compressor

captain cutoff

Stamgast
mensen ik moet een keuze maken tussen twee compressors gaarne uw visie. (gebruik voor alles mix bass, gitaar enz)

focusrite penta
of
dbx 266xl

Had je toevallig hier al naar gezocht?

Over de penta is niet veel te vinden op 't forum. ik heb er sinds kort eentje en ik vind 'm prima klinken, het is niet echt een 'pomp en zuig' compressor, zegmaar... en je bent een beetje afhankelijk van de presets die erin zitten voor de ratio instelling, bijv. guitar is 2:1 en ambiance 3:1 ofzo. maar ik vind dit opzich wel fijn, de bass preset klinkt prima op een synth baslijn en attack, release, threshhold enzo kun je wel instellen. d'r zit ook ook een tube emulatie op, waarmee de lage middentonen wat meer naar voren komen en een stereowidth knop (wat ik nooit gebruik)... maar bovenalles is het ook nog eens een mooie microfoonvoorversterker, kraakhelder, warm en mooi geluid wat je meteen kunt compressen.

met de dbx heb ik geen ervaring, volgens mij zit hier ook een gate op ofzo...? of is dat de 166xl?

De 166 heeft de gate optie, de 266 niet.
Ik heb de 266XL en t is gewoon een heerlijk bakkie, absoluut niet koud qua geluid, gewoon lekkerrr. En voor de allerhande oppomp klusjes is ie zeer geschikt! Ik gebruik m af en toe als extra sausje samen naast mn uad-1 1176LN, toppie... Geen extra´s of speciale functies, gewoon compressen, that´s it.
De focusrite kan ik niks over zeggen, geen ervaring mee...

Maar goed, wat vind jij leuk? wat klinkt in jouw oren lekker? We kunnen wel vanalles gaan aanprijzen maar niet iedereen heeft dezelfde normen en waarden. Als t ff kan gewoon ff testen dus bij je lokale muziekboer. :)

De 266 heeft echt wel een gate!!!
En die is ook nog eens goed bruikbaar.

De 166 heeft een extra limiter tov de 266.

Ik heb de 266 en das een aardig bakkie voor individuele geluiden zoals kick en snare, maar niet voor de mix.

Ik ben ook gebruiker van den 266 en ik moet zeggen :halleluja
De Gate is super die neemt het overtollige van je beats enzo (ruis dus) volledig weg ..
En de gate in kombinatie met de sidechain mmmm i like that pumping sound ..

Als comperssor vind ik de 266 niet echt goed. Zeker niet over losse geluiden. Over een mix gaat nog wel. Ik gebruik 'm nu eigenlijk alleen nog maar als distortion unit wat ie wel goed doet. :eureka:

Wat dachten jullie van ART (Applied Research Technology):

bv de TCS II (met buizen) (€299) of the MPA Pro (€ 499). Dit is goed spul, Feedback verkoopt ze. Er is ook nog de DCS II (dit is een TCS II met digi-aansluitingen).

Ik heb een TCS te koop: 2 dagen oud...., snik. Wegens omstandigheden moet-ie weg. Factuur, garantie, bon, doos, the works.

Back