Verdachte deal... wat zou jij doen?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Maks

Gromit the Evil Operator
hoi synthforum
na het plaatsen van een zoekertje voor een m-audio fw1814 audio/midi-interface, reageerde er iemand dat hij er eentje te koop had voor 400euro
nieuw in de doos zo zei hij, met celofaan errond.
hij verkocht hem voor een vriend, die in het buitenland blijkt te zitten.
ik wantrouwde het zaakje van begin af, en deed daarom lage biedingen.. hij zei dat hij iemand had voor 375, maar die zou nog 3 weken in het buitenland zitten
ondertussen zitten we aan een prijs van 325, en ik hoop het voor 300 te kopen (mijn laagste bod dat ik deed was 225euro:))
verder heb ik de ad ook nergens kunnen vinden op de bekendere aanbodsites.
nu mailde hij dat hij z'n vriend ging checken of hij met 325 akkoord kon gaan, en dan zouden we misschien zondag in antwerpen afspreken. face to face afspraak is zeker al goed. ook vroeg ik hem een paar dagen terug me te bellen, en z'n nummer is een privé-nummer waar je blijkbaar niet naar kan terugbellen (of mijn gsm had kuren ;) )

beetje verwarrend allemaal, niet? nou, iig is er een bizarre conversatie aan de gang, de man 'klinkt verdacht' tijdens het mailen, en ik heb de indruk dat het hier wel eens om gestolen goed zou kunnen gaan ofzo. ik dacht; ik vraag de serienummer, en check zo bij m-audio maar die gaat hij nooit geven, daar er al wel meer vragen waren die ik 'eruit moest sleuren'
ik zou er mee kunnen afspreken, de interface kopen, en vragen of ik een week respijt krijg, en een kopie van z'n pas vragen ofzo (hoewel dat ook weer wat extreem is natuurlijk)
ik kan er alvast nog eeens mee telefoneren voor het afsrpeken om te zien 'hoe hij klinkt'... er zijn wel meer mensen die raar mailen:)

wat zouden jullie doen?

1. niet op straat afspreken maar bij de persoon in kwestie thuis
2. test de kaart, neem je flaptop mee
3. spreek je toch op straat af en op de plaats waar je afspreekt blijkt een Noord-Afrikaan te staan, doe alsof jem ni kent en ga door ;)

als ie vraagt om af te spreken opt Falcon plein..... tja......:eureka: ..... no picture needed ;)

Origineel geplaatst door richard2000
Tsja mischien simpel maar als het apparaat nog nieuw in de doos zit zullen ze ook nog wel de kassabon hebben, toch?

mja idd... die had die vriend in het buitenland dan, voor wie hij hem verkocht. ik heb gemaild naar de persoon om zijn vriend achter het aankoopbewijs te vragen...

inland, stel je nu eens voor dat ik een afrikaan was, en eigenaar van frituur falcon was ;)...

Nou dat lijkt me een beetje raar, dat je het apparaat laat verkopen en de bon meeneemt naar het buitenland.

dat je het niet uit de doos haalt en dan voor een prikje doorverkoopt, notabene:erm: vandaar dacht ik direct aan gesloten spullen :smeris:
hij had er geen tijd voor ofzoiets zei hij (cliché excuus :P)

Origineel geplaatst door Maks
mja idd... die had die vriend in het buitenland dan, voor wie hij hem verkocht. ik heb gemaild naar de persoon om zijn vriend achter het aankoopbewijs te vragen...

inland, stel je nu eens voor dat ik een afrikaan was, en eigenaar van frituur falcon was ;)...
jij komt uit West-Afrika, toch? Uit Timbuktu? :D

Nou ik zou het niet vertrouwen, en ik zou ook niet naar zijn huis gaan met jouw laptop, ben je die zodadelijk ook nog kwijt...
daarom is het nodig om al je gerief in de wagen te laten en eerst zonder waardevolle stuff gaan checken. zo doe ik het meestal als er iets ni te vertrouwen is of ik in een verdacht buurtje ben beland..

Heb ook een keer meegemaakt dat ik een mengtafel wilde gaan bezichtigen in Den Helder.

Eenmaal aangekomen bleek het echt een gribus-buurt vol met 'allerlei' culturen zal 'k maar zeggen; zwaar verpauperd iig.
Bij de lucht die hing in de portiek van de flat was het apenverblijf in de dierentuin nog niets :r

Toen toch nog even naar boven gelopen (zonder waardevolle spullen bij me natuurlijk) en zag smerige gesloten gordijnen voor het raam en toen was ik het zat, ben omgekeerd en terug naar huis gereden; daar kon never-nooit zo een mengtafel staan als op de foto :erm:

Maareh, ik zou het niet doen hoor.

Geduld is een schone zaak! (letterlijk in dit geval)

hehe

los van al de rimboe- en apenchat, denk ik wel dat hier om een'nette' hollander gaat :D

ben curieus

pas op met uw vooroordeel !

al weet je nog zo veel , de vork in de steel zie je vaak hoe jij het wil.

vraag gewoon om dat serrie nummertje , om ff na te checken .geeft tie dat niet , dan weet je genoeg toch ?! .
of wilde je hem in zijn kraag vatten en meenemen naar het gevang ofzo ?

en ja , een marokaan kan ook een studiotje hebben , ze staan niet allemaal op de hoek van de straat vervelend te doen.

nogmaals , pas op met uw vooroordeel !

Origineel geplaatst door bassio
pas op met uw vooroordeel !

al weet je nog zo veel , de vork in de steel zie je vaak hoe jij het wil.

vraag gewoon om dat serrie nummertje , om ff na te checken .geeft tie dat niet , dan weet je genoeg toch ?! .
of wilde je hem in zijn kraag vatten en meenemen naar het gevang ofzo ?

en ja , een marokaan kan ook een studiotje hebben , ze staan niet allemaal op de hoek van de straat vervelend te doen.

nogmaals , pas op met uw vooroordeel !

klopt, maar herinner ook dat een eerste indruk vaak ook heel veel kan zeggen!

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
daarom is het nodig om al je gerief in de wagen te laten en eerst zonder waardevolle stuff gaan checken. zo doe ik het meestal als er iets ni te vertrouwen is of ik in een verdacht buurtje ben beland..
dus jij laat je waardevolle spullen in de auto liggen als je in een verdacht buurtje bent....? :smeris: :P

ik heb aantal maanden terug nog een SupernovaII keyboard gescoord in een krot in een achterbuurt in DenHaag. huis lag bezaaid met brokstukken en puin. De SupernovaII stond onder plastic hoes en werkt nog steeds perfect......

Ook arme mensen kunnen musici zijn hoor.

Wat een vooroordelen weer......

Over dat noordafrikaans nog maar te zwijgen....

Als je er geen goed gevoel over hebt geen zaken doen. Het financiele voordeel is het eventuele gedoe toch niet waard.

En al die verhalen van mensen die dingen voor vrienden verkopen die weinig tijd hebben en dat het alleen opgestuurd kan worden omdat de verkoper het ook megadruk heeft weet je vaak ook wel.
Superkoopjes bestaan helaas niet.

Be careful out there :smeris:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back