CLAVIA G2 CREATIES (part 1)

Om wat meer mensen bij de thread te betrekken (want al dat patch geweld is best intimiderend voor beginnende patchers) denk ik dat het leuk is om een patch helemaal te gaan ontleden en hopelijk ook betere oplossingen te vinden voor de problemen waar je tegen aan loopt als patcher.

Dit is wel een aardige patch om mee te beginnen, denk ik. Want hij lijkt ingewikkeld, maar is dat eigenlijk niet. En zo op de vroege ochtend klinkt het ook wel aardig.

Attachments

• Soundscape.jpg
    Soundscape.jpg
    94,6 KB · Bekeken: 90
  • Soundscape.pch2
    3,6 KB · Bekeken: 120
@Audiocollage, jouw begin idee was prima en afdoende. Vaak kijk ik van...wat kan er meer mee.
@Teluur, grijns, een klankdraad visueel volgen.
@Patat, erg leuke pch! Morph 5 teruggedraaid vinnik deze spannender. It makes me :)
Mijn bijdrage voor vandaag is(met pic voor Teluur) geen FlipFlop, maar een SwingFlop:

Attachments

• Roland Kuit SwingFlop.jpg
    Roland Kuit SwingFlop.jpg
    91,4 KB · Bekeken: 110
  • SwingFlop.pch2
    1,3 KB · Bekeken: 100
Laatst gewijzigd:
@Patat, erg leuke pch! Morph 5 teruggedraaid vinnik deze spannender. It makes me :)
Mijn bijdrage voor vandaag is(met pic voor Teluur) geen FlipFlop, maar een SwingFlop:

Ik begon de patch omdat ik een Cwejman RES4 wilde nabootsen en dan kan je leuke percussie maken als je er een lfo pulse of zaag instopt. Daarna gewoon vergeten de resonantie terug te draaien, want dat klinkt idd veel beter hier.

En die swingflop patch, die word gebruikt in m´n volgende life set. :okdan:

...Vooral niet doen, stel je voor, andere ideen...
Ach andere hun ideen... wel ook effe lachu hoor Roland :
* zo klinkt jou cow (koe voor diegene die het beest niet herkennen)
* zo klinkt jou KettleDrum Roll 5.pch2? (de andere klinken allemaal haast idem... tenzij via midi).

Patch verzonden naar NM G2, één toets ingedrukt en terug los.
NM G2 naar RME FireFace 400 => naar PC.
Om zeker te zijn dat de verzending goed verloopt, vooraf ook met eigen Pauken.pch2.

Als je te lui bent om je eigen toestel aan te zetten en het daarop uit te proberen...

Nogmaals ... heb je al eens nagedacht over een ander idee/vraag betreft de roll : 'benodig je daarvoor polyfoon geluid met monofone of polyfone sequencer ?'
In al jou patches is daar zeker nog niets van terug te vinden (limitatie van die demo of ... van het denken ?).

Attachments

• Cow Roland.mp3
    120,4 KB · Bekeken: 107
  • Pauken Roll Roland Patch 5.mp3
    537,1 KB · Bekeken: 120
...Dit is wel een aardige patch om mee te beginnen, denk ik. Want hij lijkt ingewikkeld, maar is dat eigenlijk niet. En zo op de vroege ochtend klinkt het ook wel aardig.
Mooi, dat noem ik een soundscape.
Ik heb voor zekerheid (t.o.v. Roland) ook maar ineens van jou patch een opname gemaakt (alles stond toch klaar en zo kan er mogelijk nog gechecked worden).

Attachments

• Petat Met SoundScape.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 95
I.v.m. diverse(zo'n 60!) inbraakpogingen bij me, had ik mn hardware elders ondergebracht toen ik naar Zweden ging. Dus vandaar alleen de G2Demo nu. Maandag komt alles weer terug. Bij terugkomst had de woningbouw gelukkig roosters geplaatst en is het nu net een burcht. Prima, voel me een stuk veiliger.
@Audiocollage, ik heb hem in de Demo op 2 voices staan, maar hij geeft er maar 1. Dus monofone seq. Duofone pch. Wel een roll. Zal tot maandag moeten wachten wat deze op de hardware doet.

Interludium...
@Roland (en alle anderen) neem voor alle veiligheid (voor dat de terug boel opgesteld is) duidelijke foto's van de kenplaatje ('s) met de serienummers op.
Dat lijkt me nuttig indien er toch ooit iets verdwijnt of weggaat.

Ik heb nu soms spijt dat ik dit zelf ook niet gedaan had met m'n RSS 100M. Nou ja... die is al lang verkocht, maar aan wie ... ?
(Er waren een heleboel zelfgemaakte grijze patchkabels bij, dat is de enig mogelijke kenmerk. :P)

Ik ben ook zo dyslectisch als het maar zijn kan. :luv:

Als bijlage de complete uitleg van de soundscape patch, met alle stappen uitgelegd en patch voorbeelden.
Heb je vragen, opmerkingen, geld, mooie vrouwen, ik ben beschikbaar.

Attachments

• Soundscape Uitleg.zip
    17,7 KB · Bekeken: 98
Wisten jullie dat Peter Framton ook funk maakte?;)
Nog even over hersenspinsels en ben benieuwd
hoe mensen met dislectie dit lezen:)
En er zit een foutje in de txt. Patch puzzelaars, waar?

Attachments

• Funky Frampton.pch2
    5,2 KB · Bekeken: 124
  • txt.jpg
    txt.jpg
    24 KB · Bekeken: 96
Laatst gewijzigd:
@Patat Met handig met die apparte patches, dat maakt het puzzelwerk nog doenbaar.
Temeer omdat er ook direct een (voor mij toch aangenaam) resultaat hoorbaar is.
Wel krijg ik de indruk dat meerdere patches gemaakt met de demo niet 100% compatibel zijn met de NM G2 hardware.
Toegekende morphfuncties die (ook) niet blijken te werken.

Rolands laatste patch ook : als je de MIDIGlob.1 niet op internal Source zet (staat op Master) hoor je niets en gebeurt er niets.
Je dient die clock-module dan wel eerst te zoeken. Een beetje meer uitleg is misschien toch bevorderlijk, of een beter duiding in de patches zelf.
Bedenk de tijd die jij er aan besteed, dat kan een ander niet in 1-2-3 begrijpen. Als ie dan ook niets hoort bij het laden van de patch...
trash the thing... ik heb er nog 55.000 liggen van vele anderen.

Wie gebruikt er hier eigenlijk een NM hardware en wie enkel die demo ?
Mogelijk beter ff vermelden of een sample geluidje erbij, da's toch niet zoveel werk.

P.s.
Roland, ik kreeg vorige week net een gelijkaardige mail (wss met de komst van S. Hawking) :

D323 M3D3D3L1NG L44T J3 213N T0T W3LK3 GR0T3 PR35T4T135 0N23 H3R53N5N 1N 5T44T 21JN.
1N H3T 83G1N W45 H3T 23K3R N0G M031L1JK D323 T3K5T T3 L323N, M44R NU K4N J3 H3T
W44R5CH1JNL1JK 4L W4T 5N3LL3R L323N 20ND3R J3 3CHT 1N T3 5P4NN3N. D4T K0MT D00R
H3T 3N0RM3 L33RV3RM0G3N V4N 0N23 H3R53N5. KN4P H3? D323 M3D3D3L1NG M4G J3 K0P13R3N
3N V3RD3R V3R5PR31D3N. OEF !

@Audiocollage, ik kreeg de txt op mn FB.
Bij de Morph moet je kijken of die op knop of controller(wheel, vel. enz) staat en je keuze maken hoe je deze wilt bedienen.
G2Demo pch's zijn 100% compatible met de hardware, andersom niet door uitgsloten modules. Wel plaats ik hier zo mogelijk G2Demo friendly pch's.
Ik noem de G2 gewoon G2 omdat ik ook NM's heb naast G2's en G2Demo.
N.a.v. Patat's pch, had ik deze nog liggen. Een klein FM soundscapeje.

Attachments

• Roland Kuit little FM soundscape.jpg
    Roland Kuit little FM soundscape.jpg
    144,8 KB · Bekeken: 92
  • Little fm soundscape.pch2
    2,4 KB · Bekeken: 89
Laatst gewijzigd:
Wie gebruikt er hier eigenlijk een NM hardware en wie enkel die demo ?
Mogelijk beter ff vermelden of een sample geluidje erbij, da's toch niet zoveel werk.
Ik heb alleen de demo. Maar ook Windows 7 =( en daarmee kan ik niet de audio uit van de computer opnemen, heeft met rechten te maken of zo.

@Patat met, wanneer je 1 geluidskaart/driver hebt, kan het zijn dat de G2Demo conflicteerd met je audio recording prog. Door b.v. Asio4all ernaast te installen kan dit verholpen worden. Dan gebruikt de G2 demo de 1ne driver en je audio rec de andere. Hoewel zelf heb ik hier niet zoveel ervaring mee daar ik bij opnamen de Hardware G2's gebruik.

Back