Ableton - geluidsterkte vs geluidskwaliteit

Mr Mau

my studio
Hallo,

Ik ben bezig met enkele nummer te maken met ableton + reason.
De sound op zich klinkt redelijk goed maar vanaf ik deze in ableton binnen trek, is de kwaliteit ok maar heb ik problemen met de sterkte van het geluid..

ik mix alles af op elkaar maar als ik exporteer, merk ik op dat mijn sound veel stiller klinkt dan anderen. Hoewel ik alles tot op de puntjes afregelen, niets in het rood, max van de master eruit halen enzovoort.. het geluid wat meer helder maken enzovoort.. blijft dit maar altijd zo :s

Kan er mij iemand helpen?

opkrikken van amplitude in cooledit is niet aan te raden, want dan vervormen uw frequenties.

dank!

als je het exporteert en het klinkt ineens anders dan wat je bij realtime afspelen uit je monitors hoort heb je waarschijnlijk je normalising aangevinked bij exporteren..probeer die eens uit te zetten...

Heb je de wav als 24 bits geexporteerd. Dan kun je hem niet afspelen met media-player. Als je heb 16 bits renderd zijn er geen problemen.

Groeten,

Ramonster

renderen doe ik nu zonder die normalising maar veel haalt dit blijkbaar niet uit..
waarom blijft die toch zo stil klinken?

Kheb mijn sound al eens getest bij een vriend en daar klinkt die ook goed maar weer zo stil..
hoe kan dat toch? opboosten met cooledit is geen goede manier, aangezien mijn frequenties te dicht staan bij peak en dus er zeker zullen clippen...

anyone? hopeloos op zoek!

Niet toevallig 1 of andere plugin in je masterkanaal gezet? En gaat het geluid vanuit Live nog door je mixer (eq, gain compressie etc?) Misschien dat je je setup even beter moet beschrijven, er zijn hier mensen genoeg die gelijk aan jouw werken.

Dat heb ik dus ook als ik een song in Reason maak en die laat renderen. Klink bij mij ook stiller dan als Reason dat gewoon afspeelt (renderen naar 16 bit, 44100 hz). Heb bij wijze van test in Reason gewoon de Substractor Synth een baslijntje laten spelen (zonder dat de mixer van reason daartussen zit) en dan dat gerendered, en weer klinkt de wav file stiller dan hetgeen ik in Reason hoor... Hoe kan dat :confused:

als in je export bestand de piek op 0dB zit, is het toch gewoon goed?

Of je zet je speaker harder, of je gaat meer uit de wav halen door hem nog te limiten. :L

Origineel geplaatst door kefkekeyser
Dat heb ik dus ook als ik een song in Reason maak en die laat renderen. Klink bij mij ook stiller dan als Reason dat gewoon afspeelt (renderen naar 16 bit, 44100 hz). Heb bij wijze van test in Reason gewoon de Substractor Synth een baslijntje laten spelen (zonder dat de mixer van reason daartussen zit) en dan dat gerendered, en weer klinkt de wav file stiller dan hetgeen ik in Reason hoor... Hoe kan dat :confused:
waarschijnlijk omdat je de wav niet in reason afspeelt maar in een mediaplayer die het minder hard afspeelt, nee?

Origineel geplaatst door divi
waarschijnlijk omdat je de wav niet in reason afspeelt maar in een mediaplayer die het minder hard afspeelt, nee?

Ooops... Eens even gefoefelt met de instellingen van mijn geluidskaart (een Tirtle Beach Sanra Cruz ( SB Live kloon)), en het blijkt idd zo dat daar het volume van media player stiller staat dan dat van Reason :o:
(Tja... dat ik aan zo iets simpel ni gedacht heb...)

hmmm ik heb daar toch mijn twijfels over hoor...

Hoe kan het dan dat iemand die geen reason heeft (om te vergelijken dan) ook vind dat die track stiller klinkt dan andere? daar is er geen gepruts geweest met mediaplayer ofzo.
in winamp klinkt mijn track bijvoorbeeld iets stiller en minder overstuurd dan in mediaplayer...
dat kan toch niet? beter afmixen mss, maar dat is nog niet opgelost hé dan qua geluidsterkte..
als je uw audiocard gaat luider zetten dan zijn we weer op hetzelfde bezig.. tenzij deze dan je export zodanig controleert? scheelt dat nu echt zoveel? :s
ik werk nog altijd (voorlopig) met een onboard soundcard... is het dat mss?

Origineel geplaatst door Mr Mau
zou het niet kunnen zijn dat het deels scheelt aan het afmixen van je track?
dat bepaalde dingen wegvallen / verstillen door je kick die er in vliegt enzovoort...
en zijn er dingen waar je moet speciaal op letten dan? .. mss best in een andere topic beginnen

probeer eens iets van een maximizer plugin over je mastertrack te plaatsen. Bijvoorbeeld van Waves. Als je die goed insteld zul je merken dat het geluid harder wordt terwijl de maximale amplitude van je track het zelfde blijft.

Het hele punt is dat je gaat vergelijken met andere nummers. En dan zou je wat meer inhoudelijker moeten nagaan waarom die andere tracks harder klinken.

Origineel geplaatst door trash
Het klinkt niet ok, t.o.v 4
Geloof dat het een algemeen probleem is.
En waar aan gewerkt word.

Als dat het probleem is kunnen mensen die nu 5 bezitten toch wel gewoon updaten naar 5.1 of heb ik wat updates gemist ?

Back