[Track] Oxygene Part V examen

Ik heb voor de grap ff mijn HS7 gebruikt.
Het benadert het nog best goed vind ik gezien het feit dat alles (flanger + strings + baslijn) er allemaal tegelijk uitkomen. Ik heb later alleen de flanger strings in cooledit iets gepanned over 2 kanalen.
Er mist natuurlijk nog van alles in het geluid .. maar goed:P

Misschien vond je het leuk om even te horen?!

www.unic.darwinist.nl/Yamaha HS7 Jarre flanger.mp3

Origineel geplaatst door Unic
( als ie gelijk bespeelbaar is dan)

Ik verwacht tenminste een Eminent theater restauratie site met foto's, oplossingen en mp3's :eureka:
Ik ben ook erg benieuwd naar de vergelijking met een 310...

Origineel geplaatst door jgeers01
Ik verwacht tenminste een Eminent theater restauratie site met foto's, oplossingen en mp3's :eureka:
Ik ben ook erg benieuwd naar de vergelijking met een 310...

Als ie ooit binnen gaat komen. Ik zie nu pas hoe IMMENS groot dat apparaat is. (moet wel 2 deuren door hier) Kan zo;n apparaat er een beetje tegen om op zijn zijkant te staan?:D we zullen zien.

Maar als ie er dus staat dan komen er natuurlijk mp3's van het geluid en een paar mooie foto;s uiteraard. Mocht er veel aan moeten gebeuren dan huur ik jou gewoon in. ahum :engel: ;)

Grote verschil is dat er veel meer geluiden op zitten. De strings zullen ongeveer hetzelfde klinken neem ik aan. Zie jou site voor meer info:D hehe

Ik wil hem dus gaan gebruiken om gewoon lekker op te orgellen. En daarnaast het oude beesie gebruiken in "moderne" muziek. lekker nabewerken in cooledit etc...

En nu eerst zo meneer de Bruin even bellen om te horen of de pedalen (vol pedaal) demonteerbaar zijn zodat hij makkelijker te verhuizen is. Duim ff met me mee
:dubbel:

Die 300 (of was het nou 310?) van mij was redelijk te strippen... totdat het om 't elektriek ging.
MOZES, wat een kabels :frons:

La'k zo brengen: ik heb de moeite nooit genomen, toen hij naar zolder moest en een paar jaar later weer naar beneden...
Nou scheelt 't, de mijne was met 2 man goed te tillen, mede door de handvatgaten aan de achterkant.

Origineel geplaatst door Hanz
Vind de RMI harmonic synthesizer & keyboard computer echt om van te smullen!
Grappig dat je dat zegt; wist je dat het restant van Oxygene part V (zeg maar daar waar ik zo'n beetje gestopt ben) grotendeels uit de RMI komt? Ik kwam een interessante thread tegen van de vrienden van het EMforum met een paar spetterende details over Oxygene en Equinoxe:
To clear up some mysteries (being in the lucky (?) position of actually owning several of the instruments mentioned here):

Oxygene 2/4: Mostly Korg MP-7 Mini Pops. Earlier models (easily distinguishable thanks their champagne-coloured metal cap on the tempo control) feature exactly this rhythm while later models have slightly altered rhythms. There might be some EKO thrown in here, too, but after having listened to one of those old MP-7s I´m not that convinced anymore as I used to be.

Oxygene 5: RMI Harmonic Synthesizer for bass line, "hand-clapping" noise sequence, and occasional odd beeps and boops around the main sequence. I´m not sure if this isn´t an ARP2600 that comes in at the end of the track after that noise burst but it could also be the RMI arpeggiator in "random" mode.

Oxygene 6: Korg MP-7. Those cheesy Guiro and Quijada sounds are something to die for... I did some 15 years ago 8-)

Equinoxe 4: EKO Compute Rhythm. At the end of the track where rhythm and sequencing get more intense you can hear those characteristic CR78 maracas playing trills and offbeats. Jarre used a CR78, I asked him about that. The 12" edit features some (awfully out-of-time) clapping onto Synare 3 drum UFOs. The JHS wasn´t used by Jarre, and the only live video I´ve ever seen of Ultravox´ "Vienna" clearly showed a Synare 3.

Equinoxe 5: Geiss Rhythmicomputer (de facto a gutted MP-7 made programmable in a similar fashion as the EKO). The EKO might show up here, too, but I haven´t been able to spot it.

Equinoxe 6: 2x ARP 2600, controlled by a Matrisequencer. One is doing the bass line, the other one does the s/h stuff. No RMI in here. Not sure about the Oberheim Two Voice.

Equinoxe 7: The "á la Concorde" remix relies heavily on a CR78 as a rhythmic backbone.

Hope that helps,

Stephen / [´ramp].

BTW, Cor Bolten also has an EKO Compute Rhythm but to my knowledge it isn´t working (yet). Two were taken to a dumpster by a German music retailer, one is owned by some folks in Germany (formerly owned by Dirk Matten), one was for sale in France about ten years ago (asking price FF 60,000) so I guess there are about ten units around still (of some 15 to 25 made). Now I could elaborate on the revisions this instrument went through...

:kroon:

Da's toevallig... die thread kwam ik via-via vorige week nog tegen.
It's a small world... ;)

RMI apparaten zie je volgens mij maar zelden buiten de US of A.
Vorig jaar nog wel eentje op de VEMIA veiling dacht ik.

En nu we toch bezig zijn: ik heb de hoop op een Minipops 7 al bijna opgegeven, ze gaan echt weg voor belachelijke prijzen.
Maar een Korg KPR-77 (programmeerbare versie van de KR-55 uit Magnetic Fields II), die heb ik laatst nog op de kop kunnen tikken. Ook leuk voor de Bobby Orlando fans... :D

Ik had een paar maanden geleden ook een KPR-77 gescoord (wat een toevalligheden zeg). Leuk ding, maar niet qua programmeren. En omdat ik ook de mini pops ziekte heb moest de KPR het na een maand weer ontgelden. Ik vrees dat de mp7 alleen maar duurder wordt zolang wij en de rest van de wereld laten weten hoe geweldig die is. We zullen vrees ik een anti-campagne op touw moeten zetten om de prijs weer wat te laten zakken :stupid

... maar laten we nou realistisch zijn... de Minipops is toch ook gewoon een muf ritmedoosje?

Rhumba... :kont:

;)

Jeuz, deze thread had ik al eens gezien maar gemist. Wow. Top. Magnetic Fields II heb ik nagemaakt met een Boss DR110 (en dan de accent op de clap misbruiken voor het 'echo' effect) en de Juno-60 puls+saw voor de lead (die er errug dichtbij kwam! Is me met een hoop latere synths echt niet gelukt!).

Misschien niet helemaal gerelateerd, maar waar worden de plinker-ploink geluidjes op 't eind van Equinoxe 6 mee gedaan? Dat klinkt allemaal zo heerlijk.. organisch. Net alsof je elastiekjes door een tape delay jaagt. Ik neem aan dat 't voornamelijk S&H/FM/ringmod spul is met behoorlijk gesleutel aan de pitch envelope, maar ik weet 't niet zeker.

Origineel geplaatst door AlonsoMos
Mag ik trouwens die magnetic fields 2 van jou eens horen?
Die dateert van de brugklas (1991), voordat ik ooit een mengpaneel of multitrack recorder had aangeraakt. Ik heb 't nooit opgenomen.

De DR-110 is helaas overleden. De Juno is verkocht (maar wel weer terug). Ik zou eens kunnen proberen een moderne versie te maken met de MPC1000 als DR-110 (samples heb ik toch wel ;) ).

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door AxiMaxi
Hé cool, deze had ik nog nooit gezien!
Ben toch wel een Jarre fan (met mate), maar dit is leuk.

Er wordt op die site een Elka X705 genoemd, waarvan een mooi exemplaar te koop staat op Speurders, op 't moment.
Link naar de advertentie, als hij (nog) werkt.

Als ik de geldpest had, ging ik ervoor! :D

Oh, er staat ook een Eminent 310 Unique op Speurders. Nou, nou... zou 't Jarre zelf zijn?! 8o)

nee,nee,

dat kan niet, want in zijn laatste concert "Jarre in China" gebruikte hij hem nog.

Back