Hey,
ik heb een (dringende) vraag!
nou..eigenlijk een aantal vraagjes
ik ben al een jaar of 3 bezig met het produceren en maken van (hiphop/soul/funk,maar vooral hiphop) beats,
ik heb hiervoor al die tijd gewerkt met cool edit,fl-studio, en ga maar vast laggen....magix music maker (nu 2005)
sinds een half jaartje ben ik mijn hobby wat serieuzer gaan nemen en dat ging gepaard met de aanschaf van een nieuwe mic (samson C01 Studio Condenser) met spinhouder en mengtafel(TJE) (PHONIC MU 502) en redelijk goede 5.1 (Philips) boxset.
maar aangezien ik het wel zo'n beetje heb gezien met de bovengenoemde programma'tjes, wil ik mijn "studio"
wat uit gaan breiden, ik ben toen naar een winkel gegaan met al dat soort studio spul en de verkoper raadde mij de (tot het einde van de maand afgeprijsde) Roland JUNO-D á 499,00 Euro mét software, maar is dit wel een goede koop voor de muziekstijl die ik maak?
ik ben wat gaan rondsnuffelen op de 2ehandsmarkt en vond daar voor zeer redelijke prijzen wat synths(met toetsen), probleem is alleen dat ik geen enkel verstand heb van dat spul (of hij ingewikkelt is maakt me niet zo veel uit aangezien ik het juist leuk vind dat soort apparaten uit te vogelen), hier een lijstje van (betaalbare) apparaten, mijn vraag is dus of iemand hier mij kan vertellen of er wat bij zit dat geschikt is voor mij, en of het uiteindelijk een betere keuze is dan de Roland Juno-D
2ehands:
Roland EXR-5
Roland JD-800
Roland SH32 synthesizer (zonder toetsen)
ROLAND JX-305
Roland rs 50
GW-7, Roland
KORG 01/W FD (498,-)
en als uitschieter(denk ik) technics wsa1 acc. synthesizer (ong. 400 E)
nieuw:
roland GW 7 Workstation E 529,-
roland EXR 3-S Keyboard E 489,-
YAMAHA PSR 450 E499
KORG MS2000
ook zit ik te twijfelen een groovebox en/of Project 5 te kopen...
ik ben heel erg benieuwd naar de reacties!
ps. andere op of aanmerkingen zijn altijd welkom!
ik heb een (dringende) vraag!
nou..eigenlijk een aantal vraagjes
ik ben al een jaar of 3 bezig met het produceren en maken van (hiphop/soul/funk,maar vooral hiphop) beats,
ik heb hiervoor al die tijd gewerkt met cool edit,fl-studio, en ga maar vast laggen....magix music maker (nu 2005)
sinds een half jaartje ben ik mijn hobby wat serieuzer gaan nemen en dat ging gepaard met de aanschaf van een nieuwe mic (samson C01 Studio Condenser) met spinhouder en mengtafel(TJE) (PHONIC MU 502) en redelijk goede 5.1 (Philips) boxset.
maar aangezien ik het wel zo'n beetje heb gezien met de bovengenoemde programma'tjes, wil ik mijn "studio"
wat uit gaan breiden, ik ben toen naar een winkel gegaan met al dat soort studio spul en de verkoper raadde mij de (tot het einde van de maand afgeprijsde) Roland JUNO-D á 499,00 Euro mét software, maar is dit wel een goede koop voor de muziekstijl die ik maak?ik ben wat gaan rondsnuffelen op de 2ehandsmarkt en vond daar voor zeer redelijke prijzen wat synths(met toetsen), probleem is alleen dat ik geen enkel verstand heb van dat spul (of hij ingewikkelt is maakt me niet zo veel uit aangezien ik het juist leuk vind dat soort apparaten uit te vogelen), hier een lijstje van (betaalbare) apparaten, mijn vraag is dus of iemand hier mij kan vertellen of er wat bij zit dat geschikt is voor mij, en of het uiteindelijk een betere keuze is dan de Roland Juno-D
2ehands:
Roland EXR-5
Roland JD-800
Roland SH32 synthesizer (zonder toetsen)
ROLAND JX-305
Roland rs 50
GW-7, Roland
KORG 01/W FD (498,-)
en als uitschieter(denk ik) technics wsa1 acc. synthesizer (ong. 400 E)
nieuw:
roland GW 7 Workstation E 529,-
roland EXR 3-S Keyboard E 489,-
YAMAHA PSR 450 E499
KORG MS2000
ook zit ik te twijfelen een groovebox en/of Project 5 te kopen...
ik ben heel erg benieuwd naar de reacties!
ps. andere op of aanmerkingen zijn altijd welkom!

. Dat lijstje is goed als je al wat zou hebben staan (en dat heb je als ik het goed begrepen heb je dat nog niet, op mixer en microfoon na). Toevoegen is altijd makkelijker. Je wilt je geld nu op dit moment zo goed mogelijk besteden en ik ga er even van uit dat je voor dit bedrag een tijdje hebt moeten sparen (dus dat een volgende aanschaf nog een half jaar of zo gaat duren).