Midi FX tracks in Logic 7 Express?

mOkBor

Voknorr Arokx Acid
Ik zit op dit moment te worstelen met een lastig probleem. Ik heb al volop gezocht op het internet en in de boekjes maar ik kom er niet uit.

Ik heb een instrument track in logic met kontakt erin en als insert effect heb ik een dfx override neergezet. Nu wil ik echter ook midi informatie sturen naar de dfx plug-in. Nu heb ik gezien dat je op je ook midi fx instrumenten kan toepassen op een instrument track maar dat kan ik met geen mogelijkheid op die insert effect toegepast krijgen.

Hoe kan ik nou midi naar mijn insert Audio unit sturen?? Alvast bedankt voor de hulp :)

Bij de oude logic, moet je om hetzelfde te realizeren een effect in een andere track laden en de sidechain input gebruiken. Dit kan alleen niet in logic express. Ik heb toch het idee dat het iets met die Midi FX te maken heeft. Heeft niemand dit nooit geprobeerd?

tjek de automation bij het arrange window .. als plugs een cc hebben kan je ze daar vinden
wel maf sommige plugins kreeg ik wel geautomatiseerd .. andere weer niet
ik draai trouwens 7.0.1 geen 7.1

succes !

Het punt is dat dat automation acces niet lekker werkt, veel controls blijven hangen.

Het gekke is dat er dus midi fx instuments zijn, die zijn er voor bedoeld om midi te sturen naar effecten. Maar ik kan vervolgens de effecten nergens op toepassen. Ik heb ook al gecheckt voor hardcore enviroment wijzigingen maar zelfs dat bied geen oplossing. Ik krijg gewoon geen midi geroute naar de insert effecten behalve met dat automation ding. Zou het nou echt zo erg zijn dat ze voor de express versie dat eruit hebben gesloopt? Dat zou toch wel een hele grote beperking zijn :(

Ik zal ook wel eens gaan kijken naar de upgrade :'( Ik gebruik normaal de behringer BCF2000 met lxview om mijn logic te besturen en alle plug-ins, maar ik wil nu lekker mijn parameters van dfx override moduleren met mijn koass pad. Met cubase sx 2.0 doe ik het in 2 minuten, in logic ben ik al 2 dagen aan het zoeken; het gekke is dat er bijna niks over op internet valt te vinden terwijl me dit toch een groot ding lijkt.

Ik heb trouwens ook nog 7.01, maar in de changelog van de upgrade zie ik niks over de midi fx staan.

Het gekke is dat er in het boek van logic en ook de plugin reference werkelijk niks staat over midi fx instruments of hoe je midi naar een insert kan sturen, sends kunnen trouwens ook niet(want op sends kan je alleen maar weer insert effecten los laten..)

Is er dan niemand die dit gebruikt in logic express?

Blijkbaar ben ik de enige die hier last van heeft of de functie gebruikt... Het is me de laaste tijd steeds meer opgevallen dat de express versie toch veel meer minder functies heeft als de pro variant(met name in de hyperedit, en de routings) . Het ziet er naar uit dat ik maar moet gaan sparen voor een upgrade. :S mijn macmini was goedkoper als heel logic pro maar helaas is express zo gestript dat het nu bijna onbruikbaar wordt. :(

Heb je nu geen spijt dat je niet voor een (dual) G5 bent gegaan en Logic Pro hebt gekozen?

Hahah, nee. Ik zit nog steeds op de mbo en heb geen stevig inkomen zoals sommigen hier :) ik zou wel willen maar ik moet nog even wachten.... Ik ga volgend jaar sparen voor logic pro :engel:

Back