S760 sample dump

arieman

Nieuwkomer
Ik heb een probleempje met mn Roland S-760 sampler. Ik krijg het niet voor elkaar om een midi sample dump te maken in Cakewalk 9.

Ik doe het volgende:

1. In de sysx view kies ik receive bank
vervolgens kies ik optie <you start dump on instrument>

2. Vervolgens voer ik de sample dump uit op mn S760. Er volgen dan 2 meldingen:
-Wait for response (een paar seconden lang)
-Now transmitting

3. In het Sysx receive venster in Cakewalk blijft echter staan: 0 bytes received

Op dezelfde manier lukt het wel om een system dump en een volume dump te maken.

Doe ik iets fout of is het helemaal niet mogelijk om met de sample dump functie samples te versturen naar cakewalk?

waarom zou je een sampledump in cakewalk bewaren? Heb je geen zipdrive? (of zelfs diskette)

Je kunt in de s-760 aangeven welk volume er geladen dient te worden na het ontvangen van een program-change. Super handig.

Ik denk dat ik ook wel weet waarom die sampledump niet werkt, en die andere dumps wel. SDS moet elke keer bevestiging van ontvangst krijgen, alvorens er een volgend pakketje verstuurd wordt. Dus 2 richtingverkeer i.p.v. one-way-streets zoals bij volumedump...

Ik heb geen harde schijf of een zipdrive op mn S760. Alleen diskette. Omdat een diskette niet echt betrouwbaar is op de lange termijn wil ik als backup een sample dump maken in Cakewalk. Dit zou ik dat op een cd kunnen bakken ofzo.

je zou eens kunnen proberen een dump te maken in midi-ox (is superhandig voor allerlei midi handelingen) en dan als syx opslaan.

maar ik kan je misschien toch beter aanraden een 2e hands scsi zipdrive te scoren op marktplaats. Voor zo'n 25 euro + wat zipdisks heb je veel meer mogelijkheden. (o.a. automatisch het OS laden in 1 seconde)

Hmm ok, bedankt voor de tips. Ik ga eerst Midi-ox proberen. Is veel belovend.

Ps internetadres van Midi-ox klopte niet. Moet zijn http://www.midiox.com/

Wat je kan doen om sysex te dumpen is.

1. Sequencer opname starten (zorg dat sysex filters uit staan)
2. MIDI sysex dump starten vanaf MIDI apparaat (one way dump, géén handshake)
3. Na MIDI dump sequencer opname mode stoppen
4. Part, Arrangement of song (afhankelijk van je sequencer) opslaan op schijf.

Dan kan je in ieder geval backups maken van je MIDI apparaat.

Rare MIDI storingen komen met regelmaat door slechte MIDI kabels. Zorg dat het goede (dikkere) kabels zijn met pluggen uit één stuk gegoten.

Back