CLAVIA G2 CREATIES (part 1)

Eerst een pch voor Demian, een EMS Synthi A pch met matrix paneel. Deze is Demo friendly en kan met midi/virtueel toetsenboard bespeeld worden. In eerste instantie had ik deze voor de NM gemaakt. De pch is erg vereenvoudigd doordat deze in de demo moest passen. Zelf gebruik ik hem als performance. Dus uitgebreid en helemaal naturel klinkend over 4 slots met audio, stuurgolven, terugschakelingen over 4slots. Morgen kijk ik naar de drumroll, zit nu bij vrindin en heb alleen de Demo op lapje hier. 6 Track, ondanks je de Demo met midi kan bespelen/besturen, zijn alle modules uit de map Midi uitgeschakeld. Dus de module Note Send uit Audiocolages pch werkt niet met de Demo.

Attachments

• Roland Kuit Synthi A.jpg
    Roland Kuit Synthi A.jpg
    60,8 KB · Bekeken: 100
  • Synthi A.pch2
    8,5 KB · Bekeken: 97
ach so, ik zie...

overigens, is het beter om de bekabling WEL in een screenshot aan te zetten anders heeft het aanzienlijk minder zin om hem te tonen toch?

en nog ff een vraagje want het is lang geleden; hoe delete je een cord ook alweer op een makkelijke manier (dus met een key shortcut)?

Ha, bedankt Roland!

Ik hoor inderdaad het karakter van het EMS filter in je patch, knap gedaan! :okdan:

6 Track, ik klik 2x op het kabeltje wat weg moet en 'trek het los'. Een shortcut weet ik niet uit mn hoofd(en of die er is). Ook kan je op kabels klikken die nergens een functie hebben en dan delete unused cabels gebruiken. Demian, qua filter en osc's is deze Demo versie maar een cheap solution. Ik redde het niet door DSP ruimte anologer klinkende osc's en filters neer te zetten. Hoewel de feedback al een hoop doet in de pch. Hier een meer drone versie met kabels voor 6 track:

Attachments

• Roland Kuit Synthi A2.jpg
    Roland Kuit Synthi A2.jpg
    100,8 KB · Bekeken: 103
  • Synthi A2.pch2
    8,5 KB · Bekeken: 106
6 Track, ik klik 2x op het kabeltje wat weg moet en 'trek het los'.
dazzum idd, thanks! :okdan:
Hier een meer drone versie met kabels voor 6 track:
tsja, met kabels zie je door de modules het bos niet meer en zonder is het ook niet begrijpelijk omdat men niet kan zien hoe en wat met elkaar verbonden is...

screenshots zijn dus compleet onzinnig eigenlijk...

net een nieuwe Synthi A2 pch geupload boven.
ik heb hem net gehoord, is wel weer meer van hetzelfde qua bleeps, sweeps en een reverb sausje... niet helemaal mijn smaak maar enfin :)
En niet altijd zijn de pics onzinnig.
in geval van een vrij simpele synth niet idd maar men kan net zo goed direct de patch openen...

Doe mij maar screenshots, de menukaart van de patch zeg maar.

Ik ga 'm morgen even luisteren. :okdan:

Doe mij maar screenshots, de menukaart van de patch zeg maar.
kan maar of je dan meteen ziet hoe 'ie klinkt valt sterk te betwijfelen en de patch is binnen no time toch in te laden...
de screenshots zijn sowieso thumbnails en op volledige grootte is het nog niet altijd even duidelijk (qua JPG quali ook)...

maar enfin, maakt verder ook niet uit... continue! :koffie:

6 trak hier nog een verbeterde versie als figuur van die EG Controlled Step Sequencer patch.
Mogelijk kun je deze wel in de demo editor opbouwen (midi module niet gebruiken dan).
De Park functie werkt nu wel. Ik had verkeerdelijk die gate-ingang van de EG gebruikt als reset (het blijkt dat je dit ook kan verbinden in=>in ... dat is niet zo in Reaktor).

Attachments

• Roffel Patch met Park.jpg
    Roffel Patch met Park.jpg
    37,9 KB · Bekeken: 93
...
Maar dus ook pch's met een vraag die hier gepost kunnen worden. Gewoon lekker breed en een leuke discussie hierover. Van hoe maak ik een drumroll(die gaat Audiocollage nu doen:)), pianosound, harppluk, drone, andere sequencer etc.
Ik dacht effe geduld die man is naar Zweden... blijk je hier nog wat rond te dolen op zoek naar een koe :?
Waarom zet je hier dan dat voorstel neer : 'pch's met een vraag...' ?

[EDIT]aachh ik zie fifo...[/EDIT]

Even een vraagje aan de experts hier..
Ik kon in de G1 editor netjes opgeven dat ik per module kon zien hoeveel dsp cycles ze innamen, ideaal voor het optimizen van je patch.
Maar in de G2 editor kan ik deze optie niet meer vinden, en ook in de manual kan ik er niets over vinden.

Kijk ik er over heen of?....
Alvast bedankt. :)

Even een vraagje aan de experts hier..
Ik kon in de G1 editor netjes opgeven dat ik per module kon zien hoeveel dsp cycles ze innamen, ideaal voor het optimizen van je patch.
Maar in de G2 editor kan ik deze optie niet meer vinden, en ook in de manual kan ik er niets over vinden.

Kijk ik er over heen of?....
Alvast bedankt. :)
Daar kijk je niet overheen.
De modules hebben verschillende dsp belasting die afhangt van hoe ze gepatched zijn

Idee voor pauken roll. Aan de klank moet nog gewerkt worden maar hier een idee.
Overigens, "vragen welkom", betekend wel alleen wannneer, een ander of ikzelf, daar tijd voor heeft om op te antwoorden. De vraag loopt niet weg, het antwoord ook niet. Hoop overigens dat 6-Track geen melk meer drinkt_niet gezond, joh!:D

Attachments

• Roland Kuit Kettledrum Roll.jpg
    Roland Kuit Kettledrum Roll.jpg
    218,5 KB · Bekeken: 98
  • KettleDrum1.pch2
    3 KB · Bekeken: 101
Idee voor pauken roll. Aan de klank moet nog gewerkt worden maar hier een idee.
Overigens, "vragen welkom", betekend wel alleen wannneer, een ander of ikzelf, daar tijd voor heeft om op te antwoorden. De vraag loopt niet weg, het antwoord ook niet...
Zo is dat Roland, ik was echter kwaad (in m'n laatste reaktie) omwille van onbeantwoordde mails bij die poging tot bestelling van je 'SoundLab'. Dat laat ik nu maar rusten...
Ik zal je patch eens beluisteren/bekijken.

[EDIT]Reeds beluisterd en... m'n tweede vraag is ook in jou patch van toepassing => polyfoon geluid met monofone of polyfone sequencer ?
Het verschil is n.m.i. redelijk belangrijk voor een goede roffel.[/EDIT]

Back