Izotope Ozone luistertest

Special K

Stamgast
Ik heb sinds vandaag de Izotope Ozone in mijn bezit en ik moet toch wel zeggen dat ik hiervan even heel gelukkig ben geworden. Ik weet nog niet helemaal hoe de plugin werkt, maar ik heb voor de grap even een lounge loopje door een preset heen gehaald en het resultaat wil ik toch wel even met jullie delen

Ik heb hier 2 loopjes gezet. 1 zonder de plugin en 1 met.

Laat me even weten wat jullie er van vinden.

't verschil is niet bijzonder groot vind ik. De loop met ozone is alleen iets helderder en de mix klinkt netter. Neemt niet weg dat ozone best een aardig pakket is.

Hier is de "zonder Ozone" versie, RMS normalised met Sonic Maximiser van BBE,

Oordeel zelf maar...

Ik vind wel dat Ozone één van de meest spectaculaire Interfaces heeft,
maar ik gebruik 'm liever niet op m'n Producties.

StephenM

Attachments

• lounge loop rmsnormalized met sonicmaximizer.mp3
    782 KB · Bekeken: 134
Klinkt in ieder geval beter dan de loop zonder ozone, maar ik vind het laag een beetje rommelig in deze mix.

Volledig mee akkoord,
door m'n luidsprekers hoorde ik het maar net,
maar door m'n koptelefoon hoor ik duidel'k een overstuurde bass.

Je kan de lo contour perfect bijregelen,
heb'm nu iets minder gezet,

Attachments

• lounge loop rmsnormalized met sonicmaximizer2.mp3
Ik ben ook wel gecharmeerd van Ozone. Mijn kunsten in het masteren zijn nog niet echt toppie, mede doordat ik geen monitorspeakers heb. Maar met Ozone klinkt het allemaal wel een stuk meer profi dan wanneer ik er niks mee doe.

En dan kies ik gewoon de preset 'cd mastering' (of zoiets).

Ja ik vind'm ook best geinig, maar je moet uitkijken dat je het niet overdreven gaat toepassen. Een monocheckje is op het laatste loopje wat ik er door heen heb gehaald best spannend.

Leuk hoe je een relatief warm loopje helemaal verkracht zodat het kil en digitaal klinkt. ;)

Ozone is een leuke tool maar niet voor beginners bedoeld. Daarmee insinueer ik niet dat je dit wel zou zijn want dat weet ik niet.
Maar levensgevaarlijk zelfs want je verneukt er heel snel mixen mee.
Dus als ik jouw was zou ik de handleiding extra goed doornemen en de presets grondig bestuderen. Daar zijn die presets voor.
Standaard presets gebruiken heeft weinig zin omdat elk nummer uniek is. (zelfs Trance)

Dus nog veel plezier met oefenen. ;)

Ik denk dat je mij nog nooit iets hebt horen verkrachten dan. Het klinkt inderdaad een flink stuk digitaler, maar ook helderder en daar hou ik wel van. Maar ik denk dat ik in dit geval wel de fout heb gemaakt die je biijvoorbeeld ook snel maakt met een exciter en dat is dat je er geen genoeg van kan krijgen om meer van het effect toe te voegen. Morgen nog maar eens luisteren en kijken of het me nog steeds bevalt, misschien vind ik het dan wel te schel.

Ozone is een leuke tool maar niet voor beginners bedoeld.
Maar levensgevaarlijk zelfs want je verneukt er heel snel mixen mee.
Dus als ik jouw was zou ik de handleiding extra goed doornemen en de presets grondig bestuderen.
Daar zijn die presets voor. Standaard presets gebruiken heeft weinig zin omdat elk nummer uniek is. (zelfs Trance)

idd,
En misschien ook wat kennis vergaren over technieken.
Op SoundOnSound vind je daar trouwens veel artikels over:

www.soundonsound.com

'k was daarstraks bezig met een combinatie Ozone, Sonic Maximizer,
maar sommige klanken gingen volledig de mist in bij Ozone.

Sonic Maximzer heeft trouwens maar 3 knoppen,
Lo contour, Process en output Level.

Da's voor mij al moeil'k genoeg.
Hier m'n 3de versie, met Process op 60% ipv 80%

Net Iets te snel "plaats antwoord" geclickt....

Hier de bijlage

Attachments

• lounge loop rmsnormalized met sonicmaximizer3.mp3
Mag ik voorzichtig aan zeggen dat exciters cq Izotope Ozone eigenlijk 'reparatie-tools' zijn? Dus in principe als je mixage en opnames goed zijn, zou je de tools niet nodig moeten hebben.. enkel voor een klein 'glansje' over je mix.

Nog sterker, exciters kun je beter hooguit op een enkel kanaal gebruiken indien daar wat leven in geblazen moet worden.
Maar op een hele mix is het idd af te raden.

Hier nog een Sonic Maximizer versie met de SuperStereo plugin,
en die kun je hier vinden.

'k gebruik hiervoor Magix Cleaning Lab.... slechts €39.90, stabiel en erg overzichtel'k.

Attachments

• lounge loop rmsnormsonicmaximizer3superstereo.mp3
    780,9 KB · Bekeken: 140
Meesteren

Meesteren

http://www.izotope.com/products/audio/ozone/guides.html

De Mastering with Ozone-guide legt e.e.a. goed uit. Het lezen van dat werkje heeft mij eindelijk doen begrijpen wat mastering nou eigenlijk inhoudt.

En masteren wordt op de hele mix gedaan, ook het toepassen van de exciter. Er zit niet voor niets in elk masteringpakket een exciter.

Veel succes & plezier met Ozone Special K!

Ik vind het allemaal een beetje chemisch/onnatuurlijk klinken.

Nu mijn poging zonder exciter. Gewoon een beetje eq, heel licht een beetje multiband-compressie en heel licht een beetje limiting. Allemaal met gratis plugins.
Plugin-chain: C3_multibandcomp -> LPGEQ2_for_mastering -> TLs-PocketLimiter

De geluidskwaliteit gaat er alleen niet echt op vooruit door steeds mp3 compressie/decompressie, maar goed, het gaat om het idee.

Attachments

• loungeloopsolis.mp3
    983,7 KB · Bekeken: 128
Ach er zijn inderdaad regeltjes waar je je aan kunt houden tijdens het maken van een mix. Maar ik vind de belangrijkste regel: "Als het goed klinkt, dan is het goed". En of je dan een exciter op de gehele mix hebt gegooid of op een losse track maakt in mijn opinie geen bal uit. Als iedereen maar dezelfde regeltjes toepast, klinkt alles hetzelfde, joepie! Niet dat ik wil zeggen dat de mix en master die ik heb gemaakt goed zijn, bij lange na niet, maar ik vond het wel cool hoe je met ozone een track kunt oplappen. En laten we wel zijn, het is toch best leuk om met z'n alle een stukje muziek te bewerken en elkaars bevindingen te delen.

Back