Audio to Midi Vraagje

Buzz Kiron

Nieuwkomer
Vraagje....Ik ben met mijn band bezig een cd op te nemen. Nu heb ik alle tracks los om deze zelf af te mixen en nou had ik het idee om oa. de soms wat duffe snare van de drummer te converteren naar midi om zo een andere, vette snare aan te sturen. Bestaat zoiets?? En heeft iemand hier ervaring mee, en welke plugins/effecten/software bestaan hiervoor? Ben erg benieuwd...

Er zijn plugins waarmee je drums sounds kan vervangen voor andere.

http://www.drumagog.com/
En beatdetective van Protools.
Volgens mij zat er in Logic ook zoiets wat ook automatisch werkte, of zo.

En nog wat andere tools die interessant zijn staan hierzo:
http://www.kvraudio.com/get.php?mod...=1&win=1&free=1&com=1&un=1&sf=0&sort=1&rpp=15

Er zijn ook tutorials op het inet te vinden waarmee je dit met de hand zou kunnen doen trouwens. Saai werkje maar scheelt je evt eenmalige te gebruiken aankoop van een plugin.

Misschien mogelijk met (Propellerheads Recycle) of andere beatdetecting software maar lijkt me achteraf een hels karwei..
Misschien beter om in het vervolg drumtriggers aan te brengen en later aan een sampler hangen ?

Gebruik gewoon geen microfoon voor de snare bij het opnemen van de drummer.

Of neem die wel op, maar op een andere audio track. Kun je later gemakkelijk een andere snare layeren.

Daarnaast denk ik dat je beter het probleem bij de bron kunt aanpakken; volgens mij was de snare mic niet goed afgesteld of zo. Daarnaast gebruik je best wat processing op de snare (compressie en natuurlijk wat reverb op het eind).

Cool, :maffia: bedankt! Die drumagog lijkt precies te zijn wat ik nodig heb! Heb em, uh, gedownload dus ga zo es aan de slag!!

Steven en Meesha, tuurlijk jullie hebben gelijk, beter het probleem bij de bron aanpakken. Maar op zich is de snare wel ok opgenomen maar ik wil er toch es een heel andere snare bij proberen. :eureka: En zo'n tooltje is ook natuurlijk erg leuk om remixen mee te maken! Of de beat van de drummer converteren naar een TR808 enz...cool. Bedankt iig!

Zit ik hier nu mensen warez aan te smeren of hoe zit dat? Erg jammer want dat is nooit m'n bedoeling geweest.

Origineel geplaatst door Buzz Kiron
: En zo'n tooltje is ook natuurlijk erg leuk om remixen mee te maken! Of de beat van de drummer converteren naar een TR808 enz...cool. Bedankt iig!
een 808 heeft toch geen midi:confused:

Back