CLAVIA G2 CREATIES (part 1)

@Patat, ik heb ergens nog zo'n Ad Visser brainscanner. Mischien kunnen we het daarmee proberen?:D Er had een komma moeten staan tussen: module(,) en FM.
En nog een chord pch voor minimale vaagheid:

Attachments

• Global.pch2
    5,3 KB · Bekeken: 114
  • Roland Kuit Global.jpg
    Roland Kuit Global.jpg
    81 KB · Bekeken: 102
Dat getrompetter zou moeten lukken(zie pll pch). Jaren terug een koeienloei pch gemaakt, kreeg bijna pijn aan mn uiers ervan:D.
En ergens ook mn electro-acoustic domestic pet. Een audio huisdiertje, nog voor de kamaguchi:
http://rolandkuitsoundart.blogspot.com/2011/09/electo-acoustic-domestic-pet.html
Ambience zou kunnen maar niet in 1 pch, wel als performance(2 of meer slots).
Ik zal eens spitten in mn archiven. Alleen weinig tijd nu, want ik ga eind deze week naar Zweden.
Nog aardig wat te patchen daarvoor.
Heb je een audiofragment ervan Audiocollage? Leuk om te horen:)

het getetter van een olifant bijv. zou dat ook (goed) lukken? ...of de ambience van een drukke stad ofzo...
wellicht een leuke opdracht/uitdaging voor het patch volck :eureka:
Dan toch wat meer.
Eigenlijk wel 6 trak en op zich had ik al in gedachte om nog zo eens iets uit te halen met enkel de An1x (PLG-An in mijn geval dan) of met de NM G2.
Zoiets is leuk om doen, vind ik, maar vraagt flink wat tijd.
Allicht als het er van komt, zul je enkel een mp3 te horen krijgen (ik geef geen patches meer weg...).

Erg leuk Audiocollage, die junglesounds!:okdan:
(ik geef geen patches meer weg...).
Niet zo raar want ik stond ook op dat punt. Wat een leuke draad kan zijn
zou zonde zijn te laten verzieken door enkele mensen. Dat is hun karma.......
niet het mijne(gelukkig).
Ben wel benieuwd hoeveel man/vrouw deze draad volgen en waarom men niet
meer pch's post. Het wordt anders zo'n 1 way street.

@6-track, net als figuratieve schilderijen refereren aan de werkelijkheid, schilder ik fundamentele schilderijen revererend aan iets universeels, ritme, texture en licht. Zo ook in mn muziek en/of audio-kunst abstraheer ik.
Vroeger met de ARP2600 in de tuin, synthetiseerde ik de klanken van de vogels om mij heen, en daarmee duetten aangaand.

Mijn eerste patch ever met de G2 demo.

Dit is een beetje het soort geluiden wat ik graag uit de synthi AKS toverde. :W

Blijkt dus ook zeer goed te kunnen met de G2.. alleen het filter klinkt wel iets anders.

Attachments

• aksalike.pch2
    1,7 KB · Bekeken: 111
Erg leuk Audiocollage, die junglesounds!:okdan:
Dank U Roland.
...Ben wel benieuwd hoeveel man/vrouw deze draad volgen en waarom men niet
meer pch's post. Het wordt anders zo'n 1 way street.
Ik vrees dat jou technisch kunnen al teveel mensen afschrikt om nog mee te dingen (naar wat dan ook).
Verder heb je ook soorten van patches waaraan mensen voorkeur geven en al of niet waarde hechten.
Puur technisch, geluidstechnisch, klank-imitaties, instrument-imitaties, ritmische-functies (sequencers enz.),
muzikaal en/of technisch te gebruiken enzomeer (ja, hoe verdeel je zoiets verder, beter).
Een patch die eerder om een techniek gaat zal ik makkelijker weggeven dan bvb. een geluidspatch.

Hier zo'n ideetje dat ik me laatst bedacht, omwille van iemand die een roffel benodigde... (niet altijd zo makkelijk op een klavier te spelen vind ik) :
een sequencertje (single start pulse - single loop) dat d.m.v. een grafisch in te stellen verloop (Envelope) in tempo wordt aangepast.
Zoiets als EG => VC-LFO blok => Seq Clock Input => Midi Out of...
Lijkt me leuk en niet al te moeilijk (ik moet 'm nog maken hoor).

Ik vrees dat jou technisch kunnen al teveel mensen afschrikt om nog mee te dingen (naar wat dan ook).
ik denk dat 'ie voornamelijk dusdanig veel post dat het lijkt alsof de rest nooit iets van zich laat horen... maar het is idd wel eens anders geweest...

aan het begin van de thread staan anders ook erg leuke ende diverse dingen die het ook niet gemiddeld genomen zozeer van de effecten moet hebben maar waarbij meer de synthese wat significanter aanwezig is om interessante geluiden te bewerkstelligen... ik zelf ben niet zo'n fan van alles maar door de distortion te gooien of de eeuwige reverb om een geluid groter/breder/dieper te laten klinken...

... ik zelf ben niet zo'n fan van alles maar door de distortion te gooien of de eeuwige reverb om een geluid groter/breder/dieper te laten klinken...
Reverb is voor mij zowat het enige dat ik gebruik om een klank af te werken, al de rest vermijd ik zoveel mogelijk (EQ, Distortion, enzomeer).
Elektronisch opgewekte klanken missen nu eenmaal ruimtelijkheid zodus...
Die eerder vernoemde mp3 is ook enkel met Reverb aangedikt (een analoge zelfs) niets EQ, Distortion of welk effect ook.

P.s. die Rubber_Dick is geweldig leuk (past ook prima bij je logo vind ik ;).

@Demian, thnx voor de pch! Een EMS, ben fan van die 'smerige' bak:)
Qua filters is er veel te verhapstukken met de NM en G2(feedbackroutings etc), zal eens kijken.
De NM's en G2's die ik heb zijn mn hoofdsynth's naast wat vst spul, dus daarom pch ik veel en zou nog veel meer kunnen posten hahaha.
Maar dat is een goed punt van Audiocollage, zit men daar wel op te wachten?:D
Overigens gaat het niet om 'top of the bill' pch's. Zo heb ik ook pch's die ik echt nooit zal posten omdat ik daar een architectuur in bedacht heb, mijn keuken, mijn sound.
Maar dus ook pch's met een vraag die hier gepost kunnen worden. Gewoon lekker breed en een leuke discussie hierover. Van hoe maak ik een drumroll(die gaat Audiocollage nu doen:)), pianosound, harppluk, drone, andere sequencer etc.

P.s. die Rubber_Dick is geweldig leuk (past ook prima bij je logo vind ik ;).
thanks, maar had ze daar sir Dennis niet voor destijds?
Overigens gaat het niet om 'top of the bill' pch's.
dat idee had ik al een beetje eerlijk gezegd :D en is ook erg begrijpelijk...

...Maar dus ook pch's met een vraag die hier gepost kunnen worden. Gewoon lekker breed en een leuke discussie hierover. Van hoe maak ik een drumroll(die gaat Audiocollage nu doen:)), pianosound, harppluk, drone, andere sequencer etc.
Hier de (basis) patch voor EG Controlled Step Sequencer (bvb. voor een roffel).
Ik gebruik hierbij een externe klankbron (via de midi-out) i.p.v. de eenvoudige OscPerc1.
Via de midi-out is een velocity setting in werking, niet bij de interne geluidsopwekking.
De functies zijn benoemd en toegekend aan knoppen voor de bediening.
(Ik bezit de NM nog maar een 1/2 jaar en... vermijd liever een tweede REHAB ;))

En dus vragen ... ja hoor :
1)
Hoe kan ik die sequencer terug uit de Park herstarten als ik hem met de End EG functie heb doen stoppen ?
Die verbinding heb ik hier terug losgemaakt en vervangen door een opzet met die T&H.
Ook daar zou het beter zijn om een on-off-schakelaar met gate sturing te hebben... ?
2)
Als de sequencer monofoon wordt gebruikt is het dan niet beter om deze in de FX-editor-part te plaatsen ? (Resource besparing.)
Als dat gebeurt kun je enkel via de in/out/bus of een tweede slot terug naar het bovenste patch gedeelte, niet ?

Attachments

• Roffel met EG Control.pch2
    1,8 KB · Bekeken: 91
tsja, dat is 1-2-3 niet te zien om welke het nu precies gaat en om nu elke module 1:1 te gaan vergelijken met je plaatje is ook weer zoiets, ik heb er te weinig mee gewerkt om alle modules uit mijn hoofd te kennen... de error message zegt er verder ook niet bij om welke module het gaat...

Back