vinden van een geselecteerd stukje audio.

Probleem opgelost,

Allen bedankt
Glenn

Back