Oude radiogeluid

astronaut

Ouwe rot
Ja, wat ik zoek is een manier om dat polyfoonjournaal geluid te krijgen. Alsof je stem oud klinkt. Het gaat mij niet zozeer om die kraak maar meer om dat typische geluid. Weet iemand hoe? Ik heb al geexperimenteerd maar ik krijg niet precies zoals het moet. Hoeft niet persé een vst plug of synth fx te zijn mag ook een tip zijn zoals; gebruik een stuk van een regenpijp of zoiets.

Heeft dit niet gewoon met een juiste EQ instelling te maken?
Of bedoel je echt ook dat accent? :) Dan zul je toch ff zo moeten leren spreken ben ik bang ;)

het geluid op middengolf vind ik ook enorm knap nostalgisch zo

Heb onlangs nog deze bak aangeschaft voor deze analoge sound,
hij is 100% Analoog en heeft allerlei aansluitingen:

http://www.thiecom.de/s350.htm

Ik denk idd ook dat jij met EQ en een A/B vergelijking exact(bijna) hetzelfde kan bereiken , het zal idd ni makkelijk zijn, aangezien je ziet hoeveel verschillende outboard EQ er bestaat allemaal voor "zijn" specifiek geluid.
Wat noise layeren misschien...

:mega:

Kwestie van band limiting - weg met bas en weg met hoog en ruis toevoegen op 't moment dat de persoon praat (gate voor gebruiken, misschien?). Ghetto-oplossing : pak een telefoon, voer het geluid daar via de ene microfoon in en aan 't andere eind neem je 'm weer op. Beter : IK Multimedia heeft de T-Racks masteringsuite waar dat standaard in zit. Echter, het principe is onder de naam lo-fi bekend, en het lijkt me dat iemand anders dat al voor minder heeft opgelost. Check eens op www.kvraudio.com voor VST-effecten van die aard.

Origineel geplaatst door Yoozer
Kwestie van band limiting - weg met bas en weg met hoog en ruis toevoegen op 't moment dat de persoon praat (gate voor gebruiken, misschien?). Ghetto-oplossing : pak een telefoon, voer het geluid daar via de ene microfoon in en aan 't andere eind neem je 'm weer op. Beter : IK Multimedia heeft de T-Racks masteringsuite waar dat standaard in zit. Echter, het principe is onder de naam lo-fi bekend, en het lijkt me dat iemand anders dat al voor minder heeft opgelost. Check eens op www.kvraudio.com voor VST-effecten van die aard.

Ah Yoozer,

Telefoon via microfoon vind ik idd een héél goed plan. Bedankt voor al jullie tips. Ik ga ermee aan de slag. :okdan:

Wis en waarachitg! Het zal toch niet Bassio zijn die daar ginder in de verte het nieuwste snufje op het gebied ven elektronica heeft doen ontdekken? Jawel, reken maar. Zijn vaderland is trots op hem. Driemaal hoera voor deze inventieve belhamel! Hoera, hoera, hoera!

Origineel geplaatst door bassio
je kan ook gewoon een ouwe telefoon-hoorn nemen , en er een jack plugje aan solderen . zo heb je een lo-fi microfoon in je studio .

( onderstaande mp3 voorbeeld is door zoon brouwsel opgenomen )

Dit is echt helemaal te gek!!

Ik ga nu even naar het goed (2e hands zaak)

Origineel geplaatst door richard2000
Of bel zo'n gaar belspelletje op de radio op, beantwoord snel de vragen en roep de tekst die jij 'oud" wil hebben.
Zet je opnemer klaar voor je radio, maar let er wel op dat dat station ook op de middengolf uitzend, dan heb je het dubbeloud, door een telefoon en AM radio!:D

:D

Of je bewerkt je wav-je of wat dan ook met dit programma:

iZotope

Gegroet

PS: 't Is gratis en het klinkt bijzonder goed/slecht en je kunt zelfs krasssen van platen toevoegen :) Wel even registreren voor een code.

Origineel geplaatst door ErikM
Of je bewerkt je wav-je of wat dan ook met dit programma:

iZotope

Gegroet

PS: 't Is gratis en het klinkt bijzonder goed/slecht en je kunt zelfs krasssen van platen toevoegen :) Wel even registreren voor een code.

Ja die telefoon is er nu nog even de plug. Die izotope is trouwens ook goed bruikbaar.

Back